10 mozdulat, ami látszólag könnyű, de nadrágméreteket farag le rólad - 10 kiló felesleggel is végezheted
A leghatékonyabb ízületkímélő gyakorlatok.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan tartanak attól, hogy a guggolások vagy a kitörések, esetleg az ugrálós gyakorlatok miatt megsérülhetnek, holott ezek szabályos végzése mellett, bemelegítés után viszonylag kicsi a kockázat. A túlsúly azonban így is nagy plusz terhet ró az ízületekre, így nem árt erre is odafigyelve belevágni.

Ha már kialakult ízületi problémád van, vagy megsérültél, mindenképpen kérd orvosod és egy személyi edző tanácsát egy saját igényeidnek megfelelő edzésterv kialakításában, sőt, a felépülésre is szánj elég időt, még ha ez olyan időszakot is jelent, amiben egyáltalán nem edzel. Ha azonban csak a több mint tíz kiló felesleg miatti óvatosságból szeretnél néhány ízületkímélő, otthoni edzéshez alkalmas mozdulatsort megtanulni, akkor ezeket próbáld ki! 

Ízületkímélő edzés

A következő gyakorlatok mindegyike saját súllyal végezhető, és látszólag kevésbé izzasztó, mint ha ugrálnod kellene, valójában azonban nagyon sok izmot megdolgoztatnak. Ezzel segítik azt, hogy növekedjen rajtad az izmok tömege, ami felpörgeti az anyagcserét, sőt, az izomszövetek fenntartásához több kalóriát igényel a szervezeted, mint a zsírhoz, így ezzel a súlycsökkenés is fokozódik.

A gyakorlatok egy-egy póz szabályos megtartásán alapulnak. Legalább 30 másodpercen keresztül végezd őket, vagy törekedj rá, hogy felvedd az adott tartást. Ezt követően pihenj 30 másodpercet, és rázogasd meg a végtagjaidat. Az első héten egyszer, majd a második héten kétszer fél percet csinálj mindenből, a harmadik héttől pedig növeld a gyakorlatok időtartamát kétszer egy percre. A harmadik-negyedik hét után javasolt nehezebb gyakorlatsorra váltani, hogy megmaradjon a mozgás edzésértéke. Az edzést heti három-négy alkalommal végezd úgy, hogy a pihenőnapok nem egymás mellé kerülnek. Minden edzés előtt legalább öt percet szánj bemelegítésre, például az ízületeid körzésére, majd a torna végén ne felejts el nyújtani!

Blog.hu ajánló