A 6 legjobb zsírégető módszer

Ha szeretnéd megőrizni karcsú vonalaidat, fontos, hogy elsajátítsd a kiegyensúlyozott táplálkozás alapjait. Tippjeink ebben segítenek!

Nyereményjáték

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Cipzáras a ruhád hátulja? Így húzd fel egyedül könnyedén »

Minden, ami egy Disney-témájú esküvőhöz kellhet, ha gyermeki a lelketek »

Csak egy csíkot húzott, de négy szív lett belőle: szuper körömminta »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A világ táplálkozási és egészségügyi helyzete ijesztő, az egyensúly egyre több szinten borul fel. Míg egyes területeken az éhezés és a hiányos táplálkozás a mindennapok velejárója, a legtöbb iparosodott államban tömegméreteket ölt az elhízás és a helytelen táplálkozás.

Túl sokat eszünk, túl zsíros ételeket és túl sok állati fehérjét, fehér cukrot és búzalisztet. Különösen elgondolkodtató az élvezeti szerek - például az alkohol, a kávé, a nikotin és az édességek - fogyasztásának megnövekedése már a fiatalok és a kisiskolások körében is.

A táplálkozásból kimaradnak a legfontosabb összetevők: a vitaminok, nyomelemek, ásványi anyagok, enzimek és ballasztanyagok. Annak ellenére, hogy mind a laikusok, mind pedig az orvosok és táplálkozási szakemberek számára ismertek az egyre növekvő számú krónikus betegségek és a táplálkozás közötti összefüggések, az érintettek számára hiányoznak az alapvető útmutatások. Az élelmiszeripar reklámjainak rendkívül nehéz ellenállni. Ha pedig valaki a kezelőorvosától vár segítséget és támogatást, általában megint csak csalódik.

Sajnálatos, hogy a legtöbb embernek először meg kell betegednie ahhoz, hogy az egészségére gondoljon. Pedig tisztában kellene lenni azzal, miszerint ahhoz, hogy újra egészséges legyél, illetve maradj, a legjobb kilátásaid a betegség első, tünetmentes szakaszában vannak.

1. Koncentrálj a minőségre!

Mára nagyon eltávolodtunk Hippokratész egyértelmű definíciójától, aki azt mondta: „legyen a táplálékotok az orvosságotok, orvosságotok pedig a táplálékotok. Századunk rohamosan romló táplálkozási helyzetében két szakember, Bircher-Benner és Kollath elvei lehetnek iránymutatóak a helyes táplálkozási szokások kialakításában.

Eszerint a helyes út: szakítani kell a táplálkozás mennyiségi szemléletmódjával. A „mennyiségi” annyit jelent: számolás kalóriák szerint, illetve az alapvető alkotórészek kiszámolása, vagyis, hogy mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt tartalmaz az étel. Ehelyett minőségi szemléletmódra van szükség.

Az élet fenntartásához elengedhetetlen az energia. Az energia-megmaradás törvényeinek megfelelően az energia egyes formái egymássá átalakíthatók. A növényekben napsütés és energia hatására képződnek a tápanyagok. Mindezek a tápanyagok megtalálhatók például a gabonaszemekben, a gyümölcsökben, a levelekben és a gumókban. Ezek együttesen képezik a kiegyensúlyozott táplálkozás alapját. Ha ezek közül csak egyiket vagy másikat juttatod be a szervezetbe, például a gyümölcsöt vagy a gabonaszemeket, az a harmonikus egyensúly felborulásához, egyoldalú táplálkozáshoz és az ebből eredő hiányhoz vezethet.

2. Rendet a testben, rendet a lélekben!

Az egészség megőrzésének szempontjából elengedhetetlen, hogy testi, lelki és szellemi szinten is „rend” legyen szervezetedben. Testi szinten mindez a helyes táplálkozást, a több mozgást, a friss levegőn eltöltött időt, a bioritmus és az alvás-pihenés ciklusának betartását, valamint az étkezési idők figyelembevételét foglalja magában. Ha szellemi és lelki kiegyensúlyozottságra vágysz, figyelned kell a test és a lélek közötti harmóniára, az emberi kapcsolatokra, felelősséget kell vállalnod saját magad és mások, valamint a környezeted iránt.

3. Ügyelj az egyensúlyra!

Étrendedet úgy kell kialakítanod, hogy az alapvető összetevők egyensúlyban legyenek egymással. A legtöbb energia és rendezőerő a természetes állapotukban hagyott élelmiszerekben van, ezért ezek már kis mennyiségben fogyasztva is fedezik a szervezet energiaszükségletét. Ezzel szemben a túlfőzött, rosszul elkészített, természetes anyagaitól megfosztott ételek - például a gyorsétkezdék által kínáltak - nagyobb mennyiségben is újra és újra éhségérzetet váltanak ki. Ennek oka, hogy a szervezet érzékeli a hiányt. Az egészség megőrzése érdekében figyelned kell a bevitel és a kiválasztás közötti egyensúly megtartására is, vagyis támogatnod kell a négy természetes kiválasztó-rendszert: a bél-tüdő-bőr-vese működését.

4. Fogyassz teljes értékű táplálékokat!

A táplálkozásfiziológiai szempontból értékes élelmiszereket ízletesen és változatosan készítsd el. Túlnyomórészt növényi ételeket tartalmazzanak - teljes értékű gabonát, zöldséget és gyümölcsöt -, valamint tejet és tejtermékeket. Az ételeknek körülbelül a fele nyersen kerüljön az asztalra, a húsok, a hal és a tojás pedig alárendelt szerepet játsszanak. A teljes értékű táplálkozás alapjában véve abban különbözik a szokásos „civilizált” táplálkozástól, hogy kerüli az élelmiszerek túlzott feldolgozását és az adalékanyagokat.

5. Mondj nemet!

Kerüld a túl sok állati zsírt és állati fehérjét, a természetes állapotuktól megfosztott szénhidrátokat - fehér cukor, búzaliszt -, illetve az olyan készételeket, amelyek rejtett tartósítószereket, ízfokozókat és színezőanyagokat tartalmaznak. Legyél egészséged tudatos irányítója, és ne hagyd, hogy az élelmiszeripar érdekei által befolyásolt bábbá válj.

6. Add meg a módját!

Az egészséges táplálkozásra és életmódra való átállás sikerének feltételéhez az is hozzátartozik, hogy helyreállítsd a bioritmusodat, és étkezésed rendszeres legyen. Általában elegendő egy főétkezés és két kisebb. Ezeknek azonban érdemes megadni a módját, hiszen az asztali etikett is az emésztést, azzal pedig az ételekkel bevitt nyersanyagok jobb hasznosulását szolgálja.

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló