Dobj le végleg heti 2 kilót!
Speciális Pritikin-diéta
Kevés diéta létezik, mely egyszerre eredményez gyors és tartós fogyást, emellett pedig a szívedet is megóvja. A Pritikin-módszer egyike ezeknek!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha olyan diétát keresel, mely segít elsajátítani egy jóval egészségesebb táplálkozási formát, emellett akár életed végéig is követheted, a Pritikin-módszert mindenképp érdemes kipróbálnod. Segítségével fokozatosan szabadulhatsz meg a plusz kilóktól - hetente körülbelül 2 kiló mínuszra számíthatsz -, ráadásul a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is minimálisra csökkentheted.

Hogy működik a diéta?

A diétát saját egészségügyi tapasztalataira támaszkodva Nathan Pritikin, a Pritikin Hosszú Élet Központ alapítója találta ki az 1950-es években. A mostanra már diétát, testmozgást és stresszoldást is magában foglaló teljes életmódprogram alapötlete eredetileg a szívbetegségek megelőzésére és kezelésére szolgált.

Az étrend jellemzően alacsony zsírtartalmú, valamint magas rosttartalmú ételekből áll, a tervnek mindemellett a rendszeres testmozgás is része. Nem vitás, hogy a diéta népszerűsége elsősorban a hozzá kapcsolódó látványos testsúlycsökkenésnek köszönhető.

A diéta alaposan megnyirbálja a kalóriabevitelt: a naponta elfogyasztott táplálék 10% zsírt, 10-15% fehérjét, 75-80% szénhidrátot, valamint legalább 35 g rostot, 100 mg-nál kevesebb koleszterint és 600 mg-nál kevesebb sót tartalmaz. Az étrend holisztikus megközelítése nemcsak a súlycsökkenésben, de a szív egészségének megőrzésében is segít. A gyümölcsökben, zöldségekben és teljes kiőrlésű gabonákban gazdag étrend mindemellett a rákos megbetegedések kialakulási kockázatát is csökkenti, nem beszélve arról, hogy egy átfogó és teljes életmódváltást valósíthatsz meg segítségével.

Tiltott élelmiszerek
A diéta ideje alatt nem fogyaszthatsz állati zsiradékot, hidrogénezett olajokat, zsíros húsokat, kókuszt, zsíros tejtermékeket, túl sok sót, tojássárgáját, valamint koffeintartalmú italokat.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy csésze puffasztott gabonapehely, egy csésze áfonya, egy csésze sovány tej.
Tízórai: fél csésze csíkokra vágott zöldpaprika.
Ebéd: római saláta 15 g főtt pulykahússal, egy grépfrúttal, két evőkanál zöldcitromos salsa-szósszal, egy csésze mangó.
Uzsonna: 60 g teljes kiőrlésű perec, egy szárzeller.
Vacsora: egy csésze teljes kiőrlésű tészta, 10 dkg halhús, egy csésze koktélparadicsom, egy csésze spenótsaláta.

2. nap

Reggeli: egy csésze főtt zabkása, két evőkanál mazsola, egy pohár sovány tej.
Tízórai: egy csésze zellerleves.
Ebéd: egy csésze zsírszegény lencseleves, tíz korpás keksz, egy csésze ananász.
Uzsonna: egy csésze narancslé, egy puffasztott rizsszelet - egy csipet fahéjjal.
Vacsora: egy héjában sült krumpli, 10 dkg grillezett halhús, egy csésze zöldborsó, egy csésze zöldsaláta.

3. nap

Reggeli: fél korpás bagett, egy grépfrút, két-három evőkanál zsírmentes krémsajt.
Tízórai: fél csésze csökkentett sótartalmú zöldségleves.
Ebéd: egy szelet korpás kenyér, egy csésze saláta, fél csésze szárított sajt, egy körte.
Uzsonna: két puffasztott rizsszelet, egy csésze koktélparadicsom.
Vacsora: fél csésze teljes kiőrlésű tészta, 10 dkg csirkehúscsík, ásványvízzel hígított őszibarack- és narancslé.

4. nap

Reggeli: fél csésze puffasztott gabonapehely, fél banán, egy pohár sovány tej.
Tízórai: egy sárgarépa.
Ebéd: egy szelet barnakenyér, fél csésze zöldséges bab, fél csésze párolt zöldség, egy körte.
Uzsonna: egy csésze sárgarépa-rudacska, egy csésze natúr pattogatott kukorica.
Vacsora: 10 dkg sült halhús, egy héjában főtt krumpli, egy csésze brokkoli.

5. nap

Reggeli: fél csésze főtt zabkása, két evőkanál mazsola, egy csésze sovány tej.
Tízórai: fél csésze narancsgerezd.
Ebéd: fél pita, egy csésze spenót, fél csésze bogyósgyümölcs, egy csésze szeletelt zöldpaprika, két evőkanál olívaolaj, két evőkanál mandula.
Uzsonna: egy héjában főtt krumpli, fél csésze szeletelt brokkoli.
Vacsora: fél pita, 10 dkg grillezett csirkehús, fél csésze gyümölcssaláta, fél csésze zsírszegény joghurt.

6. nap

Reggeli: fél korpás bagett, két evőkanál mazsola, két-három evőkanál zsírmentes krémsajt.
Tízórai: egy pohár csökkentett sótartalmú paradicsomlé.
Ebéd: egy csésze zsírmentes zöldségleves, egy csésze saláta, egy kivi.
Uzsonna: egy csésze felcsíkozott kaliforniai paprika, egy csésze natúr pattogatott kukorica.
Vacsora: egy héjában sült krumpli, egy csésze vegyes zöldsaláta, 10 dkg sült lazac.

7. nap

Reggeli: egy csésze korpás gabonapehely, fél banán, egy pohár sovány tej.
Tízórai: fél csésze csökkentett sótartalmú paradicsomlé.
Ebéd: egy pita, egy csésze zöldségkeverék, két csésze zöldsaláta, egy grépfrút.
Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet, egy sárgarépa.
Vacsora: fél csésze barnarizs, egy csésze brokkoli és karfiol vegyesen, 10 dkg sült halhús, három-négy fahéjas almakarika.

Az adagok kiméréséhez 2 dl-es csészét használj. A diétát kövesd addig, míg el nem éred a megfelelő súlyt - de akár életmódprogrammá is alakíthatod.

Fontos!
A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

Blog.hu ajánló