Így válts zsírégető üzemmódba!
Dr. Faigin diétájával
Ha állandóan édesség után vágyakozol, kilóid pedig gyarapodnak, vess véget a szénhidrát-uralomnak!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha állandóan fáradt vagy, folyton úgy érzed, éhezel, evés után leküzdhetetlen vágy támad benned egy kis édességre, közben pedig a pluszkilók is egyre kúsznak a derekad köré, akkor semmi kétség, a szervezeted szénhidrátégető üzemmódban működik.

Dr. Robert Faigin szerint azonban nem lehetetlen leküzdeni ezt az állapotot, és a formás test és energikusabb élet reményében zsírégető üzemmódba váltani.

Az inzulin és a glükagon harca

Az inzulin és a glükagon a szervezet két, egymással ellentétes működésű hormonja. Az elfogyasztott szénhidrát a testedben vércukorrá alakul, ezért a szervezeted gyorsan reagál és inzulint termel, hogy az energiaforrást mielőbb felhasználja. Az inzulin legelőször is kielégíti a szervezeted aktuális energiaszükségletét azzal, hogy a vércukrot eljuttatja a sejtekhez, a maradékból feltölti a szénhidrátraktáraidat, ha pedig ezen felül is maradt még szénhidrát a véredben, akkor azt zsírrá alakítja, és így raktározza addig, amíg szükséged nem lesz rá.

A glükagon ezzel szemben akkor termelődik, ha nincs szénhidrátforrásod, viszont energiára van szükséged. A glükagon a zsírt használja fel, azt égeti el, hogy szervezetedet energiához juttassa. Dr. Faigin szerint tehát ha meg szeretnél szabadulni a túlsúlytól, nem kell mást tenned, mint elérned, hogy a szervezetedben több legyen a glükagon, mint az inzulin.

Több fehérje, kevesebb szénhidrát

Ahhoz, hogy ez a változás bekövetkezzen, meg kell változtatnod az étrendedet: a szénhidrátok helyett a fehérjéknek kell túlsúlyba kerülniük, emellett mérsékelt mennyiségben olajat és zsiradékot is fogyaszthatsz, a cukor, a méz, az édes tészták fogyasztása azonban tilos, és az elfogyasztott szénhidrátmennyiséget a minimumra kell csökkentened.

Légy óvatos, hiszen a lisztből készült élelmiszerek mellett néhány gyümölcsnek és zöldségnek is magas a szénhidráttartalma. A diéta alatt ezért érdemes kerülnöd a babot, a lencsét, a sárgaborsót, a kukoricát, de a zöldborsót és a burgonyát is csak mértékkel fogyaszd. A gombák szénhidráttartalma ezzel ellentétben nagyon alacsony, fehérjetartalmuk viszont magas, ezért gombát bátran egyél a kúra ideje alatt.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

Ha mindezek mellett sok vízben és rostban gazdag zöldséget is fogyasztasz, három-öt nap alatt a szervezeted kiüríti a szénhidrátraktárait, ezután pedig tested a zsírok lebontásából nyeri majd az energiát.

Ha a szénhidrátszegény étrendet követed, egyél naponta négyszer, kéthetente egyszer pedig tarts szénhidrátfeltöltő napot - ilyenkor csak magas cukortartalmú gyümölcsöket egyél: almát, banánt, szőlőt, szilvát.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet diétás búzakorpás kenyér, 10 dkg juhtúró, egy uborka, egy bögre zöld tea.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: egy paradicsom.
Vacsora: 5 dkg pulykamellsonka, egy főtt tojás.

2. nap

Reggeli: egy szelet diétás búzakorpás kenyér egy kiskanál margarinnal, egy szelet pulykamellsonka, egy paradicsom.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, 10 dkg grillezett gomba.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: egy pár baromfivirsli egy kiskanál majonézzel.

3. nap

Reggeli: egy szelet diétás búzakorpás kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy főtt tojás.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell egy bögre joghurtos zöldsalátával.
Uzsonna: 5 dkg sovány sajt.
Vacsora: egy kis poharas kefir.

Ezért vannak párnácskáid

A túlzott szénhidrátfogyasztás, illetve a felborult anyagcsere és energiaellátás mellett az elhízásnak számos más oka is lehet. Nézd meg videónkat, és ismerd meg őket!

4. nap

Reggeli: egy szelet diétás búzakorpás kenyér krémsajttal megkenve, egy uborka.
Ebéd: egy bögre lecsó.
Uzsonna: egy fél grépfrút.
Vacsora: egy bögre reteksaláta.

5. nap

Reggeli: egy szelet búzakorpás kenyér 10 dkg sovány sajttal, egy szelet mángolddal.
Ebéd: egy fél sült padlizsán.
Uzsonna: egy kis poharas gyümölcsjoghurt.
Vacsora: egy zellerszár paradicsommártással.

6. nap

Reggeli: 3 evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, egy kis poharas natúr joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett sertéshús, egy bögre savanyú káposzta.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: két sárgarépa.

7. nap

Reggeli: egy szelet diétás búzakorpás kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy főtt tojás.
Ebéd: 15 dkg wokban sült gomba, egy bögre zöldsaláta.
Uzsonna: 5 dkg sovány sajt.
Vacsora: 10 dkg szójafasírt, egy bögre zöldsaláta.

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló