5 szabály, ami nélkül sosem fogsz lefogyni
Szeretnél megszabadulni a felesleges kilóktól? Íme, öt szabály, amit feltétlenül be kell tartanod ahhoz, hogy fogyókúrád eredményes legyen.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan úgy érzik, csak kínzó erőfeszítésekkel érhetik el céljukat, vagyis azt, hogy végleg megszabaduljanak a zavaró zsírpárnáktól. Nem kell azonban végletekbe esned ahhoz, hogy elnyerd az áhított testsúlyt. Elég, ha odafigyelsz az öt legfontosabb szabályra.

1. Csak az éhségedet csillapítsd!

Ha nem a fizikai éhség, hanem más szükségletek kielégítéséért eszel, az oda vezet, hogy felesleges kalóriákat halmozol fel.

Könnyen lehet azonban, hogy csak unatkozol, az evés pedig időtöltésül szolgál, vagy megpróbálod felvidítani magad a cukor segítségével, illetve egyszerűen csak azért eszel, mert szombat este mindig ezt a bizonyos ételt szoktad fogyasztani. Fontos szabály, hogy felfedezd, egy-egy éhségroham inkább érzelmi vagy fizikai eredetű-e. Ha bizonytalan vagy, gondold végig a következőket.

  • Egy bizonyos ételre vágysz éppen, vagy csillapíthatnád az éhségedet egy almával is? Az érzelmi éhség ugyanis általában egy bizonyos étel utáni vágyként nyilvánul meg.
  • Milyen hirtelen jelentkezett az éhség? A fizikai éhség fokozatosan jelentkezik, míg az érzelmi eredetű éhségroham hirtelen tör rád. Ha semmi másra nem tudsz gondolni, csak az evésre, próbáld meg valamivel elterelni a figyelmed.
  • Ha most ennél, kellemes jóllakottságot vagy inkább szörnyű bűntudatot éreznél? Az érzelmi nassolás iróniája, hogy utána még rosszabbul érzed magad. Emlékeztesd magad, hogy az étel valójában nem tesz boldogabbá.

2. Egyél mértékkel!

Ha túl nagy adagot fogyasztasz, és nem hagyod abba az evést, amikor már jóllaktál, könnyen túleheted magad. Az adagok méretének szabályozása a sikeres fogyás egyik kulcseleme, ezért minden étkezés előtt emlékeztesd magad, mi az, amit aznap elfogyasztottál.

Kutatások bizonyították, hogy akik így tesznek, a következő étkezés alkalmával 50%-kal kevesebbet esznek. Íme, néhány jó tanács, hogy elkerüld el az elfelejtett kalóriákat.

  • Figyelj az adagok méretére, ha nagyobb edényben tálalod az ételt.
  • Mindig tányérról vagy hasonló tárolóedényből egyél. Honnan tudhatnád, mit eszel, ha nem látod szépen tálalva?
  • Tartsd be, hogy csak a három főétkezés és a két köztes étkezés során eszel.
Fontos!
Egyél lassan, ízlelj meg minden falatot, és amikor már nem okoz élvezetet, engedelmeskedj a tested jelzésének, és hagyd abba az evést. Húsz percbe telik, mire a teltségérzés jelzései eljutnak az agyba, tehát rágj meg alaposan minden falatot. Ne feledd, kis adagban semmi nem hizlal.

3. Ügyelj a láthatatlan kalóriákra!

A kalóriák a rejtőzködés mesterei. Egy evőkanál paradicsomos tésztaszósz tartalmazhat húsz kalóriát, de akár 250-et is, attól függően, hogy a szakács használt-e az elkészítéséhez olajat, tejszínt vagy vajat.

Ezeket a láthatatlan kalóriákat nyugodtan el lehet hagyni, az étel zamatához nem igazán járulnak hozzá. Íme, néhány ötlet, hogy biztosan megszabadulj a láthatatlan kalóriáktól.

  • Az italokat hígítsd! A szódával hígított narancslé vagy bor feleannyi kalóriát tartalmaz, mint egy teljes adag.
  • Ha hasábburgonyát készítesz, vágd nagyobb szeletekre. Minél nagyobb a felület, annál kevesebb zsírt szív magába.
  • Ha konyhai papírtörlővel leitatod a zsíros ételek felületéről az olajat, csökkentheted a kalóriatartalmukat.
  • A magas zsírtartalmú önteteket helyettesítsd alacsony kalóriatartalmúakkal vagy csaknem teljesen kalóriamentes változatokkal.

4. Figyelj arra, mit eszel!

Ha a sikeres fogyókúrát követően ugyanannyi kalóriát fogyasztasz naponta, mint a diéta előtt, a súlyod újra növekszik majd. Ha meg akarod tartani a diéta során elért eredményt, mindennap fogyassz legalább öt adag zöldséget és gyümölcsöt. A 80%-nyi egészséges étel és 20% csemege aránya jó megoldás lehet, de figyelj arra, hogy ne mindig ugyanabban az időpontban fogyaszd a nassolnivalókat, mert ez szokások kialakulásához vezet. Íme, néhány jó tanács, mit tegyél, ha nem kedveled annyira a legegészségesebb ételeket, vagyis a zöldséget és a gyümölcsöt.

  • Az egzotikus gyümölcsök, például a mangó és a papaya íze édesebb és finomabb. Ha eddig még nem kóstoltad volna, válaszd ezeket!
  • A kesernyés zöldségek ízét enyhítheted egy kis citromlével.
  • Sok gyümölcs íze kellemesebb, ha megfőzöd. Kóstold meg a sült almát, a grillezett ananászt vagy a mangót!

Ha gyerekként nem kedveltél bizonyos zöldségeket, nem biztos, hogy felnőttként sem fogod.

5. Mozogj annyit, amennyit csak lehet!

Ha fogyni szeretnél, naponta mozogj legalább fél-egy órán keresztül. Tedd a mozgást mindennapi életed részévé. Hogy ne veszítsd el a motivációd, ne egyedül sportolj, vagy, ha utóbbira nincs lehetőséged, végezd változatos sorrendben az otthoni gyakorlatokat - kivételt képez ez alól a bemelegítés és a lezárás. Mindenkinek vannak nehezebb napjai. Ilyenkor az alább ötletek segítségével motiválhatod magad.

  • Alkalmazd a tízperces szabályt: ha tíz perc elteltével még mindig nem esik jól a mozgás, az adott napot inkább hagyd ki.
  • Iktass be néhány gyors sprintet. A sebesség miatt termelődő adrenalin új energiával tölt fel.
  • Változtass helyszínt!
  • Mozogj zenére!

Ha mégsem sikerül motiválnod magad, az is jó hír lehet, hogy néha a nem tudatos mozdulatokkal is kalóriákat égethetsz: például, ha ülés helyett az ácsorgást választod, illetve kicsit intenzívebben gyalogolsz, vagy mész fel a lépcsőn.

Cikkünk Helen Foster Hétköznapi diéta című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

lany ken
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

3 hét, 5 kiló

ebed
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Dobj le 5 kilót!

Blog.hu ajánló