3 elengedhetetlen dolog, ami nélkül sosem fogsz lefogyni
A sikeres diéta titka a hozzávalókban rejlik - ismerd meg közülük a legfontosabbakat!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Egyetlen olcsó kiegészítő, amitől még nőiesebb lesz a ruha »

Így öltözz fel, ha széles a vállad, és fiús a csípőd - A stylist tippjei segítenek »

4 meleg ital hideg napokra, melyektől nem fogsz hízni - Felpörgetik az anyagcserét »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúrás receptek és tanácsok rengetegéből nehéz kiválasztani a valóban kivitelezhető és hatásos változatokat. Mielőtt döntést hozol, mindenképp vedd figyelembe, hogy a természetes anyagok sokkal hasznosabbak szervezeted számára, segítségükkel nemcsak a plusz kilóidat tüntetheted el, de egészségedet is megőrizheted.

A sikeres diéta titkát olyan alapanyagok jelentik, melyek hozzájárulnak tested salaktalanításához, megszabadítanak a felesleges víztől, ezenfelül pedig még immunrendszeredet is felvértezik a betegségekkel szemben. Ismerd meg azt a három diétás összetevőt, mely nélkül elképzelhetetlen a tartós fogyás, illetve, melyekben bátran megbízhatsz, hisz természetességükkel garantálják a pozitív eredményt.

Minőségi fehérjék

A fehérjék, más néven proteinek alapvető tápanyagok szervezeted számára. Nemcsak táplálékként vesznek részt tested működésében, de sejtjeiden kívül és belül is számos feladattal rendelkeznek. A táplálkozás útján bevitt proteinekből jórészt különféle enzimek képződnek, melyek megemésztik a táplálékokat, illetve szétbontják, majd ismét megalkotják a molekulákat, hogy új vegyületek képződhessenek belőlük. Ez, a természet által tökéletesen megalkotott fehérjeszintézis lesz segítségedre diétád során is.

Különösen fontos, hogy a fogyókúrás időszakban megfelelő mennyiségű és minőségű proteint juttass szervezetedbe, mivel így megelőzheted, hogy tested saját fehérjeraktárait élje fel, ami izmaid állapotának romlásához, illetve anyagcsere-folyamataid lelassulásához vezethet. Ha igazán értékes, minőségi proteint szeretnél fogyasztani, építsd be étrendedbe a fehér húsokat, a zsírszegény halakat, a sovány tejtermékeket és a tojást. A táplálkozástudományi szakértők szerint ezek gond nélkül felszívódnak, könnyen emészthetők, illetve beépülésük során sokkal kevesebb káros melléktermék keletkezik.

Ha nem tartozol a húsevők táborába, de kitűnő minőségű fehérjeforrásra van szükséged, válaszd a szóját. A szójabab élelmi rostjai biztosítják napi szükségletedet, ezenkívül segítenek a méregtelenítésben, és még koleszterinszintedet is kordában tartják.

Diétás étrended tartalmazzon naponta minimum 45 gramm fehérjét, amit már 25 dkg hús elfogyasztásával is elérhetsz. Ugyanezt biztosítja két tojás, két szelet zsírszegény sajt, négy szelet teljes kiőrlésű kenyér és egy joghurt. Ha azonban máj- vagy veseelégtelenségben szenvedsz, kerüld a túlzott proteinbevitelt, ugyanis vesekövet vagy köszvényt eredményezhet.

Az éltető víz

Szervezeted mintegy 50-70%-a vízből áll, attól függően, hogy hány éves vagy, illetve mennyi zsírt és izmot tartalmaz tested. Amellett, hogy szervezeted összes létfontosságú folyamatában szerepet játszik, a víz egyfajta oldószernek minősül, ugyanis enélkül képtelen lennél megemészteni táplálékaidat, sőt, a tápanyagok szállítása is lehetetlenné válna.

A víz igen fontos tényező a salakanyagok eltávolítása során is, illetve a gyors és hatékony anyagcsere-folyamatok beindításában is szerepet játszik, így a megfelelő vízmennyiséggel garantáltan megszabadulhatsz a káros méreganyagoktól és a feleslegesen visszatartott folyadéktól.

Napi 2-2,5 liternyi vízzel fedezheted tested folyadékigényét, ami fehérjedús fogyókúra és kemény edzés során megemelkedik. Amerikai kutatások szerint azonban nem csupán az elfogyasztott víz útján pótolható tested folyadékszükséglete, de egy részét lédús zöldségek és gyümölcsök segítségével is fedezheted.

Iktasd be étrendedbe azokat a zöldségféléket, melyek valóságos vízbombaként töltik fel sejtjeidet, például a salátát, a paradicsomot, a narancsot, azonban a kávét, a cukros üdítőitalokat és az alkoholt el kell felejtened, ugyanis ezek mind vízvisszatartó hatással bírnak.

Ha a csapvizet kedveled, érdemes beruháznod egy felszerelhető szűrőberendezésre, mely megtisztítja vizedet a különféle vegyszerektől. A legegészségesebb megoldás azonban az, ha szénsavmentes ásványvizet vásárolsz, mely nemcsak szomjadat oltja, de ellátja testedet a szükséges ásványi anyagokkal is.

Rostban gazdag táplálékok

Az élelmi rostok olyan összetett szénhidrátok, melyek nem adnak energiát szervezetednek, vagyis nem hizlalnak. Emésztőrendszered nem képes felbontani a rostokat alkotó cukoregységek közötti kötéseket, így nem alakulnak át glükózzá, mely az egyik fő bűnös zsírpárnáid kialakulásában.

A teljes kiőrlésű gabonából készült pékáruk fogyasztása rendkívül ajánlott diéta esetén, hiszen ezek a termékek vízben nem oldódó élelmi rostokat tartalmaznak, melyek bélrendszeredet mozgásra kényszerítik - ezzel gyorsítva anyagcserédet. Beleid gyors kiürülésével megszabadulhatsz a betegségeket okozó salakanyagoktól, sőt, még puffadásos, székrekedéses panaszaidat is megszüntetheted.

A végeredmény a tiszta és egészséges bélcsatorna lesz, mely kellő mértékben képes hasznosítani a bevitt tápanyagokat. A magas rosttartalmú étrenddel még véred koleszterinszintjét is szabályozhatod, így csökkenheted a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is. Tanácsos napi 30-40 grammnyi rostot juttatnod szervezetedbe, majd ezt a mennyiséget a későbbiekben emelheted is - ügyelj azonban a fokozatosságra, hogy ne adódjanak emésztési problémáid. Rostdús táplálkozás során továbbá ne feledkezz meg a folyadékpótlásról sem.

Cikkünk Carol Ann Rinzler Étkezz okosan! című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló