Melyik formálja szebben az alakot: a kardió vagy a súlyzós edzés? - Ez a nő saját példáján mutatta meg
Attól függően, hogy milyen típusú mozgást végzel, nagyon más lesz a tested.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

Csak napi 10 perc, és nem fulladsz ki: lassú jógagyakorlatokkal is lehet fogyni »

Csodásan ragyogó bőr ráncok és száraz foltok nélkül: narancsos arcpakolás házilag »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúrát nagyon érdemes rendszeres testmozgással kiegészíteni, ez ugyanis nemcsak abban segít, hogy gyorsabban elérd a céljaidat, de az egészség megőrzéséhez és az alakformáláshoz is hozzájárul.

Nem feltétlenül egyszerű azonban kiválasztani a számodra megfelelő mozgást. Szólnak érvek az olyan kardió jellegű mozgásformák mellett is, mint a futás, de akadnak olyanok is, akik az erősítő edzések, például súlyzózás áldásos hatására esküsznek. Megmutatjuk, mire jutottak azok, akik kipróbálták mindkettőt, és elmondjuk, mi áll a dolog hátterében!

Kardió vagy súlyzós edzés?

Rebecca Catherine Smith általában fitnesz és egészséges táplálkozás témában oszt meg posztokat 107 ezer követőjével az Instagramon keresztül. A fiatal nő nemrégiben sokakat meglepett, amikor arról közölt képet, hogyan változott meg a teste, amikor kardióról súlyzós edzésre váltott.

LIFTING MAKES YOU MANLY?! - It infuriates me how still so many girls think the second you pick up a dumbbell or protein shake you'll suddenly become the hulk🏋🏽 changing my training from cardio to weights changed me completely inside & out and each to their own but I personally don't think I've made my body look at all manly in my past year and a bit of weight training! Here are my 3 main reasons for girls to start lifting 🤗 - 1. Building strength & muscles: Lifting builds on a woman's natural curves and helps your body be the strongest it can. Ripped abs, sexy strong back, shoulder boulders & a curvy behind alll come from lifting 🍑 #strongnotskinny - 2. Loosing that extra body fat: my body fat % saw a MASSIVE fall when I began lifting because as your muscle mass INCREASES your metabolism INCREASES. Before I would spend hours on cardio machines thinking that will get rid of fat but never saw any results and just made me HATE going to the gym, and if you feel like your in that boat now then change it up now! - 3. Healthy relationship with food & body image: when your doing cardio in order to burn 'calories' it's so easy to look at food as numbers and end up feeling guilty for eating too much and feeling like you HAVE to restrict yourself to see results, well that's just not the case at all. Starting weight training made me realise food is fuel and I need LOTS of it to get the best out of my training 🐷 the amount I eat has honestly trebled since I picked up lifting and I absolutely love it 😂 there's no restricting and there's no guilt in indulging in treats once in a while because what better way to fuel a sesh 😏🍑 - Rant over if this convinces one girl to try out weight training mission complete but I wanna see MORE GIRLS in the weights section and get rid of the association that it's just for boys because it's not #gainingweightiscool #StrengthFeed #transformationthursday?🤔

Rebecca Catherine Smith (@rebeccafitness_eats) által megosztott bejegyzés,

Rebecca szerint sokan tévesen azt gondolják, hogy a kardió jobb a nők számára, hiszen a súlyokkal férfias, masszív izomzatot építenének fel. Ugyanebből az okból tartanak a fehérjeporok fogyasztásától is. A blogger három fontos érvet hozott fel az erősítő edzések mellett. Szerinte ezek egyrészt növelik az izomerőt, ami formás testet eredményez. Másrészt az izmok növekedésével csökken a zsír aránya a szervezetben. Harmadjára pedig a súlyzós edzés megfelelő táplálkozás mellett a testen is látható fejlődést okoz, ami segített Rebeccának abban, hogy az ételre a teste számára hasznos üzemanyagként tekintsen, ne pedig úgy, mint egy szükséges rosszra, amit el kell égetni kardióval. A fiatal nő példája magáért beszél, nem ő azonban az egyetlen, aki nagyon jó tapasztalatokat oszt meg az erősítéssel kapcsolatban.

A cikk az ajánló után folytatódik

A súlyzós és általában az erősítő edzések lényege, hogy megterhelik az izmokat, melyeken az edzés hatására mikrorepedések keletkeznek. Ezt a pihenőidő alatt a test fehérjék felhasználásával kipótolja, így növekszik, fejlődik az izom. A folyamatot utóégésnek nevezik, ugyanis, mialatt regenerálódik a test, a kalóriák felhasználása megemelkedik nyugalmi állapotban is. 

Az erősítés egy másik jelentős előnye, hogy az izmok fenntartása több kalóriát igényel, mint a zsírszöveteké, éppen ezért a fejlődés segít többet fogyni, formásabbá válni, hosszútávon pedig véd a visszahízás ellen, ugyanis, aki izmosabb, többet kell, hogy egyen.

Ez azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy a kardió rossz, a fogyókúra mellé alkalmatlan mozgástípus lenne. A kardió előnye, hogy növeli az állóképességet, javítja a kardiovaszkuláris egészséget, míg maga a mozgás addig éget sok kalóriát, amíg végzed. Utóégető hatása azonban nincs. A kitartás javítására abszolút érdemes rövidebb, lassabb tempójú kardió tréningeket is beiktatni az edzésprogramba, ezek ugyanis javítják a kitartást.

Arra azonban fontos figyelni, hogy a gyors tempójú kardió során a testnek hirtelen van szüksége tápanyagra. Ezt vagy a frissen bevitt szénhidrátokból tudja fedezni - például, ha eszel egy banánt az edzés előtt -, vagy a glikogénraktárakból, melyeket szénhidrátokból halmoz fel. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, mert például reggel, éhgyomorra futsz, vagy éppen egy fél óránál hosszabb távot teljesítesz, akkor a test saját izmait használja fel energiaforrásként. Ez akár jelentős mennyiségű izomvesztéshez is vezethet, ami, mint ahogy sok képen látszik, nem mutat jól. Éppen ezért fontos, hogy ha izmos testet szeretnél építeni, a kardió mozgást megfelelő körültekintéssel végezd, és erősítéssel is kiegészítsd.

Otthoni súlyzós edzés

Ezeket a gyakorlatokat vesd be az otthoni súlyzós edzésben! Csak húsz percbe telik megcsinálni mindet, mégis kőkeményen elfáradsz, és jó sok kalóriát égetsz.

Blog.hu ajánló