4 zsírégető csodaszer, amit ideje megismerned!
Íme, négy hatékony, természetes csodaszer, melynek zsírégető erejéről talán még te sem hallottál.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

Így fesd ki a szemed, ha lelógó szemhéjad van - Nem tűnsz többé morcosnak »

A 79 éves Jane Fonda retus nélkül mutatta meg magát - Most is gyönyörű »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra során sem kell lemondanod a különleges ételekről, már csak azért sem, mert létezik néhány speciális táplálék, mely nemcsak étrendedet teszi változatossá, de karcsúsító ereje is páratlan. A következő négy ritkán emlegetett, de annál hatékonyabb csodaszerre ez különösen igaz.

Maracuja

Ez az intenzív illatú, ehető magvú gyümölcs a vitaminok és ásványi anyagok valódi tárháza, emellett javítja a szervezet energiaszintjét, és fokozza az anyagcsere-folyamatok hatékonyságát is.

A golgotavirág-gyümölcs vagy passiógyümölcs igen gazdag C- és B-vitaminokban, melyek elengedhetetlenek a fehérje- és szénhidrát-szintézishez, vagyis hiányuk esetén emésztőrendszered nem tudja megfelelően feldolgozni és hasznosítani a táplálékokat, ami akár túlsúly kialakulásához is vezethet. A maracuja magjai továbbá serkentik a bélmozgást, nem beszélve arról, hogy szervezeted salaktalanításában is fontos szerepet játszanak.

Mindemellett e különlegesség fogyasztásával nagy mennyiségű rosthoz jutsz, ami az egészséges emésztéshez, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzéséhez is elengedhetetlen. A maracuja továbbá jócskán tartalmaz vasat, magnéziumot és cinket - melyek szintén elengedhetetlenek a zsírégetés folyamataihoz -, valamint karotinoidokat, melyeket a szervezet antioxidáns hatású A-vitaminná alakít, ami pedig a rákellenes küzdelemben játszik fontos szerepet. Fogyasztásával végül, de nem utolsósorban egész testedet energetizálhatod, valamint testi és szellemi teljesítőképességedet is növelheted. A gyümölcsöt mindig nyersen fogyaszd, ezen kívül azonban tetszőlegesen variálhatod.

Jamgyökér

Ez a rostokban igen gazdag gyökérzöldség évszázadok óta a legalapvetőbb táplálékot jelenti a világ számos részén. A jamgyökér sárga, fehér és bíbor változatban létezik. Mindegyik típusról elmondható, hogy magas ballasztanyag-tartalma révén segíti az emésztést és a szervezet salaktalanítását, a sárga jamgyökér mindezeken túl azonban nagyon gazdag béta-karotinban is, mely testedben az A-vitamin előállításához szükséges.

Ez pedig elengedhetetlen a sejtmembrán megerősítéséhez, a vírusok távol tartásához, a rák megelőzéséhez, továbbá segít a testnek, hogy megbirkózzon a stresszel és a környezeti ártalmak, illetve a helytelen táplálkozás miatt felszaporodó méreganyagokkal. A jamgyökérben található B-vitaminok segítik az anyagcsere-működést, továbbá fokozzák az energiaszintet, csökkentik a depresszió tüneteit és a stressz hatásait, melyeknek egyébként az immunrendszerre is igen káros hatásaik lennének. A jamgyökeret számtalan módon felhasználhatod: sütheted, főzheted, de önmagában vagy zöldségekkel vegyítve pürésítheted is. Elkészítési módjai leginkább a krumpliéihoz hasonlítanak.

Sáfrányosszeklice-olaj

A sáfrányos szeklice magjából készült világos, aranyszínű olaj elsősorban a szívbetegségek megelőzésében játszott szerepe miatt válik napjainkban egyre népszerűbbé, azonban ezen kívül is számtalan jótékony hatást tudhat magáénak, legyen szó az egészségmegőrzésről vagy épp a súlykontrollról.

A sáfrányos szeklice olaja tömve van E-vitaminnal, azzal az antioxidánssal, mely távol tartja a rákot, megőrzi a bőr egészségét, és salaktalanítja a szervezetet. Fitoszterolokat is tartalmaz, vagyis olyan növényi vegyületeket, melyek szerepet játszanak a koleszterinszint csökkentésében, így a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is.

Az olaj kiváló emésztésjavító hatással rendelkezik, emellett gazdag omega-3 zsírsavakban, melyeket a szervezet prosztaglandinokká alakít. Ezek a vegyületek kiegyensúlyozzák az immunrendszert, segítik az anyagcsere-működést, mérséklik az allergiás reakciókat, enyhítik a gyulladásokat, javítják az idegek és az agy működését, valamint segítenek szabályozni a vércukorszintet, ami az egészséges fogyás érdekében is nélkülözhetetlen. A sáfrányos szeklice olaját soha se melegítsd, ha pedig ételeidhez adtad, azokat mielőbb igyekezz elfogyasztani. A legjobb, ha saláták önteteként alkalmazod.

Fenyőmag

Ez az aromás, olajos mag tele van fehérjével és ásványi anyagokkal, melyek révén segít a zsírégetésben és az izomépítésben, nem utolsósorban pedig a betegségeket is megelőzheted fogyasztásával. A fenyőmag gazdag cinkben, mely immunerősítő és antioxidáns hatású anyag, emellett a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcsere fontos résztvevője. A magok továbbá nagy mennyiségben tartalmaznak gyulladásgátló, telítetlen zsírsavakat, melyek segítenek az alacsony koleszterinszint fenntartásában, és hozzájárulnak a szív egészségéhez is.

A fenyőmagban mindezeken túl sok E-vitamin is található, mely véd a salakanyagoktól, és az immunrendszer antitesteinek is nagy szükségük van rá, hogy képesek legyenek leküzdeni a betegségeket. A fenyőmag a szintén anyagcsere-javító magnéziumnak is jó forrása, mely még az allergiás reakciókat is képes enyhíteni. A magot leggyakrabban salátákhoz keverik, de felhasználhatod szendvicsek, krémlevesek és főzelékek készítése során is.

Cikkünk Charlotte Haigh 100 természetes immunerősítő című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló