6 ok, amiért érdemes sajtot enned!

Amellett, hogy rendkívül ízletesek, a sajtok számos betegséget segítenek leküzdeni, és még a fogyókúrádat is megkönnyíthetik.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Körömlakkot kent a papírra: gyönyörű rajzok lettek belőle »

Szürke színű ruhákkal ünnepelte 70. születésnapját a divatház »

Salma Hayek elfelejtett öregedni – Iszonyat jól néz ki az új fotókon »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Miért fontos a sajt?

A sajtok könnyen fogyasztható, ízletes és tápláló ételek. Értékes fehérjéket, ásványi anyagokat, vitaminokat és zsírokat tartalmaznak, melyeket a szervezeted igen könnyen és gyorsan képes feldolgozni. A benne található fontos ásványi sók nagyobb mennyiségben vannak jelen, mint bármely más, naponta fogyasztott élelmiszerben.

A fehérjékkel nélkülözhetetlen esszenciális aminosavak jutnak a sajtba, mely ezáltal képes más élelmiszerek aminosav-összetételén javítani. Szintén fontos a zsírtartalom, mivel a zsírok a szervezet legfontosabb energiahordozói, és az anyagcsere-folyamatok fenntartását is biztosítják.

A létfontosságú ásványi anyagok közül többek között megtalálható a sajtban a nátrium, kalcium, foszfor, fluor, bróm, jód, a vitaminok közül a B-vitaminok, valamint az A-, H-, D- és E-vitaminok. A vegetáriánusok számára a sajtok jelentik a legfontosabb B12-forrást, így számukra szinte létfontosságú élelmiszer.

A fogszuvasodás megelőzéséért

A cukortartalmú ételek okozta fogszuvasodással szemben is védő szerepet mutat, mivel gátolja a fogzománcot megtámadó savak képződését. Vizsgálatok támasztják alá, hogy az étkezés után elfogyasztott kis darab sajt felére csökkenti a fogszuvasodás előfordulási arányát.

Babáknak és mamáknak

Az anyatejes táplálás mellett a fehérjék kiegészítésére a kisgyermekeknél nyolc hónapos kor után a túrót és sajtot szokták javasolni. Terhes és szoptató kismamák kitűnő táplálékai a tejtermékek, azon belül is a sajtok, de részesítsd előnyben a kevésbé zsírosakat.

Csontritkulás ellen

A sajt kalciumtartalma következtében csökkenti a csontritkulás veszélyét. Kutatások az mutatják, hogy a gyermek- és fiatalkorban bőségesen fogyasztott kalcium idősebb korban védelmet nyújthat ezzel a betegséggel szemben.

Cukorbetegeknek

Cukorbetegek esetében is ideális a sajtok rendszeres fogyasztása, mivel szénhidrátokban szegények, így nem pazarolják el a napi előírt szénhidrátok jelentős részét a fogyasztásuk alkalmával, ugyanakkor a zsírszegényebb változatok sem terhelik meg a szervezetet. Elfogyasztásuk után jóllakottakká válsz, és nem lesz központi kérdés a "mit is kellene még enned".

Tejcukor-érzékenység esetén

A laktózérzékenyek számára is megoldást nyújtanak a csökkentett laktóztartalmú sajtok, melyeket a gyártó cég garantál. Ezek elsősorban az ementáli jellegű sajtok, melyeknél a hosszú érlelési idő teszi lehetővé, hogy egyáltalán nem, vagy csak kismértékben tartalmaznak laktózt.

Fogyókúrás jóbarát

A fogyókúra alappilléreként tekinthetsz a sajtokra, és elsősorban az igen alacsony zsírtartalmú változataira. Naponta többször fogyasztva biztosítják a megfelelő tápanyagbevitelt, ugyanakkor nem bombázod luxuskalóriákkal a szervezeted. Salátákba keverve vagy önmagában fogyasztva is remek étel, de ebben az esetben ne zsírdús krémlevesként vagy rántott formában készítsd el!

A sajt és a bor kapcsolata
Ne feledkezz meg az élvezetekről sem, melyet a nemes borok és kitűnő sajtok harmóniája jelenthet. Általában a fehérborok illenek igazán a sajtokhoz, a nagyon sós sajtokhoz a savanykás rizling, ám a lágy sajtokhoz, mint például a kecskesajthoz vöröset is fogyaszthatsz.

Cikkünk a TESZ Alapítvány írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló