5 nap, 2 kiló
Vízhajtó, salaktalanító szőlőkúra
Szeretnél egy igazán gyors és ízletes diétát kipróbálni? Kezdd a szeptembert az ősz egyik legegészségesebb gyümölcsével!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

Nadrág a ruha alatt: sokkal csinosabb, mint gondolnád »

Idd ezt lefekvés előtt, és garantált a 8 óra alvás »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szőlőt joggal nevezhetjük az egyik legsokoldalúbb gyümölcsnek. Szinte minden létfontosságú tápanyag megtalálható benne, emellett fogyókúrádnak is remek alapja lehet, hiszen magasabb sebességre kapcsolja anyagcserédet, miközben a megfelelő energiaszintről is gondoskodik.

A legjobb őszi vitaminbomba

Gyakori velejárója lehet fogyókúrádnak, hogy bizonyos alapvető tápanyagokból nem jut elég a szervezetedbe, minek egyenes következménye az éhség, illetve az az üzenet, hogy mielőbb pótold a hiányzó mennyiséget. A szőlőre épített étrendnél ezzel a veszéllyel kevésbé kell számolnod.

Bár a szőlő szénhidráttartalma magas, a gyümölcs- és szőlőcukor villámgyorsan hasznosítható energiává alakul, mielőtt még zsírpárnák formájában raktározódna. A vitaminok közül elsősorban B1- és B2-vitaminnal lát el, melyek segítenek a táplálékból nyert kalória izommá alakításában, valamint gondoskodnak a kiegyensúlyozott idegrendszerről is, mely növeli kitartásodat a diéta ideje alatt. Az ásványi anyagok közül a szőlő bőven tartalmaz káliumot, mely a leghatásosabb természetes vízhajtó, így már az első napokban megszabadulhatsz a szövetek között tárolt felesleges folyadéktól, vele együtt pedig akár néhány kilótól is.

Mindemellett a gyümölcs kalcium- és foszfortartalma is jelentős, mely az erős csontozatért felelős, a benne rejlő C-vitamin pedig remek zsírégető és anyagcsere-serkentő hatásáról híres.

Tisztít, zsírt éget, felpörget

A hirtelen kialakuló túlsúly, illetve a sikertelen fogyókúrák egyik oka lehet a szervezetedben nagy mennyiségben felhalmozódott salakanyag is, mely ellen azonban kiváló orvosság a szőlő, ugyanis kevés hatásosabb tisztító és méregtelenítő fegyvert lehet elképzelni nála. Magas rost-, víz- és savtartalma gyors mozgásra ösztönzi a bélrendszert, magával sodorva a káros anyagokat, emellett serkenti a máj, az epe és a vese működését, melyek mindegyikének fontos szerepe van a méreganyagok eltávolításában.

Ballasztanyagai gondoskodnak a hosszas teltségérzésről is, fogyasztása emellett a szervezet kémhatását is lúgos irányba mozdítja el, ami szintén nélkülözhetetlen az egészséges testsúlyhoz. Fokozza a szénhidrát- és zsíranyagcserét, kevesebb esélyt adva ezzel a kalóriák kilókká alakításának. Táplálja sejtjeidet, lendületet ad az emésztő- és kiválasztó-szervrendszer munkájához, a vörös szőlőben található flavonoidok és a resveratrol nevű vegyület emellett csökkenti a vérnyomást, és serkenti a vérkeringést is.

Magja és olaja is értékes

A szőlő magját is érdemes elfogyasztanod, hiszen így még hatékonyabban működik majd anyagcseréd. Az apró magvak megakadályozzák a székrekedést, emellett számos tápanyagot tartalmaznak.

A szőlő jótékony tulajdonságai továbbá a szőlőmagolajra is igazak, mely csökkenti a koleszterinszintet, erőteljes antioxidáns hatással rendelkezik, kimagasló E-vitamin-tartalma pedig védi a sejtfalakat, és a fogyókúra során jelentkező gyakori bőrproblémákat is meggátolja. A többszörösen telítetlen zsírsavak hozzájárulnak a szív- és érrendszer védelméhez, emellett energiával látnak el a diéta hatását fokozó testedzés alatt is.

Hogyan kövesd a diétát?

Az öt napos kúra csupán egy villámdiéta, így tartós súlyvesztést nem biztosít, viszont méregteleníti szervezeted, megszabadít a felesleges víztől, így néhány plusz kilótól is. Hogy a kúra végére akár 2 kilóval is kevesebbnek mutasson a mérleg, kövesd a mintaétrendet, emellett fogyassz el mindennap legalább 2-2,5 liter folyadékot, elsősorban szénsavmentes vizet. Ha lehet, válaszd az antioxidánsokban gazdagabb vörös szőlőt, melyből a diéta végeztével is érdemes naponta fogyasztanod. A kúra mellett ne végezz kemény fizikai munkát, ugyanis az első napok során - ellentétben a később jelentkező energikussággal - a hirtelen változás megviselheti szervezeted, és kimerültnek érezheted magad.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: fél bögre barnarizs, két bögre párolt zöldség, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-alma turmix tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg pisztráng, egy bögre párolt zöldbab, szőlő tetszőleges mennyiségben.

2. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt két evőkanál zabkorpával, egy teljes kiőrlésű zsemle, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: néhány zabkorpás keksz, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: két tányér zöldségleves, 20 dkg csirkemell, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-kivi saláta tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: két szelet rozskenyér, 10 dkg sovány túró, szőlő tetszőleges mennyiségben.

3. nap

Reggeli: három evőkanál müzli, 2 dl zsírszegény tej, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: egy bögre főtt köles, egy bögre párolt zöldség, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg párolt hal, egy bögre barnarizs, szőlő tetszőleges mennyiségben.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, néhány levél saláta, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: fél bögre barnarizs, két bögre párolt zöldség, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy szelet sonka, 5 dkg sovány sajt, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-alma turmix tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: 20 dkg pisztráng, egy bögre párolt zöldbab, szőlő tetszőleges mennyiségben.

5. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt két evőkanál zabkorpával, egy teljes kiőrlésű zsemle, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Tízórai: néhány zabkorpás keksz, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: két tányér zöldségleves, 20 dkg csirkemell, szőlő tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: szőlő-kivi saláta tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: két szelet rozskenyér, 10 dkg sovány túró, szőlő tetszőleges mennyiségben.

OLVASD EL EZT IS!

citrus
  • citrom
  • narancs

5 nap, 3 kiló

szines gyumolcs
  • méregtelenítés
  • béltisztító diéta

3 nap, 2 kiló

kaposztas
  • káposzta
  • villámdiéták

6 nap, 3 kiló

Blog.hu ajánló