Még órákkal később is égnek a kalóriák: így eddz extrahatékonysággal napi 16 percben

Ezzel a Tabata-programmal tényleg olvadnak a zsírpárnák!

tabata cover

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világot egy másik szemszögből!

Nyerd meg a Cake Shop megálmodójának mesés receptekkel teli könyvét!

összesen 4 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Így sminkeld az ajkaidat, hogy teltebbnek tűnjenek - Pofonegyszerű! »

Vidéki lagzi: 9 apróság, amit szerezz be a rusztikus hangulathoz! »

Farmercipők és -szandálok: imádjuk az új trendet »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A különböző intenzitású intervallumokat váltogató edzések nem véletlenül tesznek egyre nagyobb népszerűségre szert. Ez az edzési módszer ugyanis nemcsak nagyon hatékonyan égeti a kalóriákat, de az edzést követően utóégést is létrehoz az anyagcsere pörgetésével, ami még több kalória elégéséhez vezet az edzést követő órákban, sőt, javítja a szervezet glükózbontó hatékonyságát.

Ebbe a HIIT, azaz High Intensity Interval Training - magas intenzitású intervallum edzés - csoportba tartozik a Tabata-program, melyet az olimpiai gyorskorcsolyázók felkészülését felügyelő edző, Izumi Tabata fejlesztett ki sportolói állóképességének hatékony növelésére.

Tabata-edzés otthon

Izumi Tabata eredeti programjában minden gyakorlatot 20 másodpercen keresztül kellett a lehető leggyorsabban, majd 10 másodpercen keresztül lassabban végezni. Ezt a 30 másodperces ciklust nyolcszor ismételve kell összesen négy percig folytatni egyfajta mozgást. Ez kezdőként roppant megterhelő, éppen ezért ajánlott, hogy az alábbi gyakorlatokból először négy, 30 másodperces ciklust végezz, majd hetente még két ciklussal növeld a mennyiséget, amíg eljutsz nyolcig.

Amikor két gyakorlattípus ciklusaival végeztél, egy rövid, másfél perces erősítő gyakorlat következik, melyet követően tarts egy perc pihenőt, majd folytasd a következő intervallumos gyakorlattal! Az erősítő gyakorlatok időtartama nem növekszik a ciklusok számával, az a későbbiekben is másfél perc marad. Végezd az edzést heti öt-hat nap, ám többször ne, így regenerálódni is van ideje a testednek. A kezdő edzés nagyjából 16 percet vesz igénybe a szünetek nélkül, míg az emelt ciklusszámmal körülbelül 28 perc intenzív edzést végzel. Próbáld ki!