Folyamatos és tartós fogyás: 15 kiló mínusz 3 hónap alatt - Állandó jóllakottság GI-diétával
Figyelj a rosttartalomra, és iktasd ki a finomított szénhidrátokat!

zoldsegek szep
Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

Nadrág a ruha alatt: sokkal csinosabb, mint gondolnád »

Idd ezt lefekvés előtt, és garantált a 8 óra alvás »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Míg korábban csak a cukorbetegek foglalkoztak vele, az elmúlt években egyre több fogyni vágyó számára vált ismerté a glikémiás index fogalma. Az úgynevezett GI-diéta lényege, hogy kiiktatja - de legalábbis csökkenti - a gyors felszívódású szénhidrátokat, melyek többek között a vércukorszint-ingadozásáért és a hízásért felelnek.

Ezzel a módszerrel elérhető a dietetikusok által egészségesnek tartott heti egy - vagy akár másfél - kilogrammos fogyás, amivel három hónap alatt könnyedén megszabadulhatsz 15 kiló feleslegtől. Mindezt éhezés és jojó nélkül.

Állandó jóllakottság GI-diétával

A glikémiás index egy szám 0-100 között, mely azt mutatja meg, hogy az adott táplálék milyen hatással van a vércukorszintre. Annál alacsonyabb ez a szám, minél kevésbé emeli meg az étel a vércukorszintet, illetve annál magasabb, minél több inzulint kell termelnie a szervezetnek a vércukor lebontásához.

Miért nem jó, ha magas?

A magas glikémiás indexű táplálékokkal az a probléma, hogy alacsony rost- és magas szénhidráttartalmuknak köszönhetően a szervezetnek kevés energiájába kerül feldolgozni őket, hirtelen emelik meg a vércukorszintet, ami aztán ugyanilyen gyorsan vissza is esik.

A vércukorszint ingadozása pedig falásrohamokat idéz elő: a gyorsan feldolgozható, rostszegény szénhidrátot a szervezet zsírrá alakítva elraktározza, majd miután ezt megtette, úgy érzékeli, hogy utánpótlásra van szükség.

Magas glikémiás indexű táplálékok: 60-100 kötött

Jellemzően a finomított, rostszegény ételek glikémiás indexe magas, de a fruktózban gazdag gyümölcsök is ide tartoznak. Ebbe a kategóriába sorolható tehát a cukor, az édesített tejtermékek, a szörpök, sok gyümölcslé, a sütemények, a csokoládék, a gyümölcsök közül a szőlő, a banán, valamint csaknem minden aszalt gyümölcs. A fehér rizs és a fehér liszttel készült pékáruk, tésztafélék glikémiás indexe is magas.

Közepes glikémiás indexű táplálékok: 40-59 között

Ide sorolható többek között a méz, a háztartási keksz, a lekvárok, a gyümölcsök közül az ananász, sárgadinnye, füge. Közepes glikémiás indexű ételnek számít még a főtt krumpli vagy a kukorica is.

Alacsony glikémiás indexű ételek: 40 alatt

A legtöbb zöldség ebbe a kategóriába sorolható, a gyümölcsök közül pedig az alacsonyabb fruktóztartalmúak - például az alma, körte, grépfrút - szerepelnek itt. A zabpehely és a teljes kiőrlésű pékáruk, tésztafélék ugyancsak alacsony glikémiás indexűek.

Így kövesd a GI-diétát

  • Iktasd ki étrendedből a magas glikémiás indexű ételeket, amelyek hízáshoz vezetnek.
  • Részesítsd előnyben a magas rosttartalmú ételeket, amelyek hosszan tartó jóllakottságot biztosítanak. A folyamatos táplálék-utánpótlás és a kiegyensúlyozott vércukorszint érdekében naponta ötször étkezz kis adagokban.
  • Ne feledkezz meg a napi megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről - ami nélkülözhetetlen a kellő gyorsaságú anyagcseréhez.

Mintaétrend

Az alábbi mintaétrendet nem kell túl szigorúan követned, inkább csak útmutatóként szolgál. Az ételek felcserélhetőek, de fontos, hogy igyekezz alacsony, illetve közepes glikémiás indexű táplálékokat választani.

A rostok szerepe

Kattints az alábbi videóra, ha szeretnéd tudni, hogy pontosan milyen hatással vannak a rostban gazdag ételek a fogyókúra sikerére.

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós sonkával, sajttal, paradicsommal.
Tízórai: egy pohár élőflórás kefir puffasztott búzával.
Ebéd: egy tányér rakott zöldség.
Uzsonna: egy reszelt alma - fahéjjal megszórva.
Vacsora: egy tányér tonhalsaláta.

2. nap

Reggeli: két lágy tojás teljes kiőrlésű pirítóssal.
Tízórai: egy pohár élőflórás joghurt őszibarackkal.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell barna rizzsel, káposztasalátával.
Uzsonna: egy csésze tejeskávé korpás keksszel.
Vacsora: egy kis tányér Cézár-saláta.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása bogyós gyümölcsökkel, olajos magvakkal, fahéjjal.
Tízórai: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós avokádóval megkenve.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal párolt zöldkörettel.
Uzsonna: egy marék málna, egy marék natúr mandula.
Vacsora: egy kis tányér görögsaláta.

Blog.hu ajánló