Milyen személyiség vagy? Szabadulj meg 5 fölös kilótól típusodnak megfelelően
Ismerd meg dr. Amen fogyókúrás módszerét.

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

Bombabiztos módszer a csizma szagtalanítására: csak 2 dolog kell hozzá »

Így használd a fahéjat az esküvőn: csodás dekoráció lehet belőle »

Készíts szemöldökfestéket természetes anyagokból: a legjobb recept »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha már sokféle diétát kipróbáltál, de egyik sem hozott eredményt, annak kétféle oka lehet: vagy hiányzott belőled a kellő elszántság, vagy egyszerűen nem passzolt a fogyókra a személyiségedhez.

Előbbi esetében, nem tudunk segíteni, ha azonban úgy érzed, az utóbbival van probléma, próbáld ki Dr. Amen személyiségtípus diétáját.

Dr. Amen diétája

Dr. Daniel Amen klinikai neurológus véleménye szerint a sikeres fogyókúra azon áll vagy bukik, hogy mennyire illik a fogyni vágyó személyiségéhez a diéta. Dr. Amen ötféle személyiségtípusba sorolja az embereket és nézete szerint ezt kell alapul venni ahhoz, hogy működjön a diéta. Amennyiben sikerül magadat besorolni az alábbi típusok valamelyikébe, és betartod az utasításokat, a diéta ígérete szerint könnyedén megszabadulhatsz egy hónap alatt öt kilótól, sőt hosszabb távon akár a teljes túlsúlyodtól is.

Impulzív evő

Heves, szenvedélyes ember vagy, ha ebbe a típusba tartozol. Az impulzív evőkre jellemző, hogy nem képesek ellenőrzésük alatt tartani a bevitt élelmiszer mennyiségét. Az összetett szénhidrátok túlzásba vitt fogyasztása ronthatja a fogyókúra sikerét.

Ha ebbe a típusba tartozol, ajánlott több szárnyashúst fogyasztanod, valamint olyan rostban gazdag táplálékokat, mint a zabpehely. Az említett élelmiszerek javítják az agyban a dopaminszintet, csökkentve ezáltal az impulzivitást.

Kényszeres evő

Ha gyakran kapod magad azon, hogy nehezen mozdulsz ki a jól megszokott keretek közül, rosszul viseled a változásokat, esetleg hajlamos vagy a depresszióra, ebbe a kategóriába tartozhatsz. Az olyan lassan felszívódó szénhidrátok fogyasztása ajánlott számodra, mint az édesburgonya vagy a teljes kiőrlésű pékáruk. Ezek a táplálékok hatással vannak a szerotonintermelésre, melynek köszönhetően javítják a hangulatot, oldják a kényszerességet.

Kényszeres-impulzív evő

Amennyiben úgy érzed, benned az előző két kategória jellemzői keverednek, érdemes beiktatnod életedbe a rendszeres sportot. Javasoltak számodra az olyan kardió jellegű mozgásformák, mint a kerékpározás, a futás vagy az úszás.

Ami pedig a táplálkozást illeti, fogyassz több omega-3 zsírsavban gazdag tengeri halat, lenmag vagy olívaolajat - melyek segítenek orvosolni a testben kialakult gyulladásos folyamatokat, megnyugtatnak.

Ideges evő

Az ebbe a típusba tartozó emberekre jellemző, hogy ismeretlen szituációkban gyakran tapasztalnak fejfájást, izomfeszülést, erős szívdobogást. Ha úgy érzed, te is a csoport tagja lehetsz, fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, leveles zöldségeket, mandulát, citrusféléket - melyek segítenek megnyugtatni az idegeidet. Az állati eredetű fehérjék bevitelét pedig csökkentsd.

Lelki alapon

Kattints az alábbi videóra, ha szeretnéd tudni, a pszichológus szerint milyen lelki okai lehetnek a plusz kilóknak.

Érzelmi vagy szomorú evő

Sokan fojtják bánatukat, félelmeiket étkezésbe, ha te is ebbe a csoportba tartozol, elsősorban az alkohollal és a koffeinnel kell vigyáznod. Egyél több glutaminban gazdag táplálékot, ilyen például a lencse, a brokkoli vagy a dió. Ez az aminosav hozzásegít ahhoz, hogy megküzdj a stresszhelyzetekkel.

Blog.hu ajánló