3 rejtett, súlyos elhízást okozó anyag
Amikről nem is gondolnád
Nyugodt szívvel fogyasztod őket, és nem is hinnéd, mennyire hizlalnak. Milyen anyagokat kerülj el?

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Egyetlen segítség minden bőrproblémára: így készíts otthon aloé vera gélt »

Hajnövesztő praktikák, ha meguntad a rövid frizurádat »

Susan Sarandon valóban így néz ki: 71 évesen is észbontóan dögös! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hosszú ideje mértéket tartasz az étkezésben, és igyekszel rendszeresen sportolni, épp ezért nem érted, miért mozdulnak mégis nehezen a kilók? Könnyen lehet, hogy olyan anyagokat is elfogyasztasz, melyek alattomosan növelik a zsírpárnákat, és miközben észre sem veszed, nap mint nap terheled velük szervezeted. Ha megszabadulsz tőlük, a sikeres diétára is jóval nagyobb esélyed lesz. Ismerd meg a rejtett, hátból támadó, hizlaló anyagokat, és mindenképp kerüld el fogyasztásukat!

Mesterséges édesítőszerek

Ezek az anyagok dupla csapdát jelentenek. Egyfelől hajlamos vagy megnyugtatni magad, hogy a mesterséges édesítővel készült desszert nem hizlal, holott a vele ízesített tortaszelettel is rengeteg szénhidrátot és zsírt fogyasztasz, így közel annyi kalóriát viszel be, mint a cukortartalmú édességgel. A másik veszélyt szervezeted becsapása jelenti. Étvágyközpontod érzékeli az édes ízt, mely után automatikusan felkészül arra, hogy kalóriához jut majd.

Olyan élelmiszernél, mely az édesítőn kívül nem tartalmaz más tápanyagot, ez elmarad, a vágy azonban nem szűnik meg, így elkerülhetetlenül kialakul a további táplálékfelvétel sürgető ingere. A hiányt előbb-utóbb pótolni fogod, így összességében több táplálékot fogyasztasz az optimálisnál. De mit tegyél, ha nem szeretnél lemondani az édes ízek élvezetéről? Kis mennyiségben fogyaszthatsz mézet - ez korántsem üres kalória, hiszen rengeteg értékes tápanyagot rejt.

Reggeli müzlidet ízesítheted aszalt gyümölcsökkel, melyek emésztésedet is segítik, emellett érdemes kipróbálnod a sztíviát - ez a növény sokszorosan erősebb édesítő hatással rendelkezik a cukornál, ugyanakkor növeli az anyagcsereszintet, és vitaminokat is tartalmaz.

Ízfokozók, aromák

Sokaknak ismerős a helyzet, mikor is, bár nem olyan éhesek, nekilátnak az ételnek, majd egyre növekvő étvággyal meg sem állnak a harmadik adagig. A túlevés egyik leggyakoribb oka, hogy számtalan élelmiszer élvezeti értékét mesterséges ízesítőkkel növelik.
 


Ilyen esetekben emésztőrendszered arra számít, hogy az íznek megfelelő értékes táplálékot kap majd, nem csupán csirkeízt vagy sajtízt, hanem valódi húst és tejterméket. Jogosan érzel tehát késztetést, hogy ne hagyd abba az evést. Ha csak tápláléknak álcázott étellel folytatod, nehéz lesz megállítani a folyamatot - a tápanyaghiány egyre nő majd, kilóidról nem is beszélve.

Az adalékanyagok továbbá más téren is károsítják egészséged: többek között fejfájást, allergiát, koncentrációs zavart okozhatnak. Kis odafigyeléssel azonban elejét veheted a veszélyeknek. Fogyassz minél több friss élelmiszert, ételeidet otthon készítsd, és csak ritkán térj be gyorséttermekbe.

Előre csomagolt áruk esetében olyat válassz, melyben minél kevesebb E-szám található. Ha mindezt betartod, rövidesen tapasztalod majd, mennyivel hamarabb jóllaksz az általad összeállított gyümölcsjoghurttal, főzelékkel, mint a dobozban rejlő, hizlaló változatokkal. Az utóbbiakkal nyert kényelem nem éri meg, ha közben egészségedet és ideális testsúlyodat veszélyezteted.

Transzzsírok

Fogyókúrád során is szükséged van csekély mennyiségű zsiradékra, ám nem mindegy, milyen forrásból szerzed meg. A növényi olajok, melyeket hidrogénezési eljárással változtatnak szilárd halmazállapotúvá és sokáig eltarthatóvá, nagy arányban tartalmaznak transzzsírsavakat.
 
 
Ezek a természetben nem fordulnak elő, idegenek a szervezet számára. Amellett, hogy a szív- és érrendszeri betegségekért is felelősek, kísérletek megállapították, hogy nagymértékben hozzájárulnak a hasi elhízás mértékének növekedéséhez is.

Károsan befolyásolják a zsíranyagcserét, nehezen feldolgozhatóak, valamint méreganyagok rakódnak le emésztésük során. Nem utolsósorban pedig növelik kilóid számát, a testidegen anyagok ugyanis védekezésképpen zsírrétegbe ágyazódnak. Hogy hol bújnak meg leginkább az ártalmas zsírsavak? Egyes margarinfélékben rendszerint megtalálhatók, így vásárláskor tanulmányozd át gondosan a csomagolást! Láthatatlanul rejtőznek a kekszfélékben, a chipsekben vagy épp az előre gyártott pattogatott kukoricában.

A legjobb, ha helyettük természetes alapanyagokból készíted el az egyes fogásokat és az egészséges nassolnivalókat. Sütésnél-főzésnél vagy salátákhoz hidegen sajtolt növényi olajokat használj! Emellett, ha étkezéseidet néhány szem olajos maggal egészíted ki, nem veszélyezteted fogyókúrádat, és értékes tápanyagokat nyersz.

Blog.hu ajánló