Szabadulj meg a teljes túlsúlyodtól FE-életprogrammal
Több zsír a fogyásért
A szénhidrátbevitel csökkentésével gyors fogyást érhetsz el.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Néhány gyöngy, és új fényében ragyog a régi, megunt pulóver »

4 eszköz, amivel mindig tökéletes tusvonalat húzhatsz, ha nincs kéznél sablon »

Így viseld a szezon legdivatosabb mintáit: a kockás csíkossal sem tabu többé »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az FE - vagyis fehérjeenergiás - életprogram megalkotója egy orvos házaspár, dr. Michael R. Eades és felesége, dr. Mary Dan Eades.

Nézetük szerint a népbetegségnek számító elhízás hátterében az áll, hogy miközben étkezési szokásaink a kőkorszak óta radikálisan megváltoztak, a fiziológiánk nem fejlődött érzékelhetően.

A gabona felel az elhízásért?

Eadesék úgy vélekednek, hogy a húsról a gabona alapú étrendre történő átállás tehető felelőssé számos civilizációs betegségért, valamint az elhízásért is. Ennek oka természetesen nem a rostokban, hanem a gabonafélékben található szénhidrátokban keresendő.

Eadesék érvelése szerint ma a felnőtt lakosság 75%-ának szervezete túl sok inzulint termel a túlzott szénhidrátfogyasztás miatt, ez pedig szívbetegséget, cukorbetegséget, magas vérnyomást és elhízást eredményez.

Több zsír a fogyásért?

Eadesék szerint az alacsonyabb szénhidrátbevitelt több zsír bevitelével lehet pótolni, ám korántsem mindegy, hogy ez milyen zsír. Míg elődeink egészségesebb zsírokat fogyasztottak, főként a tengeri halakban és vadállatokban található omega-3 zsírsavakat, addig a modern ember feldolgozott élelmiszereket és átalakított zsírokat eszik.

Ha szeretnéd elkerülni a civilizációs betegségeket, és végleg megszabadulnál a plusz kilóktól, állíts össze fehérjében gazdag diétát, amely kezdetben legfeljebb napi 40 gramm szénhidrátot tartalmaz. Néhány hét elteltével megemelheted a szénhidrátszintet, hogy kikísérletezd, mekkora a saját szénhidrátszükségleted.
A program rendszeres, intenzív mozgást is előír. A fogyás, illetve egészséged megőrzése érdekében legalább hetente három-négy alkalommal végezz kardio edzést, mely segít a zsírégetésben. Ha gyors fogyásra vágysz, érdemes kipróbálnod az úgynevezett intervall edzést, melyről korábbi cikkünkben bővebben is olvashatsz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy főtt tojás, egy evőkanál torma, csirkemellsonka, egy bögre zöld tea.
Tízórai: 10 dkg sajt, egy paradicsom.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal vegyes zöldségkörettel.
Uzsonna: egy marék málna.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

2. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, egy retek, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két marék dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell egy adag babsalátával.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy adag tonhalsaláta.

Gyorsítsd az anyagcseréd!

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, milyen táplálékok fogyasztásával gyorsíthatod az anyagcseréd!

3. nap

Reggeli: egy bögre tejes-banános turmix.
Tízórai: 10 dkg ananász.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemáj, egy adag párolt spenót.
Uzsonna: egy pohár élőflórás joghurt.
Vacsora: egy adag mozzarellás-bazsalikomos paradicsomsaláta.

Cikkünk megírásában Elizabeth M. Ward A diétázás bibliája című könyve segített, amely az Alexandra Kiadó gondozásában jelent meg.

Blog.hu ajánló