Sportolás nélkül is lehet fogyni?
Új kutatási eredmény a Stanford Egyetemről
Van értelme elhanyagolni a sportot, ha fogyni szeretnél?

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

Inspiráló képeken a legjobb őszi szettek edzőcipővel »

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki tisztában van vele, hogy a súlyvesztéshez két út vezet: az egyik a fogyókúra, a másik rendszeres mozgás.

Sokan szívesen megúsznák a sportot, és helyette csak az étrendre koncentrálnának, de vajon így is működőképes lehet a dolog?

Amikor elég csak diétáznod

Amennyiben valóban jelentős túlsúlytól kell megszabadulnod, úgy kezdetben ajánlott inkább csak diétáznod, és egy ideig hanyagolnod a sportot. Ennek oka, hogy 20-30 kilogrammnyi súlyfelesleg komoly terhelést jelent az ízületek számára.

Ha ennyi plusz kilóval elkezdesz például futni, az könnyen vezethet az ízületek kopásához, a szalagok sérüléséhez. Elsősorban az úgynevezett teherviselő ízületekre - mint a térd, a csípő és a gerinc - nézve jelent veszélyt a komoly súlytöbblet. Az egyetlen olyan sport, mely átmozgatja az egész testet, ám kíméli az ízületeket, az úszás.

Sport és diéta együtt

Amennyiben viszont nincs komoly túlsúlyod, úgy érdemes egyszerre kezdened a diétát és a sportot - ezt ajánlják a Stanford Egyetem kutatói is. Vizsgálataik során kétszáz embert osztottak be négy különböző csoportba.

Az első csoport tagjai egyszerre fogtak diétába és rendszeres mozgásba, a második csoport tagjai először csupán étrendjükön változtattak, majd néhány hónappal később sportolni is elkezdtek.

A harmadik csoportba beosztott alanyok fordított sorrendben kezdték a kúrát: vagyis először iktatták be életükbe a mozgást, majd később fogtak diétába. A negyedik csoport tagjai sem az étrendjükön, sem fizikai aktivitásukon nem változtattak, de olyan stresszkezelési technikákat tanultak, melyek segítségével kiiktathatók azok a szituációk, amikor a feszültség hatására az étkezésbe menekültek.

A leggyorsabb eredmény

Azok, akik egyszerre iktatták be életükbe a rendszeres sportot - heti 150 percet szántak a mozgásra -, változtattak az étrendjükön - napi öt adag zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottak, valamint számolták a bevitt a kalóriákat és csökkentették az elfogyasztott telített zsírok mennyiségét -, többet fogytak, mint a másik három csoport tagjai.

Bár a csoport tagjai számára kétségkívül nagyobb kihívást jelentett, hogy egyszerre kellet változtatniuk fizikai aktivitásukon és táplálkozási szokásaikon, egyúttal könnyebben is szabadulhattak a megszokott napi rutintól. Ennek eredményeképpen pedig jelentősebb súlyvesztéssel számolhattak.

Blog.hu ajánló