5 nap, 2 kiló
Vízhajtó, salaktalanító szőlőkúra
Szeretnél egy igazán gyors és ízletes diétát kipróbálni? Kezdd a szeptembert az ősz egyik legegészségesebb gyümölcsével!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

4 tipikus vásárlási hiba, amitől tele a szekrény, még sincs mit felvenned »

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

Így fesd ki a szemed, ha lelógó szemhéjad van - Nem tűnsz többé morcosnak »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szőlőt joggal nevezhetjük az egyik legsokoldalúbb gyümölcsnek. Szinte minden létfontosságú tápanyag megtalálható benne, emellett fogyókúrádnak is remek alapja lehet, hiszen magasabb sebességre kapcsolja anyagcserédet, miközben a megfelelő energiaszintről is gondoskodik.

A legjobb őszi vitaminbomba

Gyakori velejárója lehet fogyókúrádnak, hogy bizonyos alapvető tápanyagokból nem jut elég a szervezetedbe, minek egyenes következménye az éhség, illetve az az üzenet, hogy mielőbb pótold a hiányzó mennyiséget. A szőlőre épített étrendnél ezzel a veszéllyel kevésbé kell számolnod.

Bár a szőlő szénhidráttartalma magas, a gyümölcs- és szőlőcukor villámgyorsan hasznosítható energiává alakul, mielőtt még zsírpárnák formájában raktározódna. A vitaminok közül elsősorban B1- és B2-vitaminnal lát el, melyek segítenek a táplálékból nyert kalória izommá alakításában, valamint gondoskodnak a kiegyensúlyozott idegrendszerről is, mely növeli kitartásodat a diéta ideje alatt. Az ásványi anyagok közül a szőlő bőven tartalmaz káliumot, mely a leghatásosabb természetes vízhajtó, így már az első napokban megszabadulhatsz a szövetek között tárolt felesleges folyadéktól, vele együtt pedig akár néhány kilótól is.

Mindemellett a gyümölcs kalcium- és foszfortartalma is jelentős, mely az erős csontozatért felelős, a benne rejlő C-vitamin pedig remek zsírégető és anyagcsere-serkentő hatásáról híres.

Tisztít, zsírt éget, felpörget

A hirtelen kialakuló túlsúly, illetve a sikertelen fogyókúrák egyik oka lehet a szervezetedben nagy mennyiségben felhalmozódott salakanyag is, mely ellen azonban kiváló orvosság a szőlő, ugyanis kevés hatásosabb tisztító és méregtelenítő fegyvert lehet elképzelni nála. Magas rost-, víz- és savtartalma gyors mozgásra ösztönzi a bélrendszert, magával sodorva a káros anyagokat, emellett serkenti a máj, az epe és a vese működését, melyek mindegyikének fontos szerepe van a méreganyagok eltávolításában.

Ballasztanyagai gondoskodnak a hosszas teltségérzésről is, fogyasztása emellett a szervezet kémhatását is lúgos irányba mozdítja el, ami szintén nélkülözhetetlen az egészséges testsúlyhoz. Fokozza a szénhidrát- és zsíranyagcserét, kevesebb esélyt adva ezzel a kalóriák kilókká alakításának. Táplálja sejtjeidet, lendületet ad az emésztő- és kiválasztó-szervrendszer munkájához, a vörös szőlőben található flavonoidok és a resveratrol nevű vegyület emellett csökkenti a vérnyomást, és serkenti a vérkeringést is.

Magja és olaja is értékes

A szőlő magját is érdemes elfogyasztanod, hiszen így még hatékonyabban működik majd anyagcseréd. Az apró magvak megakadályozzák a székrekedést, emellett számos tápanyagot tartalmaznak.

A szőlő jótékony tulajdonságai továbbá a szőlőmagolajra is igazak, mely csökkenti a koleszterinszintet, erőteljes antioxidáns hatással rendelkezik, kimagasló E-vitamin-tartalma pedig védi a sejtfalakat, és a fogyókúra során jelentkező gyakori bőrproblémákat is meggátolja. A többszörösen telítetlen zsírsavak hozzájárulnak a szív- és érrendszer védelméhez, emellett energiával látnak el a diéta hatását fokozó testedzés alatt is.

Hogyan kövesd a diétát?

Az öt napos kúra csupán egy villámdiéta, így tartós súlyvesztést nem biztosít, viszont méregteleníti szervezeted, megszabadít a felesleges víztől, így néhány plusz kilótól is. Hogy a kúra végére akár 2 kilóval is kevesebbnek mutasson a mérleg, kövesd a mintaétrendet, emellett fogyassz el mindennap legalább 2-2,5 liter folyadékot, elsősorban szénsavmentes vizet. Ha lehet, válaszd az antioxidánsokban gazdagabb vörös szőlőt, melyből a diéta végeztével is érdemes naponta fogyasztanod. A kúra mellett ne végezz kemény fizikai munkát, ugyanis az első napok során - ellentétben a később jelentkező energikussággal - a hirtelen változás megviselheti szervezeted, és kimerültnek érezheted magad.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: fél bögre barnarizs, két bögre párolt zöldség, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-alma turmix tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg pisztráng, egy bögre párolt zöldbab, szőlő tetszőleges mennyiségben.

2. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt két evőkanál zabkorpával, egy teljes kiőrlésű zsemle, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: néhány zabkorpás keksz, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: két tányér zöldségleves, 20 dkg csirkemell, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-kivi saláta tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: két szelet rozskenyér, 10 dkg sovány túró, szőlő tetszőleges mennyiségben.

3. nap

Reggeli: három evőkanál müzli, 2 dl zsírszegény tej, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy bögre főtt köles, egy bögre párolt zöldség, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg párolt hal, egy bögre barnarizs, szőlő tetszőleges mennyiségben.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, néhány levél saláta, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: fél bögre barnarizs, két bögre párolt zöldség, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-alma turmix tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg pisztráng, egy bögre párolt zöldbab, szőlő tetszőleges mennyiségben.

5. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt két evőkanál zabkorpával, egy teljes kiőrlésű zsemle, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: néhány zabkorpás keksz, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: két tányér zöldségleves, 20 dkg csirkemell, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-kivi saláta tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: két szelet rozskenyér, 10 dkg sovány túró, szőlő tetszőleges mennyiségben.

OLVASD EL EZT IS!

citrus
  • citrom
  • narancs

5 nap, 3 kiló

szines gyumolcs
  • méregtelenítés
  • béltisztító diéta

3 nap, 2 kiló

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Blog.hu ajánló