Kevés futás vagy több séta: melyik fogyaszt jobban? Mutatjuk a kutatási eredményeket

Ezt gondold át, mielőtt belevágsz a sportolásba!

futas tavasz

Nyereményjáték

Nyerd meg Sákovics Diana Hol rontom el? című pszichológiai könyvének dedikált példányát!

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Egy hotel, ahol kárpótolnak ha esik az eső a nyaralásod ideje alatt. - Csak eddig tart az akció (x)

Külföldre készülsz nyáron? Ennél egyszerűbben nem utazol Budapestről - Ezekre az úti célokra érvényes (x)

Lakást hónapokig, hitelt csak napokig keresnek, pedig életre szóló döntés (x)

Mi mulasztja el hatékonyan a hasmenést? - Ezek a leggyakoribb módszerek (x)

Imádni fogja a sportot és a mozgást, ha így foglalkoznak vele - Egyetlen dolog kell, hogy megszeresse (x)

beauty and style

Mi lesz az esküvői ruha alatt? 8 szexi fehérnemű a nagy napra - Nemcsak hófehérben »

Hordható, nőiesen modern ruhák a magyar márkától - Tavaszra és nyárra »

Krémes szemhéjfesték házilag: csak 2 dolog kell hozzá »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A futás és a gyaloglás is népszerűek az edzések kardió részeként. Tényleg ugyanolyan hatékony azonban a tempós séta, mint az izzasztó, szívdobogtató futás?

Az American Heart Association kutatói alaposan megvizsgálták a dilemmát, és közzétették a tudományos álláspontot a futás vagy gyaloglás kérdésében.

Futás vagy gyaloglás?

Az eredményekből kiderült, hogy a séta éppen olyan hatékonyan csökkenti a szívbetegségek kockázatát, mint a futás. A kutatás 48 ezer rendszeresen futó és sétáló ember adataira épült, akiknek a többsége a 40-es, 50-es éveiben jár.

A statisztika emellett azt is jelezte, hogy a tempós séta minden kilométere tovább redukálta a diabétesz, a magas koleszterinszint és a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát. Ez a futás esetében is így működik.

Fontos különbség volt azonban, hogy a sétálóknak ugyanazokért az egészségügyi előnyökért több időt kellett mozgással tölteniük, ugyanis ugyanazt a távolságot lefutni kevesebbe telik, mint végigsétálni. Ami a kalóriákat illeti, egy 15 perces kocogás fél óra tempós sétának felel meg, így a diéta esetében körülbelül fele hatékonyságról van szó.

Ha viszont nagyobb túlsúllyal küzdesz, akkor érdemes észben tartani, hogy a futás jobban terheli az ízületeket, különösen betonon, így magasabb a sérülésveszély. Mielőtt rendszeresen futni kezdesz, nem árt, ha az orvosod megvizsgálja a szívedet, a tüdődet és az ízületeidet!

Emellett pedig azt sem árt, ha fontolóra veszed, hogy a futást és a sétát akár keverheted is. Ez nemcsak a monotóniát töri meg, de a gyaloglás kalóriaégetését feljebb tornázhatod egy kevés sprinttel, vagy a hosszabb távok lefutásában is segíthet, ha egy kicsit sétálsz közben.

Háromhetes edzésterv combra

Ha szeretnéd a kalóriák elégetése mellett a combodat és a fenekedet is megedzeni, akkor ezt a tornát kezdd el, mely látványos eredményeket hoz már három hét alatt!