30 nap, 10 kiló a Ketogén-diétával!
Ez a szigorú diéta csökkentett szénhidráttartalmú étrendet tartalmaz, és tartós fogyást eredményez izomtömeged elvesztése nélkül.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Ketogén-diétáról…

Ez a diéta egyre népszerűbb a fogyózók körében. Épp úgy, mint az Atkins-diéta, ez is az alacsony szénhidráttartalmú diétákhoz tartozik. A szénhidrátbevitel ciklikusan történik, méghozzá úgy, hogy 5 napig alacsony, 2 napig pedig picit magasabb.

Mi az a keton?

A ketontestek a zsíranyagcsere melléktermékei, a májban képződnek a glukagon hatására. A véráramban acet-ecetsav és béta-oxivajsav formájában keringenek. Zsírszöveteink, mint például az agy, az izmok, a szív, elégetik a ketonokat, mint energiaforrásokat. Egészséges esetben szervezeted keton-felhasználása teljes energiafogyasztásod 1-2%-a, cukorbetegeknél lehet akár 5%-a is.

A ketontestek felhasználását a vér inzulin- és glukagon szintje szabályozza. Az inzulint a hasnyálmirigy bocsátja ki, mintegy válaszul a szénhidrát bevitelére. Amikor a ketonkoncentráció magasabb a vérben, mint a glukóz, akkor a ketonok táplálják a fentebb említett zsírszöveteket. A ketózis (tehát a ketontestek véráramban történő megjelenése) bekövetkezhet számos körülmény fennállása esetén: éhezés, elnyúló edzés, magas zsírtartalmú étrend.

Mi az a ketózis?

Az az állapot, amikor a keton meghaladja a normál szintet a vérben. A zsír energiatermelő anyagcseréje beindul, és megnyílnak a zsírlebontás csatornái. A keton kiválasztódik a vizeletbe, így könnyen ellenőrizhető, hogy beindult-e a zsírelválasztás. Ezt aceton-csík használatával teheted meg (Meditest, Ketostix). A ketózis már rövid távon is megnöveli a szervezetnek azt a képességét, hogy zsírokból energiát nyerjen. A Ketogén-diéta során fáradtságot érezhetsz, főleg szellemileg. Ez csak az első hetekben lép fel, később helyreáll az egyensúly. Megváltozik a szervezeted biokémiai egyensúlya, ezért figyelned kell a visszajelzéseit. Ami mindenképp nagyon fontos, hogy a diétát ki kell egészítened táplálék-kiegészítőkkel, méghozzá minden nap.
A diéta elkezdése előtt mindenképp kérd háziorvosod tanácsát!

Mintaétrend

1. nap

  • Reggeli: 10 dkg csirkemell sonka, 2 db paradicsom
  • Tízórai: 1 db banán
  • Ebéd: rakott zöldbab tejföllel
  • Uzsonna: 1 db alma
  • Vacsora: 1 db natúr joghurt 1 evőkanál lenmaggal

2. nap

  • Reggeli: 10 dkg pulykamell sonka, 2 db paprika
  • Tízórai: 1 db narancs
  • Ebéd: 15 dkg marhahús zöldsalátával
  • Uzsonna: 1 db alma
  • Vacsora: 1 db kefir 1 evőkanál lenmaggal

3. nap

  • Reggeli: 2 db főtt tojás, 2 db paradicsom
  • Tízórai: 1 db banán
  • Ebéd: tárkonyos csirkeragu leves, 1 db alma
  • Uzsonna: 1 db banán
  • Vacsora: 1 db natúr joghurt 1 evőkanál lenmaggal

4. nap

  • Reggeli: 10 dkg marhapárizsi, 2 db paradicsom, 1 db főtt tojás
  • Tízórai: 10 dkg szőlő
  • Ebéd: sárgaborsó leves, 1 db kolbász
  • Uzsonna: 1 db alma
  • Vacsora: 1 db kefir 1 evőkanál lenmaggal

5. nap

  • Reggeli: 10 dkg csirkemell sonka, 2 db paradicsom
  • Tízórai: 1 db banán
  • Ebéd: rántott padlizsán tartármártással
  • Uzsonna: 1 db alma
  • Vacsora: 1 db natúr joghurt 1 evőkanál lenmaggal

6. nap, szénhidrátfeltöltés

  • Reggeli: 1 szelet Graham-kenyér, light margarin, méz vagy lekvár
  • Tízórai: 1 db alma
  • Ebéd: 1 szelet csirkemellfilé burgonyával, kovászos uborkával
  • Uzsonna: 1 db alma
  • Vacsora: 1 szelet Graham-kenyér, 1 db kefir, 1 db zellerszár

7. nap, szénhidrátfeltöltés

  • Reggeli: 1 szelet rozskenyér, 1 db főtt tojás, paprika
  • Tízórai: 1 db körte
  • Ebéd: natúr tengeri halfilé, barna rizs, majonéz
  • Uzsonna: 1 db alma
  • Vacsora: 1 szelet rozskenyér, 1 db natúr joghurt 1 evőkanál lenmaggal

Ne feledd!
Minden nap igyál meg minimum 2 liter ásványvizet vagy gyógyteát! A 30 nap elteltével ajánlott visszatérni a szénhidrát- és zsírszegény normál étrendre, de fokozatosan!

Blog.hu ajánló