Ajánlott heti mozgás: ennyi a minimális mennyiség, ha fogyni akarsz
Nem kell túlzásba esni, de minimum ennyit mozogj a fogyásért!

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázzsal és wellness-szel kombinált élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Férfi még nem öltözött fel ennyire hülyén - Elmondjuk, miért tette »

Nagyon öregít, ha nem jól teszed fel: a tökéletes füstös szemek titka »

A '90-es évek kedvenc manökenje volt: rövid fazonjai divatosabbak, mint valaha »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sikeres fogyáshoz két biztos út vezet: az egyik a rendszeres mozgás, a másik a csökkentett kalóriatartalmú étrend. A legjobb természetesen az, ha mind a táplálkozásra, mind a sportra odafigyelsz.

Amennyiben kényelmes típus vagy, és a mozgást inkább hanyagolnád, akkor is érdemes egy minimális edzésmennyiséget beiktatnod az életedbe. Szakértőnk elárulja, mennyi az ajánlott heti mozgás, ha fogyni szeretnél.

Ennyi mozgás javasolt a fogyáshoz

Sokan nehezen veszik rá magukat a rendszeres mozgásra, ha már évek óta nem sportoltak semmit. De nem kell, hogy izzasztó tornatermi edzések rémképe lebegjen a szemed előtt.

Szinte mindegy ugyanis, hogy milyen mozgásformát választasz, a lényeg, hogy szívesen végezd. A kerékpározás, a kocogás, az úszás, de akár a hétvégi kirándulások is sokat segíthetnek abban, hogy gyorsabban menjen a fogyás.

A hangsúly pedig nem annyira az intenzitáson, sokkal inkább a rendszerességen van: heti négy-öt alkalommal végzett 30-45 perc mozgás már elegendő a sikeres fogyáshoz.

A szakértő szemével

Dr. Csiszár Miklós fogyókúra-szakértőt kérdeztük a mozgás fogyókúrában betöltött szerepéről, illetve arról, hogy mennyi az a mozgásmennyiség, ami akkor is javasolt, ha nem kifejezetten rajongasz a sportolásért.

A helyes étrend

Szakemberek szerint a magyar lakosság kétharmada túlsúlyos vagy elhízott. Ennek oka a mozgásszegény életmódban és a helytelen táplálkozásban keresendő. Utóbbi esetében fontos a napi étrend megfelelő összeállítása: a szénhidrátok legfeljebb 45%-át, a fehérjék 25%-át, a zsírok 30%-át tehetik ki. Ezen felül ügyelj rá, hogy naponta 30 gramm rostot vigyél be a szervezetedbe, valamint legalább két liter folyadékot.

A finomított szénhidrátokban gazdag ételeket - cukros üdítőket, fehér liszttel készült tésztaféléket, pékárukat - iktasd ki az étrendedből. Fogyassz helyettük szénsavmentes vizet vagy gyógyteát, teljes kiőrlésű tésztákat, kenyeret. Ezen kívül naponta ötször egyél zöldséget, illetve gyümölcsöt. Néhány hét alatt már látható lesz az eredmény.

Blog.hu ajánló