Az elhízás 5 csapdája
Állj ellen nekik!
Ha nassolásról van szó, mindennek ellen tudsz állni, csak a kísértésnek nem? Ismerd meg a nassolás legfőbb okait!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

1. A társaság varázsa

A nassolás a társasági élet állandó eleme, rendezvények, fogadások, összejövetelek nélkülözhetetlen része. A svédasztalos formában eléd tett ételkavalkád esetén még az a kontroll is kieshet, ami például az étteremben működik: mindenki egy adag ételt rendel, amit elfogyaszt. A fogadásokon körbejársz a finomságokkal rakott asztalok között, elcsábulva az asztal csodáitól, hallgatva a társaságodban ülők javaslataira: ezt még feltétlenül kóstold meg, nagyon finom! Csipegetsz ebből és abból is, így gyakran sok száz kalóriát veszel észrevétlenül magadhoz.

2. Stressz, stressz, stressz

Nemcsak a fogadások, partik alkalmával eshetsz a nassolás csapdájába. Igen sokan vannak, akik a mindennapi stresszoldás egyik formájaként csipegetnek ezt-azt. Az evés okozta öröm javítja a hangulatot, ezért, hogy a figyelemelterelés és az evés élvezete minél tovább tartson, elképesztő mennyiségeket bír az ember megenni.

3. A kedvenc sorozatod mellékhatása

A tévénézés a nassolás egyik melegágya több szempontból is. A csatornák többsége a filmeket egyre többször szakítja meg reklámblokkokkal, amiben biztos, hogy mutatnak valamilyen ínycsiklandozó finomságot. A látvány ingereket kelt, előbb-utóbb megjön az étvágyad, és felkutatod a hűtőszekrény és a konyhapolc összes zegét-zugát. Emellett a tévénézés közben látottak úgy lekötik figyelmedet, hogy nem az étkezésre, hanem a képernyőre koncentrálsz, azaz elveszíted az étvágyad feletti kontrollt.

Minél izgalmasabb a film, és minél nagyobb a feszültség, annál nagyobb késztetést érzel, hogy megnyugtasd megtépázott idegeidet: a rágástól, a roppanástól pedig csökken a belső feszültség. Ha valaki a képernyő rabjává válik, előfordulhat, hogy reflexes éhségérzet alakul ki, amint bekapcsolja a készüléket.

4. A rosszabb napok

A nők esetében megfigyelhető még nassolásra való hajlam a menstruáció előtti közvetlen időszakban is, illetve télen, hosszú, hideg, zord, borongós sötét estéken is.

5. Vigyázz a kollégákkal!

Persze a csábítás más helyről is érkezhet, általában a hétfői napon kollégák, kolléganők alakjában, akik finom meglepetésekkel kínálják körbe munkatársaikat a maguk vagy anyukájuk, anyósuk süteményremekéből.

Mit (t)ehetsz?

Lehetőleg evés közben ne olvass, ne tévézz, inkább az ételre figyelj, élvezd a falatok ízét, zamatát, frissességét. Emellett segít, ha elég folyadékot fogyasztasz, lehetőleg natúr ásványvizek, csapvíz, természetes gyümölcslevek, teafélék, zsírszegény tejtermékek formájában. Ha ellenállhatatlan vágyat érzel a nassolásra, akkor tudatosan építsd be étrendedbe a rágcsálnivalókat, hiszen ezzel nincs probléma akkor, ha alacsony energiatartalmúak.

Fogyaszd nassként a következőket:

  • káposztatorzsa,
  • sárgarépa- vagy karalábérudacska,
  • kígyóuborka-, zöldpaprika- és retekcsíkok,
  • paradicsomcikkek,
  • zellerszár,
  • nyers gyümölcs,
  • gyümölcsturmix,
  • aszalt gyümölcsök,
  • müzliszeletek,
  • natúr gabonapelyhek,
  • puffasztott gabonaszeletek,
  • extrudált kenyérfélék,
  • korpás kekszek,
  • sovány tej- és tejtermékek.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló