2 meglepő ok a hasra hízás mögött
Te sem gondolnál rá!
Ahhoz, hogy megszabadulj a pocaktól, nem árt tisztában lenned keletkezésének okaival.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hasi hízás egyrészt hajlam kérdése: az alma típusúakra jellemzőbb, míg a körte típusúak fenékre és combra gyűjtögetik a plusz kilóikat.

Persze ettől függetlenül léteznek olyan életmódbeli tényezők, amelyek megnövelik a hasi hízás esélyét.

Túl sok só

Előfordulhat, hogy a hasi hízás mögött nem annyira a zsírtöbblet, inkább a vízháztartás felborulása áll. Ha túl sok sóban gazdag táplálékot fogyasztasz - elsősorban a félkész, túlságosan feldolgozott élelmiszerek, illetve hústermékek tartalmaznak egészségtelen mennyiségű sót -, a tested vizet tart vissza.

A tápanyagok a bélnyálkahártyában lévő, vízzel teli nátriumcsatornákon át jutnak el a vérbe. Mivel a bélnyálkahártyában rengeteg ilyen csatorna található, a test a nátriumot a hasi területekre építi be. Ide azonban a túlzott sófogyasztás következtében túl sok nátrium kerül, ami túl sok vizet köt meg.

Ha szeretnéd csökkenteni szervezeted vízvisszatartását, mondj le a félkész élelmiszerekről, és növeld a káliumban gazdag táplálékok fogyasztását.

A kálium ugyanis vízhajtó hatású - a nátriummal együtt szabályozzák a test vízháztartását. Erről a folyamatról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Túl sok stressz

Sokáig tartotta magát az a tévhit, miszerint a stressz mindig fogyáshoz vezet. Ez azonban nem feltétlenül állja meg a helyét. Egyfelől a feszült életvitel valóban rendszertelen táplálkozáshoz vezet, ám ez nem jelenti, hogy kevés kalóriát viszel be.

Hormonális folyamat eredménye

Másfelől stressz hatására a szervezet egy corticotrophin nevű hormont termel, amely kortizoltermelésre sarkallja a mellékvesét. Mindennek eredményeképpen növekszik az étvágy, több táplálékot veszel magadhoz.

A hasi hízást pedig az eredményezi, hogy a szervezet erről a területről tudja legkönnyebben energiává alakítani a tartalékolt zsírt, mivel közel van a májhoz. Lényegében ez egy evolúciós folyamat eredménye: a szervezet a sok stressz hatására megpróbál felkészülni a további megpróbáltatásokra, így raktároz.

Blog.hu ajánló