Kevés zsírral vagy kevés szénhidráttal fogysz jobban? Mutatjuk, kinek melyik való
Egyéni tényezőket is figyelembe kell venni.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Nyerd meg az 50x200 ezer forint egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

beauty and style

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás felé tett legnagyobb lépés a jól megválasztott diéta, amelyben a szervezet szükségleteit kell figyelembe venni. Mivel a fogyni vágyók gyors és látványos eredményt szeretnének elérni, az egyes tápanyagok megvonására épülő diéták a legbiztosabb útnak tűnhetnek.

Ez azonban nem minden szervezetre hat egyformán, személyes tényezők is szerepet játszanak az eredményességben. A low carb-high protein, tehát az alacsony szénhidrát- és magas fehérjebevitelen alapuló diéta, valamint a low fat, tehát alacsony zsírbevitelen alapuló kúra egyaránt fogyasztó hatással bír. 

Mindkettő képes a kalóriaégetésre, a legjobb hatás érdekében a két diétatípus mégis a fogyókúrázók különböző köreinek ajánlott.

Különbség szénhidrát és szénhidrát között

Bár a low carb diéta a minél kevesebb szénhidrát bevitelére törekszik, nem vonhatod meg a tápanyagot teljesen a szervezetedtől. Talán egyértelmű, hogy a zöldségekben vagy a gyümölcsökben található összetett szénhidrátok nem említhetőek egy lapon a sütemények vagy a cukorkák egyszerű szénhidrátjaival.

Ugyanígy a zsírok sem egyöntetűen károsak az egészségre: a telítetlen zsírok, így például hidegen sajtolt növényi olajok több szempontból is hasznosak.

Low carb-high protein

A fentieket figyelembe véve kialakított, szénhidrátban szegény és fehérjében gazdag diéta az izomtömeg megőrzése melletti fogyás legjobb módszere. A kúra hosszú távú eredményt ígér, így elsősorban a tartósan fogyni vágyók számára ideális. 

A diéta lényege, hogy az egyszerű szénhidrátok kiiktatása mellett a magas fehérjetartalmú ételeket részesíti előnyben az étkezéseknél. Tiltólistára teszi a fehér liszttel és cukorral készült ételeket, de javasolja a húsfélék, a tojás, a hal, a bab és a tejtermékek fogyasztását.

Low fat

A low carbbal szemben a low fat a zsírfogyasztás korlátozására épül. Bár segíti a fogyást, elsősorban egészségügyi céllal hozták létre. Az idetartozó diéták ugyanis csökkentik a koleszterinszintet és a vérnyomást, ezért azok számára ajánlottak leginkább, akik szív- és érrendszeri panaszokkal, esetleg inzulinproblémákkal küzdenek.

A zsírszegény étkezést célzó kúrákhoz tartozik a TLC diéta, amelynek gerincét a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák adják, kiiktatva a zsíros tejtermékeket és a feldolgozott, illetve a vörös húsokat. A low fat egy másik formája a P-CR, vagyis a fehérjeadagoló diéta, amelyről ide kattintva olvashatsz bővebben.

Blog.hu ajánló