Egy dekát sem fogysz a diéta alatt? 3 gyakori ok a háttérben
Vesebetegség és a túlzott sófogyasztás is okozhatja a folyadék-visszatartást.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Így tisztítsd és ápold a velúr csizmát, hogy sokáig újszerű maradjon! »

Így hordd télen a nőies, élénk színeket: mindenki felfigyel rá, ha nem szürkében vagy! »

Férfi még nem öltözött fel ennyire hülyén - Elmondjuk, miért tette »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra ellenére sem csökkenő kilók mögött sok esetben vízvisszatartás áll. Ha úgy véled, súlytöbbletedért nem csupán a zsírpárnák felelnek, hanem a felgyűlt felesleges folyadék is oka lehet, ideje alaposabban utánajárnod a dolognak.

A problémát nem a folyadékfogyasztás csökkentésével kell orvosolnod, ismerd meg inkább a vizesedés legfőbb okait.

Túlzott sófogyasztás

Szervezeted egészséges működéséhez nélkülözhetetlen az ásványi sók megfelelő mennyisége és aránya. A kálium, a nátrium, a kalcium és a magnézium fontos szabályozói az anyagcsere-folyamatoknak - nem mindegy azonban, hogy milyen forrásból jutsz hozzájuk.

A nyers zöldségekből és gyümölcsökből származó szerves sók könnyen felszívódnak, és megfelelő arányban jutnak el a sejtekhez. Ezzel szemben az ételkészítéshez leggyakrabban használt konyhasó szervetlen formában tartalmazza az ásványi anyagokat, melyek ahelyett, hogy táplálnák a sejteket, lerakódnak a szövetekben.

Nem mellékesen pedig jelentős mennyiségű folyadékot kötnek meg: egy gramm konyhasó 120 gramm vizet tart vissza a szervezetedben.

Ízesíts zöldfűszerekkel!

Nem csoda hát, hogy a mérsékelt kalóriatartalmú diéta sem vezet sikerhez, ha az étrendednek magas a sótartalma. Könnyen és látványosan megszabadulhatsz a felesleges folyadéktól, ha konyhasó helyett zöldfűszerekkel ízesíted a fogásokat. Kezdetben érdemes fokoznod a hatást természetes vizelethajtó tulajdonságú táplálékokkal.

Fogyassz bőségesen nyers, lédús zöldségeket, valamint magas káliumtartalmú burgonyát, barna rizst.

Tartósítószerek a háttérben

A természetes, minél kevésbé feldolgozott táplálékokból sejtjeid könnyen hozzájutnak a működésükhöz szükséges tápanyagokhoz. A hosszabb eltarthatóság, a vonzóbb megjelenés és a nagyobb térfogat érdekében azonban számtalan élelmiszer mesterséges adalékanyagok sokaságát rejti magában. Ezen anyagok jó részét szervezeted idegen betolakodónak érzékeli, hiszen a természetben soha nem találkoztál volna velük. Ezért a méregtelenítésért és a kiválasztásért felelős szervek minél előbb szeretnék megsemmisíteni vagy eltávolítani őket.

Ennek legegyszerűbb módja a testfolyadék mennyiségének megnövelése, így csökkentve a méregterhelés veszélyét. Ily módon az elfogyasztott folyadékmennyiség nagy része nem távozik, hanem megreked a tartósítószerekkel károsított szövetekben.

Válassz természetes alapanyagokat!

Amint elhagyod étrendedből az adalékanyagokkal zsúfolt élelmiszereket, megkönnyebbül a szervezeted, és többé nem lesz szüksége a folyadék megkötésére. Vásárláskor érdemes áttanulmányoznod a csomagoláson feltüntetett összetevők arányát, de a legjobb, ha ételeid nagy részét magad készíted, természetes alapanyagokból. Felvágottak helyett válaszd a zsírszegény húsokat, az előre gyártott gyümölcsjoghurt helyett készíts natúr, friss gyümölcsöket tartalmazó változatot, és kerüld a gyorséttermeket.

Veszélyes adalékanyagok

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, milyen adalékanyagokat érdemes elkerülnöd a sikeres fogyás érdekében.

Nefrózis-szindróma

A kiegyensúlyozott folyadékháztartásért, a vizelet kiválasztásáért a vesék felelnek. Ha ezt a páros szervet károsodás éri, a tünetek között első helyen szerepel a megváltozott folyadékegyensúly. A nefrózis-szindróma nevű betegség olyan veseműködési zavart okoz, melynek során nagy mennyiségű fehérje távozik a vizelettel. A vérben ilyenkor jelentősen csökken a fehérjék száma, és nem érvényesül utóbbiak azon tulajdonsága, hogy az érpályában megtartsák a folyadékot. Így az a szövetek közé áramlik, ödémákat képezve a lábszáron, a szemek és a has körül.

Rejtett góc a szervezetben

A betegség oka gyakran egy rejtett góc a szervezetben, amely kialakulhat elhúzódó mandulagyulladás vagy kezeletlen fogászati probléma következtében is. Ha az ödémák mellett szokatlan fáradékonyságot és csökkent vizeletmennyiséget tapasztalsz, mindenképpen fordulj orvoshoz.

Blog.hu ajánló