Felesleges a kalóriaszámlálás
Miért nem kell törődnöd vele?
Önmagában kevés, ha csak a kalóriákat számolod. Van jobb fogyókúrás módszer is.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt a Sárik Péter Trió elragadó jazzkoncertjére a Pesti Vigadóba! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

4 meleg ital hideg napokra, melyektől nem fogsz hízni - Felpörgetik az anyagcserét »

Minden hajszála kihullott egy betegség miatt, mégis csodás fotók készülnek róla »

A legjobb hidratálók, de sokan rosszul használják őket: így hatnak a növényi olajok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos fogyókúrás étrend alfája és omegája a kalóriaszámlálás, ami azonban önmagában nem feltétlenül célravezető.

A táplálkozás során bevitt kalóriamennyiség mellett ugyanis számos más dolgot is érdemes figyelembe venni, ha fogyni akarsz. Ráadásul a kalória is sokféle lehet.

A fogyás alapegyenlete

A fogyás akkor fog bekövetkezni, ha szervezeted több kalóriát éget el, mint amennyit a táplálkozás során beviszel. Ezen egyszerű oknál fogva sokakban él a hit, hogy a kalóriaszámlálás az egyetlen út a sikeres fogyáshoz. Bár valóban ez az alapja, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni, az alábbi szempontok is lényegesek, ha egészségesen szeretnél megszabadulni a kilóktól.

A kalóriák nem egyformák

Ha túlságosan szigorúan követed a fogyás alapegyenletét, azt hiheted, hogy a kalóriák, mivel egységnyi energiát képviselnek, egyformák. Valójában azonban, ahogyan a gyémánt és a strassz is meglehetősen távol áll egymástól - bár mindkettő csillog - a különböző élelmiszerekből származó kalóriák eltérnek. Nem mindegy, hogy egy tábla csokit vagy kétszáz gramm teljes kiőrlésű kenyeret eszel meg - hiába egyezik meg az energiatartalmuk.

Mindegy, hány kalória, ha egészségtelen

Sokan esnek abba a hibába, hogy a fogyókúra jegyében csak egy kicsit esznek a szalagos fánkból, vagy megfeleznek egy hamburgert valakivel. Tény, hogy pár falat sült krumpli energiatartalma kisebb, mint ha megennél egy egész tányérral, de amennyiben a napi táplálkozásod nagy része ilyen lopott, egészségtelen, rostszegény falatokból áll, nem kell csodálkoznod azon, ha a közérzeted romlik, az anyagcseréd lelassul, illetve a plusz kilók is szaporodnak.

Amire érdemes figyelned

A fogyás kulcsa tehát nem pusztán a kalóriaszámlálásban rejlik, sokkal inkább abban, hogy kiiktatod az étrendedből a hizlaló dolgokat. Elsősorban a finomított szénhidrátoknak kell búcsút intened - de legalábbis fogyassz minél kevesebbet belőlük. A fehér lisztes, cukros ételek helyett egyél teljes kiőrlésű vagy Graham-liszttel készült pékárukat, tésztaféléket, kristálycukor helyett használj nyírfacukrot vagy eritritet.

Gyorsítsd az anyagcserét!

A rostban gazdag táplálkozás és persze napi két-két és fél liter folyadék elfogyasztása is fontos ahhoz, hogy az anyagcseréd felgyorsuljon, és ezáltal könnyebben olvadjanak le rólad a plusz kilók.

Az étkezéseknek legyen rendszere: naponta ötször egyél kis adagokban - ezzel megkímélheted az emésztőrendszeredet a túlterheléstől, és a testednek sem kell plusz kalóriákat nem tartalékolja majd a tested. Végül pedig nem feledkezhetsz meg a rendszeres testmozgásról: heti három-négy alkalommal sportolj legalább 40-60 percet.

Blog.hu ajánló