2014 legjobb zsírapasztó mozgásformái
Próbáld ki az intervall edzést, a jógát vagy a szabadban végezhető sportokat, és légy újra karcsú!

Dia

 	Walter R. Thomson Ph.D. tudományos munkája, a Fitnesztrendek globális felmérése 2006 óta minden évben beszámol az aktuális év fitnesztrendjeiről. A 2014-es top 20-as listából szemezgettünk néhányat, amelyek - többek között - segítenek testsúlyod kordában tartásában.

Walter R. Thomson Ph.D. tudományos munkája, a Fitnesztrendek globális felmérése 2006 óta minden évben beszámol az aktuális év fitnesztrendjeiről. A 2014-es top 20-as listából szemezgettünk néhányat, amelyek - többek között - segítenek testsúlyod kordában tartásában.

Dia

 	Intervall edzés  	Az első helyen az intervall edzés végzett. A kardió jellegű mozgásforma lényege, hogy a mozgást nem egyenletes tempóban kell végezni, hanem tervszerűen váltakozó szakaszokra bontva. Az edzés során terhelési és pihenőidők váltják egymást - ám a pihenőidők is aktív pihenést jelentenek, tehát nem leállást, csupán alacsonyabb fokozatra kapcsolást.  	Kapcsolódó cikk: 	A világ leggyorsabban fogyasztó sportja »

Intervall edzés

Az első helyen az intervall edzés végzett. A kardió jellegű mozgásforma lényege, hogy a mozgást nem egyenletes tempóban kell végezni, hanem tervszerűen váltakozó szakaszokra bontva. Az edzés során terhelési és pihenőidők váltják egymást - ám a pihenőidők is aktív pihenést jelentenek, tehát nem leállást, csupán alacsonyabb fokozatra kapcsolást.

Kapcsolódó cikk:
A világ leggyorsabban fogyasztó sportja »

Dia

 	Súlyzós edzés  	A súlyzós edzés nem egyenlő az ész nélküli izomtömeg-növeléssel. A kisebb súlyokkal és magas ismétlésszámmal végzett gyakorlatok szálkásítják az izmokat, zsírt égetnek. Ezért is kerülhetett be az első tíz közé a 2014-es Fitnesztrendek globális felmérésében.

Súlyzós edzés

A súlyzós edzés nem egyenlő az ész nélküli izomtömeg-növeléssel. A kisebb súlyokkal és magas ismétlésszámmal végzett gyakorlatok szálkásítják az izmokat, zsírt égetnek. Ezért is kerülhetett be az első tíz közé a 2014-es Fitnesztrendek globális felmérésében.

Dia

 	Személyi edzés  	Ahhoz, hogy a súlyvesztés folyamatos legyen, és ne ess bele a villámdiéták által generált jojó-csapdába, fontos, hogy szakember segítse a munkádat. A személyi edzés, illetve a képzett szakember által vezetett csoportos edzés éppen ezért egyre kedveltebb hazánkban és külföldön is.  	Kapcsolódó cikk: 	Profi módszer hasi zsír ellen a személyi edzőtől »

Személyi edzés

Ahhoz, hogy a súlyvesztés folyamatos legyen, és ne ess bele a villámdiéták által generált jojó-csapdába, fontos, hogy szakember segítse a munkádat. A személyi edzés, illetve a képzett szakember által vezetett csoportos edzés éppen ezért egyre kedveltebb hazánkban és külföldön is.

Kapcsolódó cikk:
Profi módszer hasi zsír ellen a személyi edzőtől »

Dia

 	Jóga  	A jóga nem csupán a test és az elme közötti kapcsolat megtalálásában, a harmónia megteremtésében segít. Az olyan jógafajtáktól, mint például a Bikram, érdemi súlyvesztés várható.  	Kapcsolódó videó: 	Bikram jóga: így működik a fogyasztó, méregtelenítő jóga »

Jóga

A jóga nem csupán a test és az elme közötti kapcsolat megtalálásában, a harmónia megteremtésében segít. Az olyan jógafajtáktól, mint például a Bikram, érdemi súlyvesztés várható.

Kapcsolódó videó:
Bikram jóga: így működik a fogyasztó, méregtelenítő jóga »

Dia

 	Törzsedzés  	Az angolul core trainingnek hívott edzéstípus gyakorlásához olyan eszközökre lehet szükség, mint a fitneszlabda, illetve az úgynevezett wobble board. A mozgásforma célja a stabilitás növelése, a szálkás izmok kialakítása, valamint természetesen a zsírégetés. Különösen a csípő, a has és a derék izmait erősíti.

Törzsedzés

Az angolul core trainingnek hívott edzéstípus gyakorlásához olyan eszközökre lehet szükség, mint a fitneszlabda, illetve az úgynevezett wobble board. A mozgásforma célja a stabilitás növelése, a szálkás izmok kialakítása, valamint természetesen a zsírégetés. Különösen a csípő, a has és a derék izmait erősíti.

Dia

 	Szabadban végezhető sportok  	Évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az olyan szabadban végezhető sporttevékenységek, mint amilyen a túrázás, a canyoning vagy éppen a kajakozás. Ezek a mozgásformák amellett, hogy remekül edzik a testet, oxigéndús levegővel töltik fel a tüdőt, a vérkeringést.

Szabadban végezhető sportok

Évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az olyan szabadban végezhető sporttevékenységek, mint amilyen a túrázás, a canyoning vagy éppen a kajakozás. Ezek a mozgásformák amellett, hogy remekül edzik a testet, oxigéndús levegővel töltik fel a tüdőt, a vérkeringést.

Dia

 	Köredzés  	Az angolul circuit trainingnek hívott edzésforma lényege, hogy előre meghatározott sorrendben mindig más-más gyakorlatot végzel - adott ideig vagy ismétlésszámmal. Jellemzően hat-tíz fős csoportokban zajlik az edzés, és egymást váltjátok a gépeken. Bizonyos szempontból hasonlít az intervall edzéshez, ám kisebb intenzitású.

Köredzés

Az angolul circuit trainingnek hívott edzésforma lényege, hogy előre meghatározott sorrendben mindig más-más gyakorlatot végzel - adott ideig vagy ismétlésszámmal. Jellemzően hat-tíz fős csoportokban zajlik az edzés, és egymást váltjátok a gépeken. Bizonyos szempontból hasonlít az intervall edzéshez, ám kisebb intenzitású.

Dia

 	Boot camp  	A hazánkban még kevéssé ismert edzésforma leginkább egy katonai kiképzésre emlékeztet. A nagy intenzitású mozgásforma erősíti a keringési rendszert, növeli a kitartást és fokozza az izmok rugalmasságát. Nem véletlen, hogy az első 20 közé került 2014-es Fitnesztrendek globális felmérésében.

Boot camp

A hazánkban még kevéssé ismert edzésforma leginkább egy katonai kiképzésre emlékeztet. A nagy intenzitású mozgásforma erősíti a keringési rendszert, növeli a kitartást és fokozza az izmok rugalmasságát. Nem véletlen, hogy az első 20 közé került 2014-es Fitnesztrendek globális felmérésében.

Blog.hu ajánló
Fotó: