Egész napra meghatározza, mennyire leszel éhes: sokan rosszul tudják, mit érdemes reggelire enni

Az egyik legrosszabb megoldás, ha nem eszel semmit.

reggeli

Nyereményjáték

Nyerd meg Sákovics Diana Hol rontom el? című pszichológiai könyvének dedikált példányát!

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Egy hotel, ahol kárpótolnak ha esik az eső a nyaralásod ideje alatt. - Csak eddig tart az akció (x)

Külföldre készülsz nyáron? Ennél egyszerűbben nem utazol Budapestről - Ezekre az úti célokra érvényes (x)

Lakást hónapokig, hitelt csak napokig keresnek, pedig életre szóló döntés (x)

Mi mulasztja el hatékonyan a hasmenést? - Ezek a leggyakoribb módszerek (x)

Imádni fogja a sportot és a mozgást, ha így foglalkoznak vele - Egyetlen dolog kell, hogy megszeresse (x)

beauty and style

Mi lesz az esküvői ruha alatt? 8 szexi fehérnemű a nagy napra - Nemcsak hófehérben »

Hordható, nőiesen modern ruhák a magyar márkától - Tavaszra és nyárra »

Krémes szemhéjfesték házilag: csak 2 dolog kell hozzá »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Gyakran hallhatod, hogy a fogyókúra, sőt, az egészséges táplálkozás során is a legfontosabb étkezés a reggeli. Magában azonban az, hogy reggelente eszel, nem elegendő ahhoz, hogy lefogyj.

A reggelivel kapcsolatban számos tévhit kering, így például sokan nagyon rosszul választják meg, mit is érdemes enni a nap első étkezése során, ám nem ez az egyetlen lehetséges hiba. Mutatjuk, mikre figyelj a dietetikusok és orvosok végezte kutatások szerint!

Mit érdemes reggelizni?

A helyes reggeli nem merül ki abban, hogy eszel egy keveset reggel. Ebből az orvosi kutatásból például kiderült, hogy a helytelen reggelit - cukros kukoricapelyhet - választó csoport négy hét alatt még kevesebbet fogyott, mint azok a túlsúlyos emberek, akik egyáltalán nem reggeliztek.

Ez is felhívja a figyelmet arra, hogy mivel az ébredést követően a legrosszabb a szervezeted inzulinérzékenysége, különösen jól meg kell válogatni a reggelid összetevőit, hiszen ilyenkor egész napra meghatározhatod, hogyan alakul a vércukorszinted, és ezzel együtt milyen mértékben leszel éhes.

A gyors felszívódású szénhidrátokat jobb elkerülni, éppen ezért nem jó, ha futtában bekapsz egy szénhidrátcsökkentett péksüteményt, amiben még így is a szükségesnél bőven több cukor és fehér liszt van általában. Szintén rossz választás a legtöbb boltban kapható müzli, melyek többsége cukrozott, vagy anyagcserét stoppoló mesterséges színezékeket, tartósítószereket tartalmaz. Ez a kutatás például kimutatta, hogy a gyors felszívódású kukoricapehelyhez képest 50%-kal csökkenthető a nap folyamán az éhségérzet, ha inkább a lassú felszívódású zabpelyhet választod.

Ami a reggeli édesítését illeti, nemcsak a cukor, de a szintén csaknem teljesen tömény, gyors felszívódású szénhidrátból álló méz sem ajánlott megoldás, sőt, az édesítőszereket is jobb elkerülni, hiszen maga az édes íz érzékelése is hozzájárulhat a szervezetedben az éhség kiváltásához.

A rostban gazdag, lassú felszívódású szénhidrátok azonban egyáltalán nem tilosak. Például rámutat, hogy szinte az összes zöldségféle, kis mennyiségben a zab és más teljes kiőrlésű gabonák, valamint az alacsonyabb szénhidráttartalmú gyümölcsök, így például a bogyósok is jó választások. A reggeli esetében szintén ajánlott, hogy vigyél be zsírokat, például néhány szem mandulával kiegészítve az ételeket, valamint nagyon fontos az éhség csökkentésére, hogy fehérjét is fogyassz, például tojás, egy pohár joghurt vagy más kalóriaszegény tejtermék formájában. Itt például egy dietetikai kutatás kimutatta, hogy azok, akik rendszeresen keményre főtt tojást fogyasztottak reggelire, 65%-kal többet fogytak, mint azok a diétázók, akik kiflit kaptak.

A kimaradt reggeli

Gyakran előkerül az is, hogy a reggeli kihagyása a fogyókúra halálát jelenti. Ez azonban nem egészen igaz így, derül ki ebből a táplálkozástudományi kutatásból. Ha már régóta megszoktad, hogy nem reggelizel, és valóban nem is éhezel meg ilyenkor, akkor nem kötelező egy nagy tál zabkását magadba erőltetned. Jó megoldás lehet például számodra, hogy a felkelést követően egy-két órán belül kortyolgass el egy turmixot, vagy iktass be egy kisebb délelőtti étkezést, fehérje- és rostdús ételekből. 

Szintén nem történik katasztrófa, ha néha kihagyod a reggelit. Ilyenkor azonban a nap a folyamán nem árt jobban odafigyelned az adagkontrollra. 

Azzal azonban, ha az eddig megszokott reggelizéshez képest úgy döntesz, hogy a fogyókúra miatt kihagyod ezt az étkezést, egyáltalán nem teszel jót. A szokásaid változását érzékelve ugyanis a pajzsmirigyed hormontermelése úgy szabályozza majd az éhséget és anyagcserét, hogy a reggeli kihagyásával elvesztett kalóriák megtérüljenek, és a lehető legkevesebb súlyvesztés jöjjön létre.