Jojó-effektus: hosszú távon előnyös lehet a kutatók szerint
Legújabb kutatások szerint a jojó-effektus nincs negatív hatással az anyagcsere működésére.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talk show-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Egy nő a fejére műtette az Insta-filtert: mégsem lett sokkal szebb, mint volt »

Nőiesebbek, mint a farmer: 3 nadrágfazon, ha széles a csípőd, és vastag a combod »

Így marad sötét a fekete farmer: színmegőrzők és színmegújítók körképe »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt évtizedekben szakértők sokat kárhoztatták a jojó-effektust, vagyis a fogyás-hízás ördögi körét. Egy külföldi kutatás azonban a közelmúltban rávilágított, hogy hosszú távon nem rosszabb a jojózás, mint ha bele sem fognál a diétába.

Ugyanakkor természetesen még szerencsésebb, ha sikerül folyamatosan egészséges keretek között tartani a súlyodat.

Hosszú távon előnyös lehet a jojó-diéta

A Metabolism című tudományos folyóiratban számoltak be arról a kutatásról, amely bizonyította, hogy a jojó-diéta nincs negatív hatással az anyagcsere működésére, valamint nem csökkenti a fogyókúrás esélyeket hosszú távon.

Egy 439 túlsúlyos nő bevonásával készült kutatás keretében egy éven át vizsgálták a jojó-diéta szervezetre gyakorolt hatásait.

A kísérlet kezdetén a jojó-diétázók csoportja átlagosan kilenc kilóval többet nyomott, mint a kontrollcsoport, ám a vizsgálat végén mindkét csoportnak sikerült elérnie a 10%-os súlycsökkenést, ami a diéta célja volt.

Továbbá a testzsírszázalék és izomtömeg tekintetében sem mutatkozott jelentős különbség a két csoport között.

Egyszer már sikerült

Míg korábban szakértők úgy vélték, a testsúlyingadozás rosszabb, mint ha valaki meg sem próbál szabadulni a fölös kilóktól, mára bebizonyosodott ennek ellenkezője. Azok előtt, aki egyszer már leadták súlytöbbletüket, ott lebeg a pozitív kép, így nagyobb eséllyel kezdenek bele egy újabb fogyókúrába. Nekik már csak arra kell ügyelni, hogy az elért sikerek után meg tudják tartani az eredményt.

A jojó-diéta hátrányai

Természetesen nem szabad elhallgatni, hogy a jojó-diétánál jóval szerencsésebb egészséges keretek között tartani a súlyodat. A jojó-diéta sok esetben nemcsak súlyingadozással jár, hanem evészavarokkal is. Ez két tényező pedig együtt könnyen vezethet depresszió kialakulásához.

Annak érdekében, hogy a ne kelljen újra és újra megvívnod a csatát a túlsúllyal, szerencsés, ha súlyvesztést nem csak és kizárólag a fogyókúrás étrendtől várod. A csökkentett kalóriatartalmú étrendet minden esetben egészítsd ki testmozgással, ami a diéta után is maradjon életed része.

Blog.hu ajánló