Serkenti a nyirokkeringést, feszesít és fogyaszt - Így fogsz hetente kétszer edzeni
Sokszor csak egy kis noszogatás hiányzik.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Nyerd meg az 50x200 ezer forint egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

beauty and style

Skótkockás őszi körmök egyszerűen, 3 hétköznapi színnel »

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyni szeretnél akár csak egy-két kilót is, a hatékonysághoz valamennyi mozgásra mindenképpen szükséged lesz - legalábbis jobban jár vele az ember, mint azzal, ha koplalna.

Miért? A rendszeres mozgás felpörgeti a vér- és nyirokkeringést, ezzel méregteleníti és feszesíti a kötőszöveteket. Ezzel formálod és zsírtalanítod a testedet. Cikkünkben összeszedtünk négy dolgot, amivel egy kicsit könnyebb lehet rávenni magad az edzésre.

Ami nélkül nem fog menni

Az a motiváció. Mindegy, hogy azért szeretnél mozogni, mert fogynál, vagy azért, mert szeretnél egészségesebben élni. A lényeg, hogy legyen előtted egy ok, egy cél, amibe tudsz kapaszkodni. Persze ez sokszor még nem elég ahhoz, hogy az ember el is tudja kezdeni, és rendszeresen eddzen. Érdemes konkrétumokat meghatározni, akár centiben, akár kilóban, mert így mérhető lesz az eredmény, ami tovább fenntartja majd a motivációt.

Találd meg, mit szeretsz!

Nem árt, ha kipróbálsz többféle mozgásformát is. Ha például nem köt le eléggé a futás, de szeretsz táncolni, próbáld ki a zumbát vagy a cardio hip-hopot. A YouTube-on is remek kis videókat lehet találni, ráadásul ezek nagyon változatos és intenzív koreográfiákat mutatnak. 

Ha van biciklid, hetente néhányszor tekerj legalább egy fél órát, de ha mozgás közben inkább megnyugodni szeretnél, próbálkozz a jógával, ami aközben, hogy kikapcsol, jól meg is dolgoztat és élénkít. Ha csak egy bizonyos területről szeretnél fogyni, koncentrálj arra, és dolgoztasd meg csak a hasi vagy fenékizmaidat.

okosora-edzes-mozgas

Ha nehezen fér bele az idődbe

A legtöbben rohanó életet élnek, és zsúfolt a napirendjük - főleg, ha valakinek gyereke van. Ezért nem meglepő, hogy sokan heti egy-két alkalmat is nehezen ütemeznek be a mozgásra. Segíthet, ha megpróbálsz kicsit előre tervezni, és először nem órákban gondolkodsz. Sok olyan mozgás van, ami fél óra alatt is megizzaszt. Nyugodtan jelezd otthon, hogy edzeni mész, és szükséged van az én-időre.

Adj magadnak egy-két hetet arra is, hogy kitapasztald, reggel vagy napközben alkalmasabb vagy esik-e jobban a mozgás. Ha reggel inkább aludnál helyette, válassz egy délutáni vagy kora esti időpontot. Ha azonban nem sajnálod, hogy munka előtt egy órával korábban kell kelned, és még jól is esik, felélénkít a reggeli edzés, tartsd meg ezt az időpontot! Lehet, hogy kihívás lesz, de megéri.

Ha csak egy kis noszogatás hiányzik

Ha megkérsz valakit, hogy néha lökdössön kicsit a mozgás felé, az sem rossz megoldás, ám ha más szájából hallja az ember, hogy menjen edzeni, az rosszuleshet, ami elveszi a kedvet az edzéstől. Ha csak egy kis unszolás kell, lehet, hogy jobban jársz, ha beszerzel egy okosórát vagy aktivitásmérő órát.

Ezek a kis okoseszközök sokat segítenek azzal, hogy mérik és elemzik az edzési adataidat: kalóriaveszteség, lépésszám, pulzusszám, sebesség, megtett távolság. Olyat is találhatsz, amelyik minden mozdulatodat figyeli, és figyelmeztet, ha túl régóta ülsz egy helyben. Ez azért is jó, mert mutatja, ha edzés nélkül is elég sokat vagy intenzíven mozogtál. Így figyelmeztetnek és motiválnak az aktivitásmérő órák arra, hogy elérd kitűzött céljaidat, és így lesznek igazi kis támogató társaid a mozgásban.

Akciós aktivitásmérő órák akár 27% kedvezménnyel!

Nézz szét a FeminaShop aktivitásmérő órái között, mert májusban a készlet erejéig akciósan már 26 900 forinttól is hozzájuthatsz!

Promóció

Blog.hu ajánló