Barátságos zsírfaló baktériumok

Ismerd meg, miért érdemes együtt élned a probiotikumokkal, a jó baktériumokkal, és hogyan segíthetik fogyókúrádat!

Nyereményjáték

Nyerj 20 000 forint értékű családi belépőt a Sobri Jóska Élményparkba! (x)

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Furcsa igényeik vannak a fesztiválokon fellépő sztároknak - Ezeket kérték a VOLT fellépői! (x)

Jól jönne egy nagyobb mobilcsomag? Komoly havidíj- és készülékvásárlási kedvezmények a Telekomtól! (x)

Fesztivál az ezerarcú városban, ahová családostul is bátran mehetsz – Szuper programok várnak! (x)

Teljesen más oldalát mutatta meg Hosszú Katinka - Ilyennek látta a fotós munka közben (x)

Mit és mennyit kell inni nyáron, hogy éber és fitt maradj? Nem csak a cukormentesség a fontos! (x)

beauty and style

5 gyakorlat, ami lefaragja a külső combokra rakódott makacs zsírt »

Apró, cuki és megvédhet a bőrráktól: itthon is hozzájuthatsz »

Megőrül a néniért az internet, és te is imádni fogod a sminkjét »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bélflóra

Lehet, hogy első hallásra te sem örülsz neki túlzottan, de tény, hogy szervezeted maga is élettér, ahol több milliárd baktérium él és dolgozik nap mint nap. Szerencsére nagy részük érted, és nem ellened. A bélrendszerben – elsősorban a vastagbélben – is hihetetlen mennyiségű mikroorganizmus, baktérium található, melyek összességét nevezik bélflórának.

A tudomány mintegy négyszáz bélben élő baktériumfajt ismer, melyek között vannak betegségeket előidéző, káros baktériumok is – például E.coli, Salmonella, Listerisa -, jótékony baktériumok, azaz probiotikumok, valamint olyanok is, melyek hatása az adott körülményektől függően lehet jótékony, de negatív is.

A különféle baktériumok mennyiségének megfelelő aránya, vagyis a bélflóra egyensúlya biztosítja emésztésed és azon keresztül szervezeted egészségét is. Ha az egyensúly felborul, annak komoly következményei is lehetnek. Optimális esetben a jófiúk, a probiotikumok aránya a bélrendszerben 40-45% körül mozog, azonban a kutatások szerint Magyarországon ez az arány jóval kevesebb, az említett értéknek akár negyedére is csökkenhet, ami súlyos betegségekhez, például vastagbélrákhoz is vezethet.

Mire jók a probiotikumok?

A bélflóra jó és a rossz baktériumai ugyanazt a tápanyagot fogyasztják, így megszerzéséért és az élőhelyért harcolniuk kell. A képlet tehát nagyon egyszerű: minél többen vannak a jók, annál hatékonyabban tudják legyőzni a rosszakat. A probiotikumok – például a női test számára nagyon fontos laktobacillus és a jól ismert bifidus essensist alkotó bifidobacterium – tested barátságos társbérlői, akik segítenek szabályozni az emésztést, megerősítik szervezeted védekezőképességét, és felgyorsítják az anyagcserét, így az egészséges fogyókúrához is nélkülözhetetlenek.

A jótékony baktériumok képesek arra, hogy túléljék a gyomorsavat és a vékonybél emésztőenzimeit, és a vastagbélben megtelepedve olyan tápanyagokat is lebonthassanak, melyeket a szervezet már nem képes megemészteni.

Többek között olyan enzimek képződnek hatásukra, melyek a szénhidrátok lebontását, így az energia felszabadulását segítik, valamint vitaminokat is lebontanak, így másodlagos vitaminforrásként szolgálnak. Mindemellett segítenek megelőzni az olyan betegségeket, mint a gyomor- és bélhurut, a hasmenés, valamint az ételek okozta allergiás bőrreakciókat is enyhíthetik.

Tudtad? Az anyatej a növekedéshez és a fejlődéshez szükséges összetevőkön kívül nagy mennyiségben tartalmaz probiotikumokat, melyeknek létfontosságú szerepe van a kisbaba immunrendszerének kialakításában, megerősítésében.

Amikor te magad pusztítod el őket

A felgyorsult életvitelnek, a stressznek köszönhetően, valamint a vegyszerek és a mesterséges adalékanyagok virágkorában a jótékony baktériumoknak sincs könnyű dolga. Előbbiek hatására a bél pH-értéke megnövekszik, ami a pathogén, vagyis a rossz baktériumfajták kifejlődésének és elszaporodásának kedvez a hasznos baktériumok kárára.

A bélflóra egyensúlyát felborító tényezők:

  • antibiotikumok
  • gyulladásgátló szerek
  • kemoterápia
  • utazások során idegen országokban fogyasztott ételek és víz
  • az életkor előrehaladása
  • egészségtelen táplálkozás
  • mesterséges élelmiszerek
  • női hormonváltozások
  • stressz
  • túlzott alkoholfogyasztás
  • gyulladásos bélbetegségek.

Hogyan védheted meg bélflórádat?

A probiotikumokat nem lehet túladagolni, így akkor is érdemes jótékony bacilusokat szervezetedbe juttatnod, ha nem tapasztalsz semmi rendellenességet emésztésed körül. Emellett azért is fontos az utánpótlásuk, mert nem tudnak tartósan megtelepedni a bélrendszerben, így élettartamuk csupán néhány hét.

A probiotikumokhoz hozzájuthatsz többek között a különféle tejtermékek fogyasztásával – élőkultúrát tartalmazó joghurt, kefir –, viszont ezek egyik hátránya, hogy a bennük található baktériumok még hűtött tárolás esetén is viszonylag gyorsan pusztulnak, és koncentrációjuk néhány esetben igen alacsony. Természetesen sokat tehetsz segítségükkel egészségedért és diétád hatékonyságáért, de választhatod a kifejezetten erre a célra kifejlesztett probiotikus étrend-kiegészítőket is.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló