Még órákkal később is égnek a kalóriák: így eddz extrahatékonysággal napi 16 percben

Ezzel a Tabata-programmal tényleg olvadnak a zsírpárnák!

tabata cover

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a Skanzenbe: 3 darabot sorsolunk ki!

Nyerj képes enciklopédiát, és ismerjétek meg együtt a világ titkait!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Nem kell többé macerázni a gluténmentes étrenddel - Bármilyen diétát követsz, innen tudsz rendelni (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

Újabb előrelépés a rákgyógyításban – Még inkább személyre szabott lehet a kezelés (x)

Alföldi Róbert gondolatai a vágyról - Ő sem mindig tudja, mit higgyen szerelemről (x)

A legyegyszerűbb frizurák, ha nyári esküvőre vagy hivatalos - Ékszerekkel mutatjuk

beauty and style

Házi sminkfixáló spray csupán 3 összetevőből - Nem szárítja ki a bőröd »

Igen, valaki ráfestette a körmére: eddig sem értettük a kaki emojit »

Zsinórt kötött a hajába: elképesztően jó frizura lett belőle »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A különböző intenzitású intervallumokat váltogató edzések nem véletlenül tesznek egyre nagyobb népszerűségre szert. Ez az edzési módszer ugyanis nemcsak nagyon hatékonyan égeti a kalóriákat, de az edzést követően utóégést is létrehoz az anyagcsere pörgetésével, ami még több kalória elégéséhez vezet az edzést követő órákban, sőt, javítja a szervezet glükózbontó hatékonyságát.

Ebbe a HIIT, azaz High Intensity Interval Training - magas intenzitású intervallum edzés - csoportba tartozik a Tabata-program, melyet az olimpiai gyorskorcsolyázók felkészülését felügyelő edző, Izumi Tabata fejlesztett ki sportolói állóképességének hatékony növelésére.

Tabata-edzés otthon

Izumi Tabata eredeti programjában minden gyakorlatot 20 másodpercen keresztül kellett a lehető leggyorsabban, majd 10 másodpercen keresztül lassabban végezni. Ezt a 30 másodperces ciklust nyolcszor ismételve kell összesen négy percig folytatni egyfajta mozgást. Ez kezdőként roppant megterhelő, éppen ezért ajánlott, hogy az alábbi gyakorlatokból először négy, 30 másodperces ciklust végezz, majd hetente még két ciklussal növeld a mennyiséget, amíg eljutsz nyolcig.

Amikor két gyakorlattípus ciklusaival végeztél, egy rövid, másfél perces erősítő gyakorlat következik, melyet követően tarts egy perc pihenőt, majd folytasd a következő intervallumos gyakorlattal! Az erősítő gyakorlatok időtartama nem növekszik a ciklusok számával, az a későbbiekben is másfél perc marad. Végezd az edzést heti öt-hat nap, ám többször ne, így regenerálódni is van ideje a testednek. A kezdő edzés nagyjából 16 percet vesz igénybe a szünetek nélkül, míg az emelt ciklusszámmal körülbelül 28 perc intenzív edzést végzel. Próbáld ki!

Blog.hu ajánló