Fogyni akarsz? Ezek a legjobb zsírégető sportok
Így válaszd ki a számodra megfelelőt
A futás, az úszás vagy a konditerem is jó választás lehet.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

Inspiráló képeken a legjobb őszi szettek edzőcipővel »

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha úgy érzed, éppen ideje lenne sportolnod valamit, de nem tudod, milyen mozgásformát válassz a jó közérzet elérése és a fogyás érdekében, talán tudunk segíteni.

A sport kiválasztásakor fontos, hogy szem előtt tartsd: csak olyan mozgást érdemes végezned, amihez valóban kedved van, illetve fontos annak tisztázása, hogy milyen céllal kezdesz bele.

Aerob és anaerob mozgásformák

Amennyiben elsődleges célod fogyás, úgy mindenképpen valamilyen aerob mozgásformát kell választanod. Ezeknél a sportoknál a szükséges energia előállításához a szervezetnek nagy mennyiségű oxigén kell.

Tested ilyenkor energiatartalékait - a szénhidrátokat és a zsírokat - oxigén jelenlétében égeti el, ezzel biztosítva az izommunkához szükséges energiát. Ilyen aerob mozgásforma a kocogás, a biciklizés, az úszás, túrázás, az aerobik, de akár a lépcsőzés is.

Az aerob mozgásformákkal szemben az anaerob sportok nem annyira a zsírégetést, sokkal inkább az izomépítést segítik elő. Súlyzózás, sprintelés esetén a mozgás végzéséhez - magas intenzitása miatt - a szervezetnek nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségű oxigén.

Válassz számodra megfelelő sportot!

Szeld a habokat!

Ha szeretnéd átmozgatni az egész testedet, miközben kímélnéd az ízületeidet, az úszás a lehető legjobb választás számodra. A sportsérülések esélye a szárazföldi mozgásokkal összevetve elenyésző, további előnye, hogy nemcsak az alakformálásban segít, de a tartásodat is javítja.

Laura, a Turbó diéta háziasszonyának tippjei:
  • Ha csak 20 percet sétálsz egy nap, már sokat tettél a fogyás érdekében.
  • Akkor tudod a rendszeres mozgást az életed részévé tenni, ha az erőnlétednek megfelelő intenzitású formáját választod.
  • Ha eddig is rendszeresen mozogtál, és edzés előtt megiszol egy fél adag Turbó diéta fehérjeturmixot, a másik felét pedig az edzés után, fokozod a diéta hatékonyságát. Tudj meg még többet a hatékony fogyókúráról!

Egyszerűen: fuss!

A futást akkor érdemes választanod, ha nem szeretsz nagy feneket keríteni a sportnak, nincs kedved úszódresszt vagy tréningfelszerelést hurcolni magaddal napközben. A futás a lehetelő legegyszerűbb sport, melyet szinte bárhol végezhetsz, és az izmaid 70%-át átmozgathatod vele. Érdemes egy-egy alkalommal legalább 30 percet szánni az edzésre, hiszen ennyi idő szükséges ahhoz, hogy vércukorszinted csökkenjen, és a zsírraktárak kerüljenek felhasználásra.

Karcsúsodj kardiógéppel!

Amennyiben nem zavar a társaság, viszont bosszant, ha az időjárás beleszól a sportprogramba, érdemes a konditermi edzés mellett letenned a voksodat. Itt kedvedre válogathatsz a különböző gépek között, és személyi edző segítségét is igénybe veheted. Fogyás szempontjából legjobb választásnak a kardiógépek bizonyulnak, ilyen a futópad, kerékpár, lépcsőzőgép, sífutó gép, evezőpad vagy épp az elliptikus gépek.

Blog.hu ajánló