Nagy Hold-diéta
Melyik típusba tartozol?
A Hold változása nemcsak hangulatodra, de fogyókúrádra is hatással lehet. Ismerd meg, melyik Hold-típusba tartozol!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Lassan tíz éve, hogy megjelent az első könyv a Hold erejéről, arról, hogyan befolyásolja életünket. A nők persze ebből már sejtettek valamit, az írás azonban bestseller lett, és hasonló kiadványok követték. A legújabb cikkek szerint, ha étkezésedet hozzáigazítod, akkor "mindent lehet".

Új étkezési tapasztalatgyűjteményről, fogyókúráról van szó, szó szerint. Azért kúra, mert bár gyengéden formálja az alakot, közben a szellemiekre is hatással van. Nem radikális, nem megterhelő, nem avatkozik be a benned zajló folyamatokba. Csak felveszed és követed a Hold "bioritmusát". Hiszen megvan az ideje az evésnek, a zsírégetésnek, az élelmi anyagok tárolásának is.

A Hold hatása az anyagcserére

Az állatövi jegyek kereszteződésével változik a szervezet fogékonysága is egyes tápanyagokra. Például, ha a Hold a Szűz, a Bak vagy a Bika jegyében van, az ember jobban kívánja a savanyú uborkát és a hizlaló süteményeket. De ha az Ikrekben, a Mérlegben vagy a Vízöntőben halad, akkor az étkek zsír- és olajminősége lunárisan befolyásolt. Tehát ilyenkor lehetőleg zsírszegényen kell táplálkozni. Az étvágyat, a kívánósságot is befolyásolja a Hold konstellációja. A gyerekek, akik még ösztönösen esznek, bizonyos időszakokban csak nassolnak, két marékra habzsolnak, és mégsem híznak. Ezt az egészséges ösztönt kellene feléleszteni a felnőttekben is. Meg kell tanulni, hogy melyik csillagjegyben áll éppen a Hold, aminek megfelelően éppen hízol vagy fogysz, így megtudhatod, mikor nem kell koplalnod, és mikor jobb, ha visszafogod magad.

Holdfázisok

Telihold

Ilyenkor minden duplán hat - az egészséges és a salaktalanító ételek, de a gyógyszerek, az alkohol és a kalóriák is.

Ezeken a napokon nagyon kell ügyelni az egészségre! Ideális időpont fogyókúra kezdéséhez.

Fogyó Hold

Telihold után 14 nappal elkezdődik a fogyás. Ha egészségesen táplálkozol, és délután négy óra után már nem veszel magadhoz semmilyen ételt, akkor két hét alatt érezhető és mérhető eredményeket fogsz tapasztalni.

Újhold

Ilyenkor a Hold-karéj sokszor nem látható, még csillagos, felhőmentes égen sem, mert teljesen a Föld árnyéka vetül rá. Újhold előtt egy nappal - és utána 24 óráig - szervezeted különösen fogékony a salaktalanításra. Ilyenkor ideális rövid léböjtöt vagy méregtelenítést végezni.

Növő Hold

A Hold ilyenkor kerekedik, és kerekedsz te is. Megnő az étvágyad, tested pedig átáll a kalóriák tárolására. Délután öt óra után már ne fogyassz semmit, és különösen figyelj kívánósságodra! Tizennégy napig kell ezt a fázist kibírnod.

Milyen táplálkozási típusba tartozol?

A Hold különböző fázisain túl meghatározó szerepet tölt be fogyó-hízó képességedben az is, hogy milyen táplálkozási típusba tartozol.

Alfa vagy omega?
Ha szeretnéd megtudni, melyik típusba tartozol, válaszolj a következő kérdésekre igennel, illetve nemmel!

1. Ha nagy étvágyad van, akkor is tartózkodsz a vajtól, tejszíntől, szalonnától?
2. Gyerekkorodban irtóztál a húsokon lévő zsírtól?
3. Fiatalkorodban hogyan etted a kenyeret? Vékony vajjal, vastag lekvárral?
4. Vagy inkább vastagon vajaztál, és kevés dzsemet használtál?
5. Reggelente müzlit vagy teljes kiőrlésű kenyérből készült szendvicset fogyasztasz?
6. Gyakran ég a gyomrod kávéivás után? Előfordul, hogy inkább bágyadtnak érzed magad az élénkítő után?
7. Mi a helyzet a teázással? Gyomorégés, lankadtság?
8. Nehezen szállsz ki reggel az ágyból, esténként viszont a legjobb formádat hozod?
9. Korán felpattansz reggel, és azonnal friss vagy?
10. Egy-két nagyobb étkezéssel is jól érzed magad?
11. Akkor érzed jól magad, ha többször étkezel keveset?
12. Állandóan mozognál?
13. Szívesen alszol meleg ágyneműben?

Add össze a 2., 3., 5., 7., 11. és 13. kérdésekre adott Igen válaszaidat. Ezek lesznek az omega-értékeid. Ezután add össze az 1., 4., 6., 9., 10. és 12. kérdésekre adott Igen válaszaidat, amelyek kiadják alfa-értékeidet. Ahhoz a táplálkozási típushoz tartozol, amelyiknél több pontot szereztél. 

Alfa-típus

Teljesen mindegy, eddig mit hittél, te a következő élelmi anyagokat dolgozod fel jól hízás nélkül: állati zsiradékok, vaj, tejszín, rozskenyér, sült hús, hal, zöldség, zöldtea, magos gyümölcsök, citrusfélék, répa, uborka, csípősre fűszerezett ételek, indiai étkek. Igyál sokat, de ne hideget és ne gyümölcsleveket. Naponta kétszer-háromszor étkezz, és közben ne nassolj. Szervezeted anyagcseréjének az egészséges omega-étkezéssel van problémája, ami azt jelenti, hogy a folyamatos emésztés megterhelő lehet számára. A cukrokat és a szénhidrátokat jobb, ha elhagyod.

Omega-típus

A következő élelmiszerek tesznek jót testednek, szellemednek és alakodnak: növényi zsiradékok, savakban szegény táplálékok, főtt ételek, light tejtermékek, méz, barnacukor, magvas gyümölcsök, paradicsom, banán, enyhe fűszerek. Naponta több, apró étkezéssel tartsd magad frissen. Mindenképp kerüld az alfa-típus ideális ételeit. Sose igyál túl forró vagy túl hideg italokat, mert anyagcsere-folyamataidat lassíthatják.

Cikkünk megírásában az Ideál Magazin segített.

OLVASD EL EZT IS!

ananasz enzim
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Add le végleg túlsúlyodat!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Blog.hu ajánló