Minden idők 3 legjobb béltisztító tápláléka
Ismerj meg három hatékony salaktalanító ételt, mellyel könnyebbé teheted diétádat, ugyanakkor egészségedet is megőrizheted.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gabonafélék és a növényi magvak számtalan értékes tápanyagot magukba sűrítenek, maghártyájuk és rostjaik révén pedig az emésztésre is rendkívül jótékony hatást gyakorolnak. A következő három táplálék nem véletlenül számít kulcsfontosságúnak a reformétkezés terén: fogyaszd őket rendszeresen, és nemcsak bélrendszeredet regenerálod, de energiát nyersz, és számos betegséget megelőzhetsz.

Hajdina

Az édeskés ízű növény tisztítja és erősíti a beleket, így kitűnő táplálék a fogyókúra ideje alatt, ugyanakkor számos más jótékony egészségügyi hatást is magáénak tudhat. A hajdinában található bioflavonoid, a rutin erősíti a hajszálereket és a véredényeket, és csökkenti a magas vérnyomást. A hajdina fogyasztása méregteleníti és regenerálja a testet, nem véletlen például, hogy a rutint a röntgenes és más sugárzások kiváló ellenszerének tartják.

Külsőleg, ha a hajdinalisztet ecetes borogatáshoz adod, gyulladásokat, kiütéseket és égési sérüléseket is gyógyíthatsz vele, ha azonban emésztésedet szeretnéd támogatni, készíts hajdinakását. Ehhez pirított hajdinát használj, ami béltisztító hatása mellett lúgosító tulajdonságát tekintve is elsőrangú élelmiszer.

A kereskedelmi forgalomban kapható kása sötét, vörösesbarna színű, mert alaposan megpirítják, de vásárolhatsz nyers, majdnem teljesen fehér hajdinát is, mely esetben tetszés szerint enyhébben is megpiríthatod. A hajdina fiatal hajtása kiváló klorofillforrás, ezenkívül enzimeket és több vitamint is tartalmaz, ezért csíráztatni is érdemes: csíráztass hajtatáshoz való hajdinamagot - a kemény, emészthetetlen, fekete héj csírázás után magától leesik.

Mandula

Amellett, hogy finom, édes íze pedig segít legyőzni a nassolás iránti vágyat, a keleti gyógyászat a mandulát a tüdőbetegségek tüneteinek csillapítására is használja, épp úgy, mint a különféle emésztési rendellenességek ellen. A mandula nedvesíti a beleket, így támogatja az emésztőrendszer megfelelő működését, emellett élénkítő hatással rendelkezik, fokozza az anyagcsere-működést, salaktalanítja a szervezetet, és az egyetlen dióféle, mely lúgosítja a vért.

Az ayurvéda valamennyi dióféle közül a mandulát értékeli a legtöbbre, mert gyarapítja az értelmet és a szellemiséget, valamint a szaporodás képességét élénkítő esszenciát. A mandula héját ne edd meg, de ne is forrázással hámozd meg. A héj könnyen eltávolítható - és az emésztést megkönnyítő csírázás is elkezdődik -, ha éjszakára beáztatod a mandulát. A keserű mandulahéjra az egészséges embernek nincs szüksége, mindazonáltal jótékonyan csillapítja a nedves tüdőállapotokat.

Zab

A zab rendkívül fontos táplálék az emésztőrendszer megfelelő működése szempontjából, emellett nyugtató hatással van a szervezetre, és szabályozza a test energiaáramlását. Fogyasztása erősíti a lép-hasnyálmirigyet, eltávolítja az emésztőtraktusból és az érrendszerből a koleszterint, emellett bélrendszeri problémák, többek között felfúvódás esetén is alkalmazhatod. A legtöbb szilíciumot tartalmazó növények egyike, így megfiatalítja a csontokat és a kötőszöveteket, a rendszeresen fogyasztott zabvíz emellett belsőleg fertőtlenít, és erősíti az ellenálló-képességet.

A zabvíz és a zabkása kiváló táplálék hiánybetegségek esetén, ugyanakkor a diétás étrendnek is remek kiegészítője. A zabvíz elkészítéséhez két evőkanál zabpelyhet vagy darát főzz legalább fél óráig egy liter vízben, majd szűrd le.

A zabpehely tápértéke majdnem teljesen azonos a teljes zabdaráéval, mert a feldolgozása igen rövid ideig tart, ugyanis csak lapítják és gőzölik. A zabot teheted levesekbe, pudingokba, kenyérbe, süteménybe, de krémbe és desszertekbe is.

Cikkünk Paul Pitchford Gyógyító táplálkozás című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló