Az 5 legbutább fogyókúrás tévhit
Ne dőlj be nekik!
Könnyen elmaradhat a siker, ha valótlan elképzelések szerint diétázol. Kerüld el a gyakori csapdákat! Eláruljuk, melyek ezek.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Így csomózd meg a vékony övet, ha túl hosszú! Bájosabbá teszi a ruhát »

Így grimaszolj, ha későbbre akarod tolni a ráncosodást! »

Őszi pelerinkabátka plédből: kis varrótudással is elkészítheted »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ismerősök tanácsainak, a reklámok meggyőző szavainak, illetve a diétákkal kapcsolatos általános tévhiteknek köszönhetően könnyen előfordulhat, hogy olyan elveket próbálsz követni a fogyás érdekében, melyek félrevezetnek, és épp az ellenkező hatást éred el velük: kilóid tovább gyarapodnak. Ha mindezt szeretnéd elkerülni, a következő téves feltevéseknek nem szabad bedőlnöd.

Ha délelőtt keveset eszel, gyorsabb a fogyás

Kihagyod a nap első néhány étkezését, abban reménykedve, hogy kalóriákat takaríthatsz meg? Az egész napi energiabeviteled azonban így jóval több lehet az egészséges mértéknél. Reggeli és tízórai nélkül ugyanis szervezeted nem kapja meg a napi tevékenységekhez nélkülözhetetlen tápanyagokat, délre pedig annyira lecsökken vércukorszinted, hogy könnyen édességekre fanyalodhatsz, majd alig várod az ebédet, és meg sem állsz három fogásig.

Próbáld ki mindennek az ellenkezőjét: reggelire fogyassz összetett szénhidrátokat, müzlit, teljes kiőrlésű kenyeret, zöldséget, sovány tejterméket. A nap folyamán így elkerülnek az éhségrohamok, és jóval kisebb adagokkal is megelégedsz, estére pedig elég lesz egy könnyű vacsora. Mindennek köszönhetően kiegyensúlyozott és energikus leszel egész nap.

A szénhidrát ellenség

Ha nagymértékben lecsökkented a szénhidrátbevitelt, rövidesen sem a sporthoz, sem a munkához nem lesz elegendő energiád. Ráadásul szervezeted fellázad, és nem tudsz majd ellenállni a hizlaló falatoknak, hisz villámgyorsan pótolni akarod a hiányt.

Erőnléted fenntartásához, az egyenletes súlycsökkenéshez szükséged van megfelelő mennyiségű szénhidrátra. Ha ezt gabonafélékből, rostban gazdag pékárukból fedezed, a zsírpárnák helyett csak izomtömeged nő. Ráadásul emésztésed is felgyorsul, így kevesebb felesleges kalória raktározódik el. Egyik nap se hiányozzanak étrendedből a hasznos szénhidrátokban bővelkedő táplálékok.

A gyümölcs hizlal

Édes, tehát el kell kerülni - sokan ezt gondolják a gyümölcsökről. Pedig a bennük rejlő gyümölcscukor egészen más hatással rendelkezik, mint az egyszerű édességekben található. Energiát biztosít, de nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet.

A gyümölcsök rostanyaga gondoskodik a lassabb felszívódásról, kellő folyadékbevitel mellett pedig jóllakottságérzést biztosít. Az apró magvas gyümölcsök megakadályozzák a székrekedést, és segítenek eltávolítani emésztőrendszeredből a salakanyagokat. Vitaminokban gazdagok, így kivédik a diéták során gyakran jelentkező hiányállapotokat. A magasabb energiatartalmú banán, a szőlő és a szilva sem ellenség - mértékkel beillesztheted őket étrendedbe. A citrusfélék, az alma és a lédús gyümölcsök naponta többször szerepelhetnek tányérodon.

A cél: minél kevesebb étkezés

Fél nap is eltelik két étkezés között? Úgy hiszed, így gyorsabban eltűnnek majd a felesleges kilók? Sajnos könnyen az ellenkezőjét tapasztalhatod, szervezeted ugyanis úgy érzékeli a hosszas szüneteket, hogy koplalásra kényszeríted. Válaszként lelassul anyagcseréd, és sokkal könnyebben raktározódnak el a kalóriák.

A következő étkezésnél pedig jóval éhesebb leszel, mint szeretnéd. Sokkal hatásosabb lesz fogyókúrád, ha naponta öt-hat alkalommal fogyasztasz kisebb adagokat. Így sosem kerít hatalmába a túlzott étvágy, a tápanyagok pedig egyenletesen szívódnak fel, és nem csökken energiaszinted. A gyümölcs, egy kevés olajos mag vagy néhány teljes kiőrlésű keksz kiváló választás tízóraira, uzsonnára.

Csak a light-termékekben bízhatsz

Kevesebb kalóriát tartalmaz, tehát nyugodtan megehetem - gondolják sokan ezekről az élelmiszerekről. Azonban tanulmányozd át gondosan, nem rejt-e csapdát a csomagolás. Az alacsony zsírtartalom mellett ugyanis lehet, hogy az adott termék bővelkedik cukorban, vagy épp fordítva.

A mesterséges édesítőszerek is becsaphatják szervezetedet: tested ugyanis azt várja, hogy az édes ízekkel cukorhoz jut, és továbbra is követeli majd. A legjobb, ha minél természetesebb alapanyagokból, magad állítod össze a fogásokat. A natúr joghurt gyümölccsel, kevés fahéjjal vagy mézzel hasznosabb az előregyártott termékeknél. A krémtúrók és a pástétomok is jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak, ha otthon készíted el őket energiaszegény hozzávalókból. Időnként természetesen választhatod a kényelmesebb megoldást, de ne legyenek túlsúlyban étrendedben.

Blog.hu ajánló