Az elhízás 5 csapdája
Állj ellen nekik!
Ha nassolásról van szó, mindennek ellen tudsz állni, csak a kísértésnek nem? Ismerd meg a nassolás legfőbb okait!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ezt fogjuk viselni kora ősszel: külföldi divatmárkák ajánlásával »

Házi uborkás arctonik bőrhibákra: hidratál és ránctalanít »

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

1. A társaság varázsa

A nassolás a társasági élet állandó eleme, rendezvények, fogadások, összejövetelek nélkülözhetetlen része. A svédasztalos formában eléd tett ételkavalkád esetén még az a kontroll is kieshet, ami például az étteremben működik: mindenki egy adag ételt rendel, amit elfogyaszt. A fogadásokon körbejársz a finomságokkal rakott asztalok között, elcsábulva az asztal csodáitól, hallgatva a társaságodban ülők javaslataira: ezt még feltétlenül kóstold meg, nagyon finom! Csipegetsz ebből és abból is, így gyakran sok száz kalóriát veszel észrevétlenül magadhoz.

2. Stressz, stressz, stressz

Nemcsak a fogadások, partik alkalmával eshetsz a nassolás csapdájába. Igen sokan vannak, akik a mindennapi stresszoldás egyik formájaként csipegetnek ezt-azt. Az evés okozta öröm javítja a hangulatot, ezért, hogy a figyelemelterelés és az evés élvezete minél tovább tartson, elképesztő mennyiségeket bír az ember megenni.

3. A kedvenc sorozatod mellékhatása

A tévénézés a nassolás egyik melegágya több szempontból is. A csatornák többsége a filmeket egyre többször szakítja meg reklámblokkokkal, amiben biztos, hogy mutatnak valamilyen ínycsiklandozó finomságot. A látvány ingereket kelt, előbb-utóbb megjön az étvágyad, és felkutatod a hűtőszekrény és a konyhapolc összes zegét-zugát. Emellett a tévénézés közben látottak úgy lekötik figyelmedet, hogy nem az étkezésre, hanem a képernyőre koncentrálsz, azaz elveszíted az étvágyad feletti kontrollt.

Minél izgalmasabb a film, és minél nagyobb a feszültség, annál nagyobb késztetést érzel, hogy megnyugtasd megtépázott idegeidet: a rágástól, a roppanástól pedig csökken a belső feszültség. Ha valaki a képernyő rabjává válik, előfordulhat, hogy reflexes éhségérzet alakul ki, amint bekapcsolja a készüléket.

4. A rosszabb napok

A nők esetében megfigyelhető még nassolásra való hajlam a menstruáció előtti közvetlen időszakban is, illetve télen, hosszú, hideg, zord, borongós sötét estéken is.

5. Vigyázz a kollégákkal!

Persze a csábítás más helyről is érkezhet, általában a hétfői napon kollégák, kolléganők alakjában, akik finom meglepetésekkel kínálják körbe munkatársaikat a maguk vagy anyukájuk, anyósuk süteményremekéből.

Mit (t)ehetsz?

Lehetőleg evés közben ne olvass, ne tévézz, inkább az ételre figyelj, élvezd a falatok ízét, zamatát, frissességét. Emellett segít, ha elég folyadékot fogyasztasz, lehetőleg natúr ásványvizek, csapvíz, természetes gyümölcslevek, teafélék, zsírszegény tejtermékek formájában. Ha ellenállhatatlan vágyat érzel a nassolásra, akkor tudatosan építsd be étrendedbe a rágcsálnivalókat, hiszen ezzel nincs probléma akkor, ha alacsony energiatartalmúak.

Fogyaszd nassként a következőket:

  • káposztatorzsa,
  • sárgarépa- vagy karalábérudacska,
  • kígyóuborka-, zöldpaprika- és retekcsíkok,
  • paradicsomcikkek,
  • zellerszár,
  • nyers gyümölcs,
  • gyümölcsturmix,
  • aszalt gyümölcsök,
  • müzliszeletek,
  • natúr gabonapelyhek,
  • puffasztott gabonaszeletek,
  • extrudált kenyérfélék,
  • korpás kekszek,
  • sovány tej- és tejtermékek.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló