Így duplázhatod meg a fogyást! - 4 zsírolvasztó tipp
A következő négy tényező elengedhetetlen a sikeres fogyókúrához.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tökéletes emésztés, a szervezet salaktalanítása vagy az anyagcsere megfelelő működése mind olyan tényező, mely nélkül egy egészséges, tartós súlyvesztést biztosító fogyókúra aligha elképzelhető.

Ha azonban biztosítod mindezt, jóval egyszerűbbé és kevésbé kimerítővé válik a diéta, továbbá magad is csodálkozol majd a rövidesen jelentkező, látványos, pozitív változások láttán. A következő négy tipp alkalmazása lényegesen megkönnyíti a dolgod.

Tisztító reggeli

A reggel fontos tisztító időszak, ilyenkorra telik el ugyanis a leghosszabb idő az utolsó étkezéstől számítva. Ha fogyni akarsz, fontos, hogy gondoskodj szervezeted megtisztulásáról, valamint az is, hogy ellenállj a nehéz, egészségtelen ételek csábításának, aminek eléréséért célszerű a reggeli során tisztító ételeket fogyasztanod. A módszer segít akkor is, ha gyenge az emésztésed, valamint a diétát nagyban akadályozza a gyakorta rád törő, hirtelen fellépő farkaséhség és édesség utáni vágy.

A tisztító étkezés során kizárólag zöldséget vagy gyümölcsöt válassz, és a megfelelő megemésztés érdekében lehetőleg ne keverd ezeket. A zöldségeket igyekezz mindig nyersen fogyasztani, a gyümölcsöket azonban enyhén meg is párolhatod, így jobban harmonizálnak tested reggeli állapotával. Érdemes bogyósgyümölcsöket, citrusféléket vagy épp déligyümölcsöket választanod, de a rostban gazdag alma és körte segítségével is biztosíthatod az egészséges, tápláló reggelit, valamint szervezeted tisztulását.

Nassolj!

A sikeres diéta legnagyobb akadályát kétségtelenül az alacsony vércukorszint jelenti. Amikor a vércukorszint alacsony, a fogyókúrázó könnyen kedveszegetté válik, és legyengül, ami nem tesz jót a motiváció szempontjából, emellett könnyen alkalmat adhat a túlevésre, az édességvágy egészségtelen táplálékokkal történő csillapítására.

Bár sokan nem tartják helyesnek az étkezések közötti nassolást, szükség lehet rá, ha a napi étkezések száma nem kielégítő számodra. Anyagcseréd megfelelő működése szempontjából jót tesz a gyakori étkezés, azonban nem mindegy, miként nassolsz. Az étkezések közötti falatkák összetett szénhidrátból és fehérjéből álljanak.

Néha egyféle étel is elég, a puffasztott gabonából vagy rizsből álló szeletkék például jó arányban tartalmazzák mindkettőt. A keményítőtartalmú zöldségek - közöttük a sárgarépa - gyorsan megemelik a vércukorszintet, így szintén egészséges választást jelentenek a hirtelen fellépő éhség esetén, a legújabb kutatások szerint emellett a virágport és méhpempőt tartalmazó élelmiszerek is megfelelőek e célból.

A legegyszerűbb megoldások közé tartozik továbbá a gyümölcs is, mert igen gyorsan hat, gyümölcscukor-tartalma növeli teljesítményed és éberséged, emellett a rostok a jóllakottságérzetet is biztosítják.

Anyagcsere-pörgető elixír

A reggel - mint ahogy a tisztító reggeli esetében is - kulcsfontosságú időszak a fogyókúra sikere szempontjából. Ha már ekkor megteszed a megfelelő lépéseket, lényeges mértékben megkönnyítheted a diétát. Utóbbiak közé tartozik az úgynevezett reggeli elixír elfogyasztása is, ébredés után ugyanis általában szomjas vagy, nem pedig éhes.

Alvás közben a test kiszárad, az anyagcsere-folyamatok lelassulnak, emellett folyadék hiányában a máj sem képes feladatainak tökéletes ellátására, melyek között is vértisztítás mellett a zsírok lebontását is meg kell említeni. A folyadékhiányra utal, ha reggel kábának érzed magad, fáj a fejed, merev a tested, és úgy érzed, az egész napot végig tudnád aludni.

Hasonló esetben gyors segítséget jelent a tisztító folyadék, mely frissítő és méregtelenítő tulajdonságokkal rendelkezik, hatóanyagai segítségével emellett az emésztést és az anyagcserét is beindítja, minek köszönhetően a nap folyamán is egészségesen működnek majd tested megfelelő testsúlyért is felelős folyamatai.

A reggeli italt ennek érdekében mindig langyosítsd meg egy kicsit. A bojtorjánból, gyermekláncfűből, katángból, római kamillából készült teák kitűnően alkalmazhatók - a természetgyógyászat az elhízás kezelésében és a vizesedés megszüntetésében is alapvető fontosságúnak tartja fogyasztásukat -, de kiváló választás a gabonafűből préselt ital is.

Megfelelő ételtársítások

Ahhoz, hogy a nap folyamán mindvégig biztosítsd anyagcseréd megfelelő működését, a tökéletes emésztés létfontosságú, amihez azonban többek között a megfelelő ételtársításokon át vezet az út. Fontos, hogy az evést mindig a legnagyobb fehérjetartalmú ételekkel kezdd, ezeknek ugyanis bőséges gyomorsavra van szükségük az emésztéshez más ételekkel szemben, melyek csak egészen kis mennyiséget használnak fel.

Az ilyen ételek ráadásul képesek gyorsan eltelíteni, így az étkezés további részében nagy a valószínűsége, hogy nem kívánsz majd annyi kalóriát. A magas fehérjetartalmú ételek közé tartoznak például a hüvelyesek, a diófélék, a magvak és a húsok.

A tökéletes emésztés érdekében a sovány húsokat érdemes mindig zöld színű zöldségekkel társítanod, a kutatások szerint ugyanis ilyen esetben gyorsabban jelentkezik a jóllakottságérzet, valamint a hasznos tápanyagok felszívódása is sikeresebb lesz. Fontos továbbá, hogy a gyümölcsöket mindig önmagukban vagy savanyított tejtermékek társaságában fogyaszd, illetve kizárólag az étkezés végén, többfogásos étkezés során pedig előzze meg őket egy nagy adag zöld leveles saláta.

Cikkünk Paul Pitchford Gyógyító táplálkozás című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló