Itt rontják el a legtöbben a fogyókúrát
Kerüld el a csapdákat!
A legtöbben ott rontják el a fogyókúrát, hogy a súlyvesztés után visszatérnek korábbi életmódjukhoz.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Inspiráló képeken a legjobb őszi szettek edzőcipővel »

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Azzal, hogy a fogyókúrát sikeresen végigcsináltad, még korántsem győztél. Ugyanis az elért súlyt megtartani legalább akkora kihívás, mint diétázni.

Most összegyűjtöttük neked azokat a csapdákat, amiket el kell kerülnöd ahhoz, hogy a leadott kilók ne kússzanak vissza!

Étrendváltás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az étrend- és életmódváltásnak mekkora szerepe van az eredményes súlycsökkentésben, ám ezekre a tényezőkre a továbbiakban is nagy hangsúlyt kell helyezni.

Fontos, hogy továbbra is tartsd a bevitt kalória mennyiségét, ne növeld az adagot, miután sikerült leadnod a kilókat. Kerüld az olyan ételeket, amelyek nagyon zsírosak, egészségtelenek és anyagcsere-blokkoló hatásúak, máskülönben az eredmény nem lesz tartós. Eláruljuk, hogy a nap egyes étkezéseit mivel érdemes kiváltani.

Reggelire

A reggeli a mondás szerint a nap legfontosabb étkezése, amiről akkor sem szabad megfeledkezni, ha éppen fogyókúrázol. Ugyanis, ha kihagyod a napindító étkezést, azzal az emésztésedre mérsz csapást, mert így a szervezeted nem jut elég rosthoz, és az anyagcseréd lelassulhat. Nem beszélve arról, hogy ha a vércukorszinted leesik, akkor falásrohamok törhetnek rád, és a cukrosabb és kétségtelenül hizlalóbb ételeket fogod megkívánni.

A teljes kiőrlésű pékáru, a müzli vagy a zabpehely remek választás lehet, egy pohár tejjel, joghurttal vagy kefirrel kiegészítve. Ám a zöldségek és gyümölcsök is fontosak ahhoz, hogy kellő energiát, tápanyagot és rostmennyiséget vigyél be a szervezetedbe ebédidőig. Kávét természetesen fogyaszthatsz ilyenkor is, mert vízhajtó hatású, de ha nem szereted, a zöld tea vagy a fekete tea is megteszi. Végül a legjobb, ha egy adag 100%-os gyümölcslével zárod az étkezést.

Laura, a Turbó diéta háziasszonyának tippjei:
  • Ha a fogyókúra után naponta egy-két étkezést kiváltasz a Turbó diéta turmixitallal, vagy tartasz néha egy diétás napot, amikor csak ezt fogyasztod, sikeresen tudod kontrollálni a súlyod.
  • Igyál vacsorára turmixot, ez segíti az éjszakai zsírégetést.
  • Ha nagyobb a súlyfelesleged, akkor pár hét után újra választhatod ezt a diétát. Ezt addig ismételheted, ameddig el nem éred a kívánt alakot.

Ebédre

Az ebédet mindig meleg ételekre alapozd, ugyanis ez nagyon fontos a szervezet számára. Az előétel vagy leves elhagyható, bár ha nem iszol meg napi két-három liter folyadékot, akkor nem érdemes lemondani róla. Mellőzd a zsíros ételeket, használj friss húst és zöldséget alapanyagnak, tésztából válaszd a durumtésztát. Természetesen az édesség sem tilos, de csak olyan teljes kiőrlésű lisztből készült süteményeket válassz, amelyek édesítőszerrel készültek.

Vacsorára

A nap utolsó étkezésével a legtöbb fogyókúrázó úgy van, hogy elég gyümölccsel pótolni, de ez a legrosszabb ötlet, ugyanis ilyen idő tájt a gyümölcsök már puffasztanak, valamint elnehezítik az emésztést. Ellenben a kétszersült, a tojásfehérjéből készült ételek, netán egy adag leves is jó választás lehet, sőt, a saláták sem terhelik meg a gyomrot.

Ha nassolnál

A két étkezés közötti időszakot nem mindig sikerül kibírni, ilyenkor néhány jutalomfalat megengedett. Egy kis gyümölcs vagy zöldség elrágcsálása még serkenti is az emésztésedet, de egy marék magfélét - például diót vagy mandulát - is bátran elfogyaszthatsz. Az aszalt gyümölcsök szintén laktatnak, ahogy a frissen facsart gyümölcslevek is, ezek közül kedvedre válogathatsz. Egy joghurt vagy kefir szintén jól eshet, ha nassolnál egy keveset.

Blog.hu ajánló