Kevés zsírral vagy kevés szénhidráttal fogysz jobban? Mutatjuk, kinek melyik való

Egyéni tényezőket is figyelembe kell venni.

gyorsan enni valamit

Nyereményjáték

Nyerd meg Sákovics Diana Hol rontom el? című pszichológiai könyvének dedikált példányát!

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Egy hotel, ahol kárpótolnak ha esik az eső a nyaralásod ideje alatt. - Csak eddig tart az akció (x)

Külföldre készülsz nyáron? Ennél egyszerűbben nem utazol Budapestről - Olvasd el, melyik úti célokra érvényes (x)

Lakást hónapokig, hitelt csak napokig keresnek, pedig életre szóló döntés (x)

Mi mulasztja el hatékonyan a hasmenést? - Ezek a leggyakoribb módszerek (x)

Így jutott munkanélküliségtől a menő vállalkozásig két fiatal: csak 3 dolog kellett hozzá - Így csinálták (x)

beauty and style

Mi lesz az esküvői ruha alatt? 8 szexi fehérnemű a nagy napra - Nemcsak hófehérben »

Hordható, nőiesen modern ruhák a magyar márkától - Tavaszra és nyárra »

Krémes szemhéjfesték házilag: csak 2 dolog kell hozzá »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás felé tett legnagyobb lépés a jól megválasztott diéta, amelyben a szervezet szükségleteit kell figyelembe venni. Mivel a fogyni vágyók gyors és látványos eredményt szeretnének elérni, az egyes tápanyagok megvonására épülő diéták a legbiztosabb útnak tűnhetnek.

Ez azonban nem minden szervezetre hat egyformán, személyes tényezők is szerepet játszanak az eredményességben. A low carb-high protein, tehát az alacsony szénhidrát- és magas fehérjebevitelen alapuló diéta, valamint a low fat, tehát alacsony zsírbevitelen alapuló kúra egyaránt fogyasztó hatással bír. 

Mindkettő képes a kalóriaégetésre, a legjobb hatás érdekében a két diétatípus mégis a fogyókúrázók különböző köreinek ajánlott.

Különbség szénhidrát és szénhidrát között

Bár a low carb diéta a minél kevesebb szénhidrát bevitelére törekszik, nem vonhatod meg a tápanyagot teljesen a szervezetedtől. Talán egyértelmű, hogy a zöldségekben vagy a gyümölcsökben található összetett szénhidrátok nem említhetőek egy lapon a sütemények vagy a cukorkák egyszerű szénhidrátjaival.

Ugyanígy a zsírok sem egyöntetűen károsak az egészségre: a telítetlen zsírok, így például hidegen sajtolt növényi olajok több szempontból is hasznosak.

Low carb-high protein

A fentieket figyelembe véve kialakított, szénhidrátban szegény és fehérjében gazdag diéta az izomtömeg megőrzése melletti fogyás legjobb módszere. A kúra hosszú távú eredményt ígér, így elsősorban a tartósan fogyni vágyók számára ideális. 

A diéta lényege, hogy az egyszerű szénhidrátok kiiktatása mellett a magas fehérjetartalmú ételeket részesíti előnyben az étkezéseknél. Tiltólistára teszi a fehér liszttel és cukorral készült ételeket, de javasolja a húsfélék, a tojás, a hal, a bab és a tejtermékek fogyasztását.

Low fat

A low carbbal szemben a low fat a zsírfogyasztás korlátozására épül. Bár segíti a fogyást, elsősorban egészségügyi céllal hozták létre. Az idetartozó diéták ugyanis csökkentik a koleszterinszintet és a vérnyomást, ezért azok számára ajánlottak leginkább, akik szív- és érrendszeri panaszokkal, esetleg inzulinproblémákkal küzdenek.

A zsírszegény étkezést célzó kúrákhoz tartozik a TLC diéta, amelynek gerincét a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák adják, kiiktatva a zsíros tejtermékeket és a feldolgozott, illetve a vörös húsokat. A low fat egy másik formája a P-CR, vagyis a fehérjeadagoló diéta, amelyről ide kattintva olvashatsz bővebben.