Fogyni akarsz? Ennyit és így egyél a szénhidrátokból, hogy folyamatos legyen a zsírleadás

Mutatjuk az ajánlott, pontos számokat.

szenhidrat

Nyereményjáték

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című, szórakoztató történelmi könyvet!

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Szebbet nem is álmodhatnál: lélegzetelállító csipkés esküvői ruhák »

Van egy fehér pólód? Így variáld, hogy stílusos legyen! - Tippek a videón »

Hány éves vagy? Ebből kell a legtöbbet enned, hogy fiatal maradj »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Noha a szénhidrátokról sok diétázó úgy gondolja, hogy egy az egyben hízást okoznak, ez nem egészen igaz. Ahhoz, hogy sikeresen leadj néhány kilót, egyáltalán nem kell teljesen lemondanod a szénhidrátokról, sőt!

Ha túlzottan kevés szénhidrátot viszel be a szervezetedbe, akkor az fáradtság, lassuló anyagcsere formájában jelentkezik, ami egyáltalán nem segít fogyni. Sokkal célravezetőbb, ha a szénhidrátbeviteledet ésszerű módon korlátozod, a tested igényeit figyelembe véve. Mutatjuk, ez hogyan működik!

Mennyi szénhidrátot szabad enni?

Ahhoz, hogy a fogyókúrád sikeres legyen, nem a szénhidrátok bevitelét, hanem a kalóriafogyasztást kell mindenekelőtt csökkentened, nagyjából napi 1200-1600 kalóriára. Ennek azonban nem mindegy, hogyan képezik részét a szénhidrátok.

Minimálisan a testednek napi 20 gramm szénhidrátra mindenképpen szüksége van a megfelelő funkcionáláshoz. Ennél tartósan kevesebbet fogyasztani akár életveszélyes is lehet. Napi 20-35 gramm szénhidrát bevitelével a májad beindítja a testedben a ketózis folyamatát, mely zsírégetést eredményez. Erre alapul a szénhidrátokat nagyon szigorúan korlátozó ketogén diéta.

Amennyiben nem low carb, azaz alacsony mennyiségű szénhidrátot engedélyező diétát követsz, akkor érdemes a napi, fogyókúrázók számára ajánlott szénhidrátmennyiséget követned, mely 130 gramm. Mivel a szénhidrátok minden grammja 4 kalória, ez azt jelenti, hogy 1200 kalóriás étrend esetén körülbelül a napi elfogyasztott ételmennyiség 40-43%-át tehetik ki szénhidrátok.

Normális, nagyjából 2000 kalóriás bevitel mellett 225 gramm feletti szénhidrátbevitel javasolt.

Így válassz a diétádhoz megfelelő szénhidrátokat

Noha az összes szénhidrátról nem kell lemondanod, a gyorsan felszívódó szénhidrátokat mégis érdemes a diéta alatt kiiktatni, ezek ugyanis hamar emészthetőek, így rövid idő alatt megemelik a vércukorszintedet, ám az nemsokára visszaesik, ami éhséget alakít ki. Ilyen étvágyat növelő gyorsan felszívódó szénhidrát a finomított cukor, a fehér liszt, a fehér rizs és a burgonya szénhidrátjainak egy része.

Ezzel szemben a lassú felszívódású szénhidrátok nehezebben emészthetőek, így nem okoznak hullámvasútszerű kilengést a vércukorszintben, azaz hosszan laktatnak. Ide főként a rostban gazdag szénhidrátforrások tartoznak, például a magvak, gyümölcsök vagy a teljes kiőrlésű liszt, a barna rizs és a legtöbb zöldség. A szénhidrátokat szintén laktatóbbá teszi, ha fehérjével együtt fogyasztod őket, így például a tejtermékekben előforduló szénhidrát, a tejcukor, azaz laktóz is a diéta alatt mértéktartóan fogyasztható szénhidrátok közé tartozik.