Kevés zsírral vagy kevés szénhidráttal fogysz jobban? Mutatjuk, kinek melyik való
Egyéni tényezőket is figyelembe kell venni.

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

Készíts szemöldökfestéket természetes anyagokból: a legjobb recept »

Kicsi a melled? Akkor ezt a 8 trükköt neked is ismerned kell »

A 44 éves Vanessa Paradis nincs túl jó formában: retusálatlanul egész másképp néz ki »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás felé tett legnagyobb lépés a jól megválasztott diéta, amelyben a szervezet szükségleteit kell figyelembe venni. Mivel a fogyni vágyók gyors és látványos eredményt szeretnének elérni, az egyes tápanyagok megvonására épülő diéták a legbiztosabb útnak tűnhetnek.

Ez azonban nem minden szervezetre hat egyformán, személyes tényezők is szerepet játszanak az eredményességben. A low carb-high protein, tehát az alacsony szénhidrát- és magas fehérjebevitelen alapuló diéta, valamint a low fat, tehát alacsony zsírbevitelen alapuló kúra egyaránt fogyasztó hatással bír. 

Mindkettő képes a kalóriaégetésre, a legjobb hatás érdekében a két diétatípus mégis a fogyókúrázók különböző köreinek ajánlott.

Különbség szénhidrát és szénhidrát között

Bár a low carb diéta a minél kevesebb szénhidrát bevitelére törekszik, nem vonhatod meg a tápanyagot teljesen a szervezetedtől. Talán egyértelmű, hogy a zöldségekben vagy a gyümölcsökben található összetett szénhidrátok nem említhetőek egy lapon a sütemények vagy a cukorkák egyszerű szénhidrátjaival.

Ugyanígy a zsírok sem egyöntetűen károsak az egészségre: a telítetlen zsírok, így például hidegen sajtolt növényi olajok több szempontból is hasznosak.

Low carb-high protein

A fentieket figyelembe véve kialakított, szénhidrátban szegény és fehérjében gazdag diéta az izomtömeg megőrzése melletti fogyás legjobb módszere. A kúra hosszú távú eredményt ígér, így elsősorban a tartósan fogyni vágyók számára ideális. 

A diéta lényege, hogy az egyszerű szénhidrátok kiiktatása mellett a magas fehérjetartalmú ételeket részesíti előnyben az étkezéseknél. Tiltólistára teszi a fehér liszttel és cukorral készült ételeket, de javasolja a húsfélék, a tojás, a hal, a bab és a tejtermékek fogyasztását.

Low fat

A low carbbal szemben a low fat a zsírfogyasztás korlátozására épül. Bár segíti a fogyást, elsősorban egészségügyi céllal hozták létre. Az idetartozó diéták ugyanis csökkentik a koleszterinszintet és a vérnyomást, ezért azok számára ajánlottak leginkább, akik szív- és érrendszeri panaszokkal, esetleg inzulinproblémákkal küzdenek.

A zsírszegény étkezést célzó kúrákhoz tartozik a TLC diéta, amelynek gerincét a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák adják, kiiktatva a zsíros tejtermékeket és a feldolgozott, illetve a vörös húsokat. A low fat egy másik formája a P-CR, vagyis a fehérjeadagoló diéta, amelyről ide kattintva olvashatsz bővebben.

Blog.hu ajánló