7 dolog, ami durván pörgeti az anyagcserét, és nem kerül semmibe

Ingyenes fogyókúrás tippek, melyek felpörgetik a te anyagcserédet is. Égesd gyorsabban a felesleget.

anyagcsere furdoszoba

Nyereményjáték

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Ilyen most a jó öreg Csillebérci Szabadidő Központ – Elképesztő, hogy felújították! (x)

Így lásd el szakszerűen a sebet vagy horzsolást a gyereken - Hihetetlenül egyszerű (x)

Apró trükkök a tökéletes szelfiért - Híres női bloggereket kérdeztünk a legegyszerűbb praktikákról (x)

Az ország legjobb luxushotelje megfizethető áron a Mátrában - Nyáron kivételesen gyönyörű a táj (x)

Ilyenkor ingyenes nyáron az ország legjobb játszóparkja a kísérőknek! - Hőségben is tökéletes választás (x)

beauty and style

Unalmas pólóból divatos, gyöngyös felső - Így készítsd el »

3 cuki, dinnyés körömminta az egyszerűbb fajtából »

Ez a 3 szemüvegkeret most a legdivatosabb »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha te is azt tapasztalod, hogy lassabban működik az anyagcseréd, mint pár éve, akkor a rostdús étkezés, a napi két liter víz elfogyasztása és a rendszeres mozgás mellett az alábbiakkal tudod ismét nagyobb fordulatszámra kapcsolni szervezetedet. 

Ráadásul ezek a tippek ingyen elérhetőek, élj bárhol is. Leginkább a gondolkodásmódodon fog múlni minden.

Aludj eleget!

Az elegendő éjszakai alvás, ami egyénenként hét-kilenc óra között változik, elengedhetetlen a test normál működéséhez. Vagyis ha túlzottan kimeríted magad, és nem adod meg a kellő pihenőidőt, akkor a szervezeted nem tud feltöltődni a következő napra, amit az anyagcseréd is meg fog sínyleni.

Napi rutin

Egy optimális napi rutin kialakítása szintén hozzájárul a jó metabolizmushoz. Igyekezz hétvégén is ugyanabban az időben felkelni, mint hétköznap, az étkezéseket is ugyanazzal a rendszerességgel iktasd be.

Ez a gyakorlat nagyban hozzájárul, hogy a tested ne higgye azt, hogy a hosszú péntek esti kimaradást extra energiák eltárolásával kell kárpótolnia, hiszen ez az esemény újra bármikor megtörténhet. Vagyis olyan stresszhelyzetet generálsz szervezeted számára, amire feleslegraktározással fog válaszolni.

Egyenletes vércukorszint

Kerüld a cukros és a magas szénhidráttartalmú, fehérített lisztből készült ételeket, mert ezek ugrásszerűen megemelik a vércukorszintedet. Rövid időre ugyan extra energiát adnak, azonban gyorsan le is fog zuhanni a vércukorszinted, ami arra ösztönöz majd, hogy újra egyél valamit.

Legyél többet a szabadban!

Igyekezz minél többet odakint tartózkodni, ha sportolsz, lehetőleg sportolj kint, ne pedig teremben. A friss levegő, a mozgás és nem utolsósorban a nap természetes D-vitaminja mind hozzájárul az egészséges működéshez.

Nevess minél többet!

A nevetés olyan hormonok termelődését váltja ki a szervezetedben, mint a testmozgás. Emellett éppúgy serkenti a vérkeringést, megemeli a pulzusod, mint a sport. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha eleget nevetsz, nem is kell mozognod, de az bizonyos, hogy az anyagcserédre is jó hatással van. Igyekezz hát minél több olyan emberrel körülvenni magad, akik meg tudnak nevettetni.

Csökkentsd a mindennapi stressz mennyiségét!

A stressz az élet olyan tényezője, amit teljesen megszüntetni nem lehet, de a mennyiségét mindenképpen érdemes redukálni. Ha nagyon kitett vagy a mindennapi gondoknak, akkor a szervezeted nagy mennyiségben termel egy kortizon nevű hormont, ami zsírraktárak felhalmozására készteti, hogy vészhelyzet esetén legyen honnan energiát nyernie. Ezért ha a stresszforrást nem tudod végleg kiiktatni, akkor hatását csökkentsd például meditációval, jógával, hosszú sétákkal.

Mozogj minden órában!

Az emberi szervezet nem az ülőmunkára lett kitalálva, hanem a folyamatos mozgásra. Ezért ha irodai munkát végzel, akkor a sok egy helyben ülés is lassíthatja az anyagcseréd. Ezt úgy tudod orvosolni, hogy óránként legalább öt-tíz percet állva vagy sétálva töltesz.

Blog.hu ajánló