Gyümölcsdiéta: ezért nem tudsz fogyni vele a szakértő szerint
Remélhetsz hosszú távú fogyást a gyümölcsdiétától? Dr. Csiszár Miklóst kérdeztük.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyümölcsdiéta sokak számára vonzó lehet, hiszen nem kell lemondani az édes ízekről, ráadásul a vitaminban gazdag - permetszerben szegényebb - idénygyümölcsök fogyasztása egészséges fogyást tesz lehetővé.

Dr. Csiszár Miklós életmód-tanácsadóval készült videónkból azonban kiderülhet, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű.

Fogyás gyümölccsel?

A gyümölcsöknek komoly szerep jut a fogyókúra során - és általában az egészséges táplálkozásban. Magas rosttartalmuknál fogva serkentik az anyagcsere-folyamatokat, segítik a salakanyagok távozását a szervezetből, meggyorsítják a fogyást.

Amikor csak teheted, érdemes friss idénygyümölcsöket fogyasztanod - naponta több alkalommal. Ha viszont fogyni szeretnél, kerüld a magas cukortartalmú aszalt gyümölcsöket, valamint az alábbi, magas kalóriatartalmú gyümölcsökből se egyél túl sokat.

Magas kalóriatartalmú gyümölcsök

  • Banán: 100 g - 105 kcal.
  • Kókusz: 100 g - 400 kcal.
  • Datolya: 100 g - 280 kcal.
  • Avokádó: 100 g - 228 kcal.

Hosszan tartó eredményt remélhetsz?

A gyümölcsök sok tápanyagot és jellemzően kevés kalóriát tartalmaznak. Ha tehát csak gyümölcsöt fogyasztasz, rövid távon fogyást remélhetsz. Ugyanakkor a gyümölcsdiéta hátulütője, hogy hosszabb távon vissza fognak kúszni a leadott kilók - amint visszatértél a megszokott energiatartalmú étrendedhez.

Apróbb változtatások a fogyás érdekében

Ahogy az élet sok más területén, a fogyókúrában sem célravezető a végletesség. Napi ötször ajánlott zöldséget-gyümölcsöt fogyasztanod, de nem szerencsés csupán gyümölcsökkel fogynod. Így ugyanis a fogyókúrás étrended és a normál hétköznapokon megszokott étrended között túl nagy eltérés lesz.

Amennyiben szeretnél megszabadulni plusz kilóidtól, sokkal célravezetőbb, ha a fogyókúrát nem programszerűen folytatod, hanem olyan kisebb változtatásokat iktatsz be az étrendedbe, melyek hosszú távon tarthatóak. Így például a fehér liszttel készült pékáruk és tészták helyett fogyassz teljes kiőrlésűeket, felejtsd el a szörpöket és cukros üdítőket, igyál helyettük ásványvizet, herbateákat.

Heti három-négy alkalommal szakíts időt legalább fél óra mozgásra. Szinte mindegy, hogy milyen sportot választasz, a lényeg, hogy örömödet leld benne. Végül pedig ne feledkezz meg a napi legalább két liter folyadék beviteléről - amivel csökkentheted az étvágyadat és serkentheted az anyagcsere-folyamatokat.

Blog.hu ajánló