Ezért túlsúlyos az ország kétharmada! 2 gyakori ellenérv a fogyással szemben
Nincs idő sportra és nincs pénz diétára? Ezek csak kifogások.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Csak úgy emlegetik: a pucér pasis kampány »

3 kardigánfazon, amitől karcsúbbnak tűnik az alakod »

6 tipp, amitől szépséges és rémséges lehetsz Halloweenkor »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szakemberek szerint a hazai lakosság kétharmada túlsúlyos vagy elhízott, aminek a hátterében többek között a nem megfelelő táplálkozás és a mozgásszegény életmód áll. A túlsúly sajnos nem pusztán esztétikai kérdés, hanem számos krónikus betegség - mint például a keringési rendellenességek, a cukorbetegség vagy a rák - szempontjából rizikófaktornak számít.

A téma sokakban kelt indulatokat, és mint számos más megoldandó problémával kapcsolatban, itt is gyakran kerülnek elő kifogások. A leggyakoribb ellenérvek a fogyással szemben az idő- és pénzhiány köré szerveződnek.

Nincs idő a sportra

Sajnos a munka, a bevásárlás és a gyerekek begyűjtése az iskolából, óvodából sokaknak kiteszi szinte a teljes napját, és nehéz a kötelező teendők közé némi sportot is beiktatni. Nem csoda, hogy a rendszeres mozgással szemben az egyik leggyakoribb ellenérv az időhiány.

Tévé helyett sport?

Ha azonban egészséged érdekében valóban szeretnél többet mozogni, érdemes tüzetesebben átvizsgálnod a napirendedet. Kiderülhet például, hogy az esti tévénézésre fordított időt valami hasznosabb, aktívabb tevékenységgel is tölteheted. Legtöbben már rég nem azért néznek tévét, mert tartalmasnak érzik a műsort, sokkal inkább a megszokás vezérli kezüket, amikor a távirányító után nyúlnak.

Futás és fitnesz-DVD-k

A lehető legegyszerűbb sport, amelyhez nem kell sem előképzettség, sem pénz, a futás. Pusztán egy jó futócipőre van szükséged hozzá, amely kíméli az ízületeket. Futni pedig szinte bárhol, bármikor lehet.

Amennyiben azonban nem érzed magadban az elszántságot, hogy este elmenj még otthonról, a fitnesz-DVD-ket neked találták ki. Kattints korábbi cikkünkre, és ismerd meg a legjobbakat! Ha pedig hétköznap nem sikerül eleget sportolnod, még mindig ott van a hétvége, hogy egy kellemes baráti-családi kirándulással élményekhez juss, és a vérkeringésedet is felfrissítsd.

Az egészséges ételek sokba kerülnek

Az egzotikus gyümölcsök, a teljes kiőrlésű kenyér vagy a nyírfacukor valóban többe kerülnek, mint a jól megszokott párizsis zsömle. Ám az időbeosztáshoz hasonlóan akkor is érdemes számot vetni, amikor bevásárlólistát írsz.

Hazai gyümölcsök

Számos olyan egészséges hazai zöldség-gyümölcs kapható, amely nem kerül egy vagyonba - különösen, ha nem boltban, hanem a piacon vásárolsz. Az almára és a fahéjra épülő diéta például biztosan nem jelent komoly érvágást. Beiktathatod még az étrendedbe a szilvát vagy a körtét is. Előbbi emésztésserkentő hatású szorbitolt tartalmaz, utóbbi pedig rendkívül magas rosttartalommal bír.

Kevesebb fehér liszt

Ha nem tudod megfizetni a teljes kiőrlésű pékárukat, akkor próbálj meg kevesebb fehér liszttel készültet enni. Reggelire a szokásos szendvics helyett például fogyaszthatsz bátran zabkását vagy natúr joghurtot friss gyümölccsel, korpás keksszel. A főzelékekbe sem muszáj lisztet tenni, sűrítsd őket önmagukkal.

Hizlaló fehér liszt

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, pontosan miért segít a fogyásban a teljes kiőrlésű kenyér.

Kevesebb cukor

Ami pedig a cukorfogyasztást illeti, érdemes fokozatosan csökkentetned a napi bevitelt: korábbi cikkünkben megtalálod, mennyi lehet a felső határ. Talán kezdetben kicsit ízetlennek tűnnek majd az ételek, de két-három hét alatt megszokod, hogy nem olyan édes minden, mint korábban, és elkezded a táplálékok valódi ízét érezni.

Blog.hu ajánló