Miért nyújtózkodj sokat, ha fogyni szeretnél? Ismerd meg a meglepő választ
Hasznosítsd a nyújtózás és karcsúság közti összefüggést!

Dia

	Hogyan függhet össze a nyújtózás és a fogyás? A nyújtózkodás közben nemcsak elégetsz néhány plusz kalóriát, de rugalmasabbá, hajlékonyabbá is teheted magadat, így növekszik a mozgásod hatékonysága. Ha a nap folyamán rendszeresen nyújtózol - akár kényelmesen, saját ötlet alapján, akár néhány nyújtógyakorlattal -, akár száz kalóriát is elégethetsz mintegy 15-20 perc alatt, ami észrevétlenül oszlik el a nap folyamán. Még jobb, ha néhány jógagyakorlatot is bevetsz, és így növeled a zsírégetést és a tested a flexibilitását!

Hogyan függhet össze a nyújtózás és a fogyás? A nyújtózkodás közben nemcsak elégetsz néhány plusz kalóriát, de rugalmasabbá, hajlékonyabbá is teheted magadat, így növekszik a mozgásod hatékonysága. Ha a nap folyamán rendszeresen nyújtózol - akár kényelmesen, saját ötlet alapján, akár néhány nyújtógyakorlattal -, akár száz kalóriát is elégethetsz mintegy 15-20 perc alatt, ami észrevétlenül oszlik el a nap folyamán. Még jobb, ha néhány jógagyakorlatot is bevetsz, és így növeled a zsírégetést és a tested a flexibilitását!

Dia


                        	Ugyan nem gondolnád, de a rágózás is nagyon jelentős hatással lehet a fogyásra. A Rhode Island-i Egyetem egy kutatása szerint azok, akik rágóznak, tevékenységeik közben 5-8%-kal több kalóriát égetnek. Ráadásul a mentolos, borsmentás ízek segítenek csökkenteni az éhséget, így a tanulmány szerint a rágózók naponta 68 kalóriával kevesebbet visznek be átlagosan, ami körülbelül három hónap alatt egy kiló extra fogyást jelenthet.

Ugyan nem gondolnád, de a rágózás is nagyon jelentős hatással lehet a fogyásra. A Rhode Island-i Egyetem egy kutatása szerint azok, akik rágóznak, tevékenységeik közben 5-8%-kal több kalóriát égetnek. Ráadásul a mentolos, borsmentás ízek segítenek csökkenteni az éhséget, így a tanulmány szerint a rágózók naponta 68 kalóriával kevesebbet visznek be átlagosan, ami körülbelül három hónap alatt egy kiló extra fogyást jelenthet.

Dia


                        	Amikor otthon leülsz a tévé vagy a laptop elé, ne a fotelt válaszd! Sokkal több kalóriát égetsz ugyanis, ha a földre kuporodsz. Ilyenkor tested mélyizmainak, a hátizmoknak, sőt, a hasizmoknak és sok más kisebb csoportnak is dolgozni kell a tartásodon, amivel akár kétszer annyi kalóriát is égethetsz, mint ha csak hátradőlsz.

Amikor otthon leülsz a tévé vagy a laptop elé, ne a fotelt válaszd! Sokkal több kalóriát égetsz ugyanis, ha a földre kuporodsz. Ilyenkor tested mélyizmainak, a hátizmoknak, sőt, a hasizmoknak és sok más kisebb csoportnak is dolgozni kell a tartásodon, amivel akár kétszer annyi kalóriát is égethetsz, mint ha csak hátradőlsz.

Dia

	Állíts be rendszeres emlékeztetőket a telefonodon, amelyek figyelmeztetnek rá, hogy ideje felállni az asztaltól! Ilyenkor egy kicsit mozogj, mielőtt visszaülsz, így jelentős mennyiségű kalóriát égethetsz el napi 10-12 felállással. Szintén beválhat, ha egy kicsi vizespoharat teszel az asztalodra, így rendszeresen fel kell állnod utántölteni a napi bevitel eléréséhez. Ezeket a módszereket Harley Pasternak is erősen ajánlja, aki hollywoodi sztárok személyi edzőjeként és a 5 faktoros diéta megalkotójaként vált híressé.

Állíts be rendszeres emlékeztetőket a telefonodon, amelyek figyelmeztetnek rá, hogy ideje felállni az asztaltól! Ilyenkor egy kicsit mozogj, mielőtt visszaülsz, így jelentős mennyiségű kalóriát égethetsz el napi 10-12 felállással. Szintén beválhat, ha egy kicsi vizespoharat teszel az asztalodra, így rendszeresen fel kell állnod utántölteni a napi bevitel eléréséhez. Ezeket a módszereket Harley Pasternak is erősen ajánlja, aki hollywoodi sztárok személyi edzőjeként és a 5 faktoros diéta megalkotójaként vált híressé.

Dia


                        	Amikor mozogsz, válaszd a megfelelő zenéket, még akkor is, ha csak sétálsz! A Brunel Egyetem és a Spotify kutatása szerint egyes rapzenék, 120-140 ütemmel percenként, a legjobbak a futás tempójának diktálásához, ám számos más jó lehetőség közül is választhatsz. Csak arra figyelj, hogy a zene viszonylag egyenletes ritmusú legyen, így folyamatosan gyorsabb, intenzívebb mozgásra sarkallhat anélkül, hogy erre odafigyelnél.

Amikor mozogsz, válaszd a megfelelő zenéket, még akkor is, ha csak sétálsz! A Brunel Egyetem és a Spotify kutatása szerint egyes rapzenék, 120-140 ütemmel percenként, a legjobbak a futás tempójának diktálásához, ám számos más jó lehetőség közül is választhatsz. Csak arra figyelj, hogy a zene viszonylag egyenletes ritmusú legyen, így folyamatosan gyorsabb, intenzívebb mozgásra sarkallhat anélkül, hogy erre odafigyelnél.

Blog.hu ajánló
Fotó: