4 hét, mínusz 5 kiló! Egyszerű és látványos fogyás sztepdiétával
Nincs még egy olyan egyszerű fogyókúrás módszer, mint a sztepdiéta. Íme!

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tényleg jobbak a természetes, bio termékek a testnek? Kiderítettük! (x)

Jobbá tehetik szeretteid életét ezek a személyes ajándékok: mutatjuk, kinek mi jön jól (x)

Kétszer dúsabb és fényes lesz a hajad: otthoni praktikákat és egy szert mutatunk! (x)

Teljesen tisztának érezheted magad ettől az apróságtól: ezt tedd a fürdőszobába! (x)

beauty and style

Gyors frizurák sapka alá, nemcsak hosszú hajból - Videós útmutató »

Így viseld a kockás inget télen: 5 nőies outfit hideg napokra »

Karácsonyfa a körmödre, egyszerűen: ezt a mintát bárki el tudja készíteni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb diéta bonyolult: külön mintaétrendhez kell alkalmazkodni, heti ötszöri edzést igényel, egyszóval gyökeres életmódváltással párosul, amit egyik napról a másikra nyilvánvalóan nem egyszerű végrehajtani, ez pedig komoly veszélybe sodorhatja a fogyókúra sikerét.

A sztepdiéta pont ebben más, itt nincs semmilyen tiltott étel, koplalás vagy garantált izomlázat okozó edzés. Csak a séta.

A sztepdiéta

James O. Hill, John C. Peters és Bonnie T. Jortberg kutatók triumvirátusa egy olyan diétás módszer megteremtésére törekedett, amellyel komoly fizikai aktivitás és a kalóriák számlálása nélkül is elérhető a fogyás.

Mivel a fogyókúrák sikertelenségét az idő hosszúsága és a kitartás hiánya okozza, olyan megoldást kerestek, ami hosszú távon is tartható anélkül, hogy különösebb megerőltetést vagy életmódváltást igényelne. Így alkották meg a sztepdiétát, amelynek lényege, hogy legalább 10 ezer lépést kell egy nap megtenni.

Az alapszabályok

Bár a szerzők azt vallják, a fogyókúrát nem szabad kőbe vésni, vannak olyan alapszabályok, amelyeket a siker érdekében nem árt szem előtt tartani.

  • Tartsd fenn az energia-egyensúlyt, azaz figyelj oda az étkezésedre, illetve arra, mennyi kalóriát égetsz el.
  • A kitűzött célt csak kis változtatásokkal kezdd meg, így sokkal könnyebben tudsz majd haladni.
  • Kezdj el mozogni!
  • Menj a siker elébe, de ne várd az azonnali csodát!
  • Ne feledd, hogy a keretek közé szorított fogyás fontosabb, mint a sebesség vagy a mennyiség. Légy türelmes!

A szakember véleménye

A szakértőt kérdeztük arról, hogy vajon tényleg létezik-e fogyás kevés mozgás mellett.

Ezért jó

Ez a fajta diéta arra ösztönzi az embereket, hogy gyakorlatiasabbá váljanak, hiszen ahhoz, hogy a 10 ezer lépés összejöjjön, muszáj a két lábat igénybe venni. Például itt az ideje gyalog járni a boltba, a lift helyett pedig a lépcsősort használni.

Ezen kívül azért is jó, mert nincsenek tiltott ételek, még csak mennyiségi előírás sincs, csupán annyit javasolnak az elmélet szülőatyjai, hogy nagy adagok helyett inkább a többször keveset elvét kövesd, és próbálj a lehetőségekhez képest egészségesen étkezni.

Amire szükség van

A sztepdiétához egyetlen beruházásra van csak szükség, egy lépésszámlálóra, amelyet reggel a felkeléstől kezdve egészen addig kell működtetni, míg le nem fekszel aludni. Ezek az eszközöknek az ára 2000 forinttól egészen több tízezerig terjed, bár utóbbiak nemcsak a lépteid számát mérik, hanem a szervezeted működését is figyelik.

Nem érdemes már rögtön az első nap a 10 ezer lépésre törekedni, kezdj 2-3 ezerrel, és apránként emeld az adagot, idővel már fel sem fog tűnni, milyen könnyen megy. Játszva leadhatsz minimum heti 1 kilogramm felesleget.

Blog.hu ajánló