Hány percet fuss, ha fogyni akarsz?
Kevesebbet kell, mint hiszed
Ha fogyni akarsz, a legjobb és legegyszerűbb választás a futás.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha edzésről, futásról van szó, sokan úgy gondolják, legalább egy órán át kell megszakítás nélkül sportolni annak érdekében, hogy látható eredménye legyen.

Valójában azonban ennél kevesebb idő is elég ahhoz, hogy a zsírégető folyamatok beinduljanak a testedben.

Most kezded az edzést?

Ha évek óta nem sportoltál, nem szerencsés egyből felrántanod a futócipőt, fontos a fokozatosság. Különösen, ha jelentősebb túlsúlyod is van, az első időkben elégedj meg a hosszabb sétákkal.

A fogyás szempontjából ugyanis a lényeg nem maga a futás, hanem az, hogy teljesítménycsökkenés nélkül huzamosabb ideig végezd ugyanazt a mozgást.

Hány perc alatt indul be a zsírégetés?

Amint szert tettél némi edzettségre, lassan elkezdhetsz kocogni, futni. A zsírégető folyamatok beindulásához körülbelül 30-40 percre van szükség.

Legyen szó futásról vagy sétáról, nagyjából ennyi ideig kell végezni a mozgást ahhoz, hogy beinduljon a fogyás - természetesen a futás esetében intenzívebb lesz a zsírégetés.

Hogy válaszd meg a tempót?

A saját ritmusod megtalálásának komoly szerepe van abban, hogy a fogyás valóban látványos legyen. Azt a tempót kell megtalálnod, amit legalább fél órán keresztül bírsz tartani. Ha bizonytalan vagy az elején, egy pulzusmérő óra nagy segítség lehet. Futás közben a pulzusodnak körülbelül a 120-140 között tartományba kell esnie. Fiatalabb korosztálynak érdemes megcélozni a felső határértéket, középkorúaknak, időseknek elegendő az alsót tartani.

Hallottál az intervall edzésről?

Az úgynevezett intervallum edzés a lehető legjobb módszer a zsírégetésre, de ez már csak haladóknak ajánlott. Lényege, hogy a mozgást tervszerűen váltakozó szakaszokra bontják. Az edzés során váltják egymást a terhelési és aktív pihenőidők. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz az intervall edzésről.

Blog.hu ajánló