A legjobb anyagcsere-gyorsító diéta

7 nap, 3 kiló

Ha felgyorsítod anyagcseréd, a fogyás is könnyebben megy majd. Próbáld ki a legjobb diétát!

Nyereményjáték

Nyerj természetes és egészséges bébiételcsomagot a Hamétól! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világot egy másik szemszögből!

Nyerd meg a Cake Shop megálmodójának mesés receptekkel teli könyvét!

összesen 4 db játék

Ez is érdekelhet

Ezzel a módszerrel marad csodásan fiatal Jennifer Aniston (x)

Puffadás, fogyás, fáradékonyság: a gyulladásos bélbetegségek sokkal több embert érintenek, mint gondolnád (x)

Neked félned kell a bőrráktól? - Ezzel a módszerrel 20 perc alatt kiderítheted, veszélyes-e az anyajegy (x)

beauty and style

10 éve ciki volt, most újra divatos: így hordd a szabadidőruhát! »

5 furcsa trend 2017-ben, amit egyelőre nem tudunk hová tenni »

2 óriási divatbaki kardigánnal: így javíthatod ki »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha sokszor eszel keveset, felgyorsítod anyagcseréd, emellett az éhséggel sem kell a nap minden órájában szembenézned. Erre az alapelvre számos diéta építette étrendjét. Íme, az egyik legjobb!

Hogy működik a diéta?

Az 1990-es évek egyik legnépszerűbb diétájának - a legelésnek - alapelve szerint a naponta többszöri, kis adagokban történő táplálkozással visszaszoríthatod az éhségérzetet és az ételek utáni vágyakozást, mivel a vércukor és az inzulin szintje állandósul, és nincsenek hullámzások.

Szervezeted a kalóriákat az emésztés során égeti el, mivel a sok kis adag étellel folyamatosan fenntartod anyagcseréd és emésztésed optimális működését. A diéta ideje alatt nem fogyaszthatsz tejet és süteményeket, viszont rengeteg más nem hizlaló módját megtalálhatod a fehérjékben, összetett szénhidrátokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend összeválogatásának.

Az egészséges csipegetés filozófiája eltér a nyugati világban megszokott étkezési szokásoktól, azonban mindenképp érdemes elsajátítani, hisz segítségével hozzájuthatsz azokhoz a fontos kalóriákhoz és tápanyagokhoz, melyeket egyébként nélkülöznél a kihagyott étkezések vagy a nem teljes értékű ételek fogyasztása során.

Ez a fajta táplálkozás a telítettség érzésével tölt el, leszoktat a túlevésről, illetve a túl sok kalória fogyasztásáról. A diéta segítségével fokozatos és tartós fogyást érhetsz el: a diéta első hetében a vízveszteségnek, illetve a salakanyagok kiürülésének köszönhetően akár 3 kilót is veszíthetsz, a következő hetekben 0,5-1 kiló súlyveszteségre áll be szervezeted. Fontos azonban, hogy a diétás programot kiegészítsd napi fél óra mozgással.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két hajdinapalacsinta, egy evőkanál eperdzsem.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, két korpás pálcika.
Ebéd: 15 dkg cézársaláta, két evőkanál zsírszegény öntet.
Uzsonna: két evőkanál humusz, gyümölcskehely.
Vacsora: 15 dkg serpenyőben sült zöldség, egy csésze barnarizs, egy alma.
Plusz falatok: egy narancs.

2. nap

Reggeli: egy lisztes tortillából készült burrito, fél csésze bab, fél grépfrút.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, egy narancs.
Ebéd: egy csésze gombaleves, egy korpás pirítós.
Uzsonna: egy szelet pirítós, vékonyan megkenve mogyoróvajjal.
Vacsora: 15 dkg sült padlizsán és cukkini, egy grépfrút.
Plusz falatok: vegyes gyümölcsök - egy-két kisebb darab.

3. nap

Reggeli: fél csésze zabkása, fél csésze narancslé.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt, egy narancs.
Ebéd: fél pulykás szendvics egy szelet rozskenyérből, fejes salátával.
Uzsonna: egy alma, fél csésze mandula, dió és pisztácia vegyesen.
Vacsora: 15 dkg spenótos lasagne zöldsalátával, egy paradicsommal.
Plusz falatok: egy zsírszegény gyümölcsjoghurt.

4. nap

Reggeli: egy csésze korpás gabonapehely, egy banán.
Tízórai: két-három zellerszár.
Ebéd: fél tonhalas szendvics egy szelet rozskenyérből, fejes salátával, egy paradicsommal.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, egy körte.
Vacsora: fél csirkemell, egy főtt édesburgonya, két paradicsom.
Plusz falatok: egy zsírszegény gyümölcsjoghurt.

5. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megkenve lekvárral, fél grépfrút.
Tízórai: egy marék mandula, egy banán.
Ebéd: egy csésze zöldséges bableves, egy narancs.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, egy sárgarépa.
Vacsora: 15 dkg serpenyőben sült zöldség, egy csésze barnarizs, egy körte.
Plusz falatok: fél csésze gabonapehely.

6. nap

Reggeli: fél csésze hideg gabonapehely, egy banán.
Tízórai: fél csésze túró, egy narancs.
Ebéd: egy melegszendvics egy szelet rozskenyérből, egy szelet sajttal, egy paradicsom.
Uzsonna: gyümölcskehely, egy korpás keksz.
Vacsora: 15 dkg sült padlizsán és cukkini, egy grépfrút.
Plusz falatok: egy zsírszegény gyümölcsjoghurt.

7. nap

Reggeli: két szelet pirítós, fél grépfrút.
Tízórai: négy korpás keksz, egy paradicsom.
Ebéd: egy csésze lencseleves, egy korpás pirítós, egy alma.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt, egy kígyóuborka fele.
Vacsora: 15 dkg spenótos lasagne zöldsalátával.
Plusz falatok: két-három korpás keksz.

Az adagok kiméréséhez 2 dl-es csészét használj. A diéta ideje alatt fogyassz el minden nap 2-2,5 liter folyadékot.

Fontos!
A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.