Így előzheted meg a jojó-effektust: egyetlen dolog, amitől tartós lesz a diétád
Ha tartasz néhány hét felvezetést a diéta előtt, elkerülöd a jojót.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Gyors frizura rövid hajból: elfedi a zsírosodó tincseket »

Ez már megint mi? Félig kész sminket villantanak a lányok az Instagramon »

Egy fazon, ami mindenkinek jól áll: midi szoknyák 9 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A diéta halogatásával biztosan egy grammot sem fogsz fogyni, legfeljebb csak a bűntudatod emészt, egy friss tanulmány szerint mégis jól teszed, ha nem ugrasz azonnal fejest az életmódváltásba.

Míg néhány kilótól könnyedén megszabadulhatsz egy villámdiétával, a látványos és főleg tartós fogyás érdekében jobban teszed, ha két hónapon keresztül inkább csak bemelegítesz a fogyókúrára - állítja a Journal of Consulting and Clinical Psychology című szaklapban megjelent kutatás.

Ugyanannyi fogyás, tartósabb eredmény

A Stanford University School of Medicine kutatását dr. Michaela Kiernan vezette, aki elmondta: a kísérlet során több száz nőt vizsgáltak meg. Az alanyok egyik fele a vizsgálat első napjától szigorú diétába kezdett, míg a többiek egy nyolchetes felkészüléssel kezdték. Minden résztvevő 20 hetes programban vett részt, mialatt a diétát rendszeres testmozgással is támogatták.

Az eredmény meglepő volt: ugyan az egyik csoport az első nyolc hetet nem kifejezetten diétával, inkább a hizlaló ételek fokozatos kizárásával töltötte, ugyanannyit fogytak, mint azok, akik a 20 hetes program első napjától diétáztak. A nők - függetlenül attól, hogy melyik csoportba kerültek - körülbelül 7,7 kilót adtak le. Ennél is figyelemreméltóbb azonban, hogy egy évvel a diéta után azok, akik azonnal diétába kezdtek, átlagosan 3,2 kilót híztak vissza, míg azok esetében, akik fokozatosan váltottak életmódot, az átlag mindössze 1,4 kilogramm volt.

- Ez a nyolc hét olyan volt, mint egy bemelegítő kocogás - magyarázza Michaela Kiernan. - A nők többféle módszert kipróbálhattak, és kidolgozhatták a saját életritmusuknak legmegfelelőbb fogyókúrás szokásokat, anélkül, hogy közben nyomás lett volna rajtuk amiatt, hogy mennyit fogytak már. Úgy találtuk, hogy ez a felvezető szakasz nem tette kevésbé eredményessé a nők diétáját, ellenben könnyebben tartották meg az elért eredményt a következő egy évben.

A nők tapasztalataiból indult a kutatás

Az elhízás, illetve az ebből fakadó egészségügyi problémák egyre nagyobb gondot okoznak Európában és az Egyesült Államokban. Korábbi kutatások megállapították, hogy az elhízott emberek esetében már a testsúly 5-10%-ának leadása is jelentősen csökkentheti a szívproblémák kialakulásának kockázatát. Kiernan azonban megfigyelte, hogy sokaknál komoly problémát okoz a leadott túlsúly visszaszedése.
Kutatásai során több súlyproblémával küszködő nővel beszélgetett, és egy mondat különösen felkeltette a figyelmét.

- Egy hölgy egyszer azt mondta nekem, hogy neki nincs, és soha nem is volt állandó testsúlya, mindig éppen hízik, vagy éppen fogy.

A szakértő ekkor döbbent rá, mekkora problémát is jelent sokaknak, hogy kitörjenek a jojó-effektusból, és olyan kutatásokba fogott, amelyek eredménye segíthet ebben.

Hatékony diéták

Kattints az alábbi videóra, ha érdekel, milyen diétákat tart eredményesnek a szakértő.

Hogyan fogj a diétába?

Természetesen minden ember akaratereje és testalkata különböző, és Kiernan sem arra biztat, hogy halogasd még két hónapig a diétát. Ám ha eddig már többször gondod volt a jojó-hatással, érdemes lehet a diéta előtt egy körülbelül két hónapos felvezetőt tartanod. Ezalatt fokozatosan, csoportról csoportra vonhatod ki az étrendedből a hizlaló összetevőket, lesz időd kidolgozni, és hozzászokatni magadat egy számodra megfelelő étkezési rendszerhez, és kikísérletezheted, hogy mi az a kalóriamennyiség, ami mellett fogysz ugyan, de nem törnek rád éhségrohamok.
Természetesen ezt az időszakot arra is érdemes felhasználnod, hogy hozzászokasd magad a rendszeres testmozgáshoz, illetve megtaláld azt a sportot, amiben örömödet leled.

Kiernan szerint a felvezetés azért segíthet sokaknak - akik eddig a visszahízás miatt csalódtak a diétákban -, mert az egyik napról másikra megkezdett életmódváltással hosszú távon nehéz lépést tartani, és a fogyókúrázó sokszor alig várja, hogy az ideális testsúly elérése után felhagyhasson a diétás szokásokkal. Ezzel szemben egy fokozatosan, lépésről lépésre, a saját tempódban és a saját igényeidnek megfelelően kialakított diétát hosszú távon sokkal egyszerűbb tartanod.

Blog.hu ajánló