Az elhízás 4 rejtett, lelki oka
Ezért nem tudsz lefogyni!
Könnyen lehet, hogy lelkedre is súlyok nehezednek. Ismerd meg az elhízás háttérben meghúzódó okait!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Csak úgy emlegetik: a pucér pasis kampány »

3 kardigánfazon, amitől karcsúbbnak tűnik az alakod »

6 tipp, amitől szépséges és rémséges lehetsz Halloweenkor »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Éhség, jóllakottság. Sóvárgás, megelégedés. Azt hinnéd, az evés egyszerű, mint a matematika: elfogyasztod a kalóriákat, épp annyit, amennyi egészséges. Kevesebbet? Aligha. Többet? Igen, előfordul. Ne vádold magad, inkább ismerd meg a titkot: az étkezés önmagában is jelkép, mely jóval többet jelent, mint gondolnád.

Megtestesít örömöt, gondot, mindazt, amit érzel, ennek alapján pedig könnyen okozhat problémát - többek között olyat, mely plusz kilók formájában ölt testet. Ha szeretnéd mindezt megakadályozni, fontos, hogy megismerd az elhízás legjellemzőbb lelki okait.

A kilók, mint védőbástyák

Ha látványosan körülpárnázod magad vastag többletsúllyal, azt üzened a világnak: érinthetetlen vagy. Ha nehezen nézel szembe a mindennapi sérelmekkel, lehet, hogy korábban nagy csalódás ért, ezért, ha gondot okoz a kapcsolatteremtés, így véded magad. Bár lelked mélyén szeretnél vonzó és csábító lenni, a karcsúsággal szabad utat adnál a közeledésnek, ettől pedig tudat alatt elfog a pánik, és máris kezedben van az alibi: reméled, hogy senkinek sem akad meg a szeme rajtad, ha magadra szedsz jó pár plusz kilót.

A vágyott biztonság mellett azonban arról álmodsz, mint mindenki más: figyelemre, szimpátiára, arra, hogy felkeltsd mások érdeklődését. Mindezek miatt fontos, hogy ne foglalkozz a külvilág negatív ingereivel, és legfőképp, vedd magad körül olyan emberekkel, akikre számíthatsz, akikben megbízhatsz. Ha azonban úgy érzed, sehogy sem tudsz megszabadulni problémádtól, segíthet néhány tanácsadó könyv átböngészése is, azonban nem árt, ha egy szakembert is felkeresel.

Gyermekkori beidegződés

Egy éves voltál, ültél az etetőszékben. Régen jóllaktál, ám édesanyád kitartóan lengette arcod előtt a kanalat: csak még ezt az egyet - a mama kedvéért! Mit tehettél volna? Lenyelted.

Ha ismerős a szituáció, könnyen lehet, hogy ez a gyermekkori beidegződés áll túlsúlyod hátterében, vagyis az étel meghagyása során érzett lelkiismeret-furdalás, mely többek között az édesanyák olykor túlzott aggodalmának, valamint annak az általános vélekedésnek köszönhető, miszerint a kiadós lakomák és a nagyobb mennyiségű étel a jóléttel és az elégedettséggel hozható összefüggésbe.

Így előbb-utóbb észrevétlenül a mindennapok részévé válik az a megszokás, hogy a tányéron nem maradhat étel. Mindegy, ízlik-e, éhes vagy-e, csak elfogyjon. Próbálj szembeszállni a téves hiedelemmel, emellett igyekezz kisebb adagokat az asztalra tenni - a legjobb, ha a nagyobb tányérokat kisebbre cseréled.

Bevált eszköz az unalom ellen

Általában akkor jut eszedbe legnagyobb eséllyel a szekrényben édesség után kutatni, és akkor tűnik el észrevétlenül a fiókodban őrzött töltött keksz, ha nem köt le semmilyen érdekes tevékenység?

Ha uborkaszezon köszönt be a munkahelyen, vagy egy borús délutánon telepedik az emberre a tétlenség, az unalom elűzése végett gyakran bukkan fel a szervezetben az éhes vagyok kezdetű téves üzenet.

Ha hasonló helyzetbe kerülsz, gondolj arra, hogy ez nem valódi éhség, csupán az üres órákat szeretnéd megtölteni. Kis gyakorlással megtanulhatod, hogyan különböztesd meg a sóvárgást a valódi étvágytól - ha azonban semmi nem segít, a legjobb, ha egészséges nassolnivalót tartasz a hűtődben - például zöldséget és gyümölcsöt -, és azt rágcsálod.

Megoldás stresszhelyzetekben

Az ember lépten-nyomon mindennapi stresszbombákba botlik. A tömött buszon, mikor az embertenger közepén levegőt sem kap, a munkahelyen, amikor ki sem látszik a határidős feladatok mögül, a boltban, a kígyózó sor végén ácsorogva, illetve otthon, a mosatlan edények halmazára pillantva. Nem véletlen, hogy az első gondolat ilyenkor az úgy ennék valamit kezdetű mondat formájában fogalmazódik meg.

A táplálkozás kellemes érzettel tölti el az embert, emellett ad néhány perc alibit arra, hogy ne kelljen a problémákkal foglalkoznia. Ha azon kapod magad, hogy a hűtőszekrény felé fordulsz vigaszért, érdemes utánanézned, milyen módszerekkel küzdheted le a mindennapi stresszhatásokat. A jóga, a meditáció és a rendszeres sport például tökéletes megoldás.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló