Kezdd el ma! Így iktasd be a diétás étrended a hétköznapokba
Két egyszerű tanács
Némi tervezéssel a hétköznapokon is működhet a diétád.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyni vágyó, ám túlsúlyukat tartó emberek körében kedvelt kifogás, hogy a diétás étrend nehezen illeszthető bele a mindennapi rutinba.

Tény, hogy a fogyókúra megbolygatja némileg a megszokott hétköznapi rendet, ám ez igaz életed minden komolyabb elhatározására.

Kell egy jó terv!

Mennyi az alapanyagcseréd?

Ha hosszabb távon szeretnéd követni a csökkentett kalóriatartalmú étrendet, fontos, hogy legyen egy jó terved. Először is meg kell határozni a szervezeted alapanyagcseréjét: ez megadja azt a kalóriamennyiséget, amit akkor is eléget a tested, ha egész nap nyugalomban vagy.

Ehhez használhatsz internetes kalkulátort, amihez csak meg kell adni a nemedet, a magasságodat, az életkorodat, a testsúlyodat és az életmódodat.

Ha viszont pontos eredményre vágysz, orvossal vagy dietetikussal kell konzultálnod. Ha ez megvan, egyszerűen csak arra kell ügyeled, hogy a bevitt kalóriamennyiség kevesebb legyen, mint a szervezeted által felhasznált.

Napi ötszöri étkezés

A kiszámolt napi kalóriaadagodat oszd el három főétkezésre, valamint két kisebb étkezésre - tízóraira és uzsonnára. Azért fontos, hogy naponta ötször egyél kisebb adagokban, mert így egy-egy étkezés kevésbé terheli meg az emésztőrendszeredet, valamint a folyamatos táplálék-utánpótlással biztosított, hogy elkerüld az éhezést - aminek következménye a túlzott kalóriabevitel

Hogy a nap során ne csábulj el egy-egy szelet sütemény láttán, illetve, hogy elkerüld az ismert helyzetet, amikor az időhiány a gyorsétterembe űz, tervezd meg előző nap a következő napi menüt.

Laura, a Turbó diéta háziasszonyának tippjei
  • A jó fogyókúra nem borítja fel az életed, könnyen beilleszthető a mindennapokba.
  • A Turbó diéta fehérjeturmixot könnyű elkészíteni, és bárhová magaddal viheted.
  • A turmixszal egyszerűen gondoskodhatsz a megfelelő tápanyagbevitelről. Ismerd meg a turmix gazdag összetételét!

Miből álljon az étrend?

Fontos, hogy diétád alapját a magas rosttartalmú táplálékok képezzék: fogyassz minden étkezés során zöldséget vagy gyümölcsöt, valamint a fehér liszttel készült pékáruk helyett válts teljes kiőrlésű gabonafélékre.

Vidd magaddal a munkahelyedre a gyümölcssalátát, amit tízóraira eszel, vagy a korpás kekszet, puffasztott búzát, amit uzsonnára szánsz. Ha nem szeretnél főzni, rendelj magadnak a diéta idejére olyan ebédet, amelynél feltüntetik az ételek kalóriatartalmát - így nem kell aggódnod amiatt, hogy a tervezett kalóriamennyiség fölé mész.

Blog.hu ajánló