Az 5 leghatékonyabb zsírégető reggeli

Ezekkel kezdd a napot!

Ha szeretnél megszabadulni a kilóktól, semmiképp se hagyd ki a reggelit. Eláruljuk, mit egyél.

Nyereményjáték

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Így őrizd meg a nyári barnaságot még nagyon sokáig: bevált tippek »

5 szemrevaló lakkcipő, amivel öröm lesz elkezdeni az őszt »

A smink, amit a tűzijáték ihletett: készítsd el az esti ünnepségre »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kalóriacsökkentés reményében gyakran üres gyomorral indulsz útnak? Válassz inkább olyan reggelit, mely a napindító energián kívül fogyókúrád szempontjából is remek szövetségest jelent!

Sokan kihagyják a reggelit étrendjükből, arra gondolva, hogy, ha eggyel lecsökkentik az étkezések számát, az ruhaméretük tekintetében is egyenes arányú változást jelent majd.

Holott a hatás épp fordított: korgó gyomorral szervezeted nem tud majd betelni az ebéddel, és este is a hiányzó kalóriák pótlására sürget, minek hatására többet eszel a kelleténél, nem beszélve arról, hogy reggeli hiányában testi és szellemi teljesítményed sem lesz túl kimagasló.

Az egészséges falatok azonban gondoskodnak róla, hogy napközben se törjenek rád az éhséghullámok. Néhány típusuk pedig a zsírégetésben is segíti szervezeted, így már a korai órákban magasabb sebességre kapcsolhatod anyagcserédet. Kezdd a napot a következő fogásokkal!

Rostban gazdag gabonák

A teljes kiőrlésű gabonákból és magvakból álló reggeli után a többi étkezés során jóval kevesebb ételt kívánsz majd, és emésztésed működését is a helyes irányba terelheted. Ha előre elkészített müzlit vásárolsz, az extrudált, cukros fajták helyett a natúr változatot emeld le a polcról, ám a legjobb, ha te állítod össze zab-, rozs- és árpapehelyből, illetve kevés aszalt gyümölcsből.

Az ilyen müzli sovány tejjel, gyümölcslével fogyasztva minden fontos vitamint tartalmaz, magas rosttartalma pedig mérsékli a zsírok felszívódását. Gyomrodban hosszú ideig teltségérzést biztosít, továbbá kiegyenlíti vércukorszintedet, így az édesség utáni vágyad is csökken.

Gyümölcsök

A gyümölcsreggeli elkészítése alig igényel néhány percet, azonban minden évszakban változatos. Az éhgyomorra elfogyasztott gyümölcsnél nincs jobb méregtelenítő, salakanyagoldó táplálék. Seprűként sodorja magával a lerakódott méreganyagokat, emellett vízhajtó hatással is rendelkezik. Egész napra biztosítja a gyorsabb anyagcserét, így nem adsz esélyt a táplálékok zsírpárnákká alakulásának.

Előnye továbbá, hogy a mennyiségekre sem kell kínosan ügyelned. Ha igazán eredményes zsírégetést szeretnél elérni, válaszd a görögdinnyét, a meggyet, a grépfrútot vagy a bogyós típusokat. Turmixként is elkészítheted őket, egy evőkanál zabpehellyel kiegészítve.

Alakformáló fehérjék

Diétád során nem fenyeget az izomvesztés, ha fehérjében gazdag reggelivel kezded a napot. A fehérjék aktiválják a glukagon kibocsátását, mely hormon a zsírégetésért is felelős.

A fehérjében gazdag reggeli emellett gondoskodik a megfelelő vércukorszintről is, így csökkenti az étvágyat, a fehérjék megemésztése pedig fokozott hőfelhasználással jár, így növeli a kalóriák elégetését is. Választhatsz sovány túrót vagy sajtot, tojásfehérjét, joghurtot - vékony szelet rozskenyérrel kiegészítve. Ha testedzéssel folytatod a napot, a fehérjék hatására a zsírszövet izommá alakul.

Tejtermékek

Tökéletes emésztés, gyors zsíranyagcsere: ezt kínálják a savanyított tejtermékek. A bennük található jótékony baktériumok megtisztítják a bélrendszert a salakanyagoktól, egészséges zsírsavaik pedig csökkentik a koleszterinszintet.

Reggelid részeként a nap további részében is biztosítják a gyors anyagcserét, meggátolva az emésztési panaszokat, illetve a székrekedéses tüneteket. A bennük található fehérjék gondoskodnak a jóllakottság érzéséről is. Válaszd a natúr joghurtot, a kefirt vagy az írót - zabkorpával is dúsíthatod őket, vagy ehetsz melléjük extrudált kenyérszeleteket.

Zöld koktél

A leveles zöldségek és csírák bővelkednek enzimekben, melyek jelentősen felgyorsítják az anyagcsere-folyamatokat. Az elfogyasztott táplálék így energiává alakul ahelyett, hogy a szövetekben felhalmozódva terhelné szervezetedet. Emésztésed megfelelő sebességet kap, a zöldségek pektintartalma meggátolja a zsírok lerakódását.

Sietős reggeleken készítsd el gyümölcsprés vagy turmixgép segítségével zöld zsírégető italodat: a spenót, a káposzta, a zeller és a petrezselyem levét kiegészítheted sárgarépával és paradicsommal is. Ha szilárd táplálékra is vágysz, sokmagos pirítósra további zöldségszeleteket halmozhatsz.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Blog.hu ajánló