Meglepő ok a hasra hízás hátterében! Így tűnhet el a zsírpárna
Talán eszedbe sem jut, hogy egy naponta használt fűszer állhat a hasi hízás mögött.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Béna szemöldök, remegős tusvonal: ez sül ki belőle, ha a pasid sminkel ki »

Csak úgy emlegetik: a pucér pasis kampány »

3 kardigánfazon, amitől karcsúbbnak tűnik az alakod »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberek zsírpárnái a helytelen táplálkozás következményei. Aki pedig helytelenül táplálkozik, automatikusan túl sok hizlaló vizet szív a testébe. Ez a víz a konyhaban lévő nátriumhoz kötött, mely elsősorban a s élelmiszerekben, például a kolbászban, a grillcsirkében, a pizzában, a hamburgerben, a sült krumpliban, a zsíros szaftokban, a majonézben, a s rudakban, a chipsben, a készételekben, a konzervekben és az instant levesekben található meg.

A hasi elhízás egyik legfőbb oka

Mivel az ételekben lévő tápanyagok a bélnyálkahártyában lévő, vízzel teli nátriumcsatornákon keresztül jutnak el a vérbe, illetve, mivel a bélnyálkahártyában milliárdnyi ilyen molekulányi vizes utcácska létezik, a szervezet a nátriumot a hasi területekre építi be. A nátrium itt megköti a vizet, aminek mennyisége egyes embereknél akár két-három liter is lehet.

Az érintettek ilyenkor azt gondolják, hasukat főként zsír teszi ki, holott valójában vízhasuk van. Ugyanakkor a zsírsejtek is raktároznak vizet - akár 10%-ban is. Ettől mind a zsírsejtek, mind a hasi és csípőtájéki zsírpárnák láthatóan megduzzadnak.

Az elhízásban, különösen a hasi területeket érintő változat kialakulásában tehát jelentős szerepet játszik a s ízek iránti szenvedély, amit csak tetéz, ha előbbit zsíros ételek fogyasztása által éled ki - például túl fűszeres, sült húsokat és azok szaftját fogyasztod rendszeresen vagy nagy mennyiségben. Utóbbi hatására a túlsúlyosok hasi zsírpárnájuk mellé még vizet is felhalmoznak, emellett jellemző, hogy a hasonló élelmiszereket tartalmazó étrend követői ráadásul túl kevés káliumtartalmú, azaz víztelenítő ételt, például zöldséget fogyasztanak.

A só növeli az étvágyat

A túlzott fogyasztás azonban nemcsak a hasi elhízás kialakulása miatt káros a fogyókúra és az egészséges életmód szempontjából. A val ugyanis hasonló a helyzet, mint a cukorral: a nyelv a túlzott fogyasztástól teljesen érzéketlenné válik, így az ízek iránti vágyat nem tudod kis mennyiségű étellel csillapítani.

Ezt tapasztalod akkor is, ha chipset fogyasztasz, egyszerűen lehetetlen időben leállni. Csak a fokozatos átszokás segíthet ezen, vagyis, ha kevés t, helyette pedig több zöldfűszert és egyéb ízesítőt használsz a főzéshez.

Érdemes elvégezni egy öntesztet: egyél egy napig sok spárgát, karalábét vagy burgonyát, kizárólag zöldfűszerekkel vagy borssal fűszerezve. Ha a mérleg mutatója másnapra fél kilóval lejjebb megy, akkor veszítettél testvized térfogatából.

A sófogyasztás további negatív hatásai

Amellett, hogy akadályozza a karcsúság megőrzését és a súlyvesztés beindulását, a hatására a vér mennyisége megnövekszik, ezáltal a vérnyomás már egy órával a s ételek elfogyasztása után megemelkedik. A nátriumtartalma továbbá növeli az érfalak feszességét, összeszűkülésük hatására pedig emelkedik a vérnyomás, és nő a stroke, illetve a szívroham kockázata.

A sok nátrium kedvez az ödémák - a szövetben összegyűlő vizenyő – kialakulásának is, ugyanakkor hátráltatja a megszűnésüket. A gyakran fokozza a menstruációt megelőző napokban fellépő tüneteket, például a fejfájást, a migrént, az ingerlékenységet, a sírógörcsöket vagy a mellfeszülést is.

Hogy moshatod át szervezeted?

A túl nagy mennyiségű kimosásának érdekében ne fogyassz készételeket és zacskós leveseket, valamint szalámit, pácolt húsokat, chipset, s perecet vagy s mogyorót. Használj gyakrabban borsot, paprikát, curryt vagy friss, illetve mélyhűtött zöldfűszereket. Jelentősen növelned kell a zöldségek, a hüvelyesek, a nyers ételek és a saláták fogyasztását, ezzel párhuzamosan pedig csökkentsd a használatát. Mindennek köszönhetően már egy hét vagy akár néhány nap alatt látványos változást érhetsz el.

Cikkünk Klaus Oberbeil Zsír nélkül frissen, fürgén című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

lany sutivel
  • túlsúly lelki okai
  • elhízás okai

Az elhízás 2 meglepő oka

fagyi sutivel
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

Ezért hízol el: a rejtett veszély

Blog.hu ajánló