10-ből 9 ember nem figyel erre, pedig enélkül nincs fogyás

Egyetlen apróságon múlik

Vajon te is emiatt nem tudsz lefogyni? Most megtudhatod!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a Skanzenbe: 3 darabot sorsolunk ki!

Nyerj képes enciklopédiát, és ismerjétek meg együtt a világ titkait!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Újabb előrelépés a rákgyógyításban – Még inkább személyre szabott lehet a kezelés (x)

Alföldi Róbert gondolatai a vágyról - Ő sem mindig tudja, mit higgyen szerelemről (x)

A legyegyszerűbb frizurák, ha nyári esküvőre vagy hivatalos - Ékszerekkel mutatjuk

Jellegzetes folyás, viszketés is lehet a tünete - Mit mond a nőgyógyász a Candidáról?

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

beauty and style

Viszket a lábad borotválás után? Így szőrteleníts, hogy ez elmúljon »

Hogyan kell tisztítani a hajvasalót? A hajad megköszöni, ha megteszed »

3 dolog, amit tudnod kell, mielőtt megveszel egy overallt »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Régóta szeretnél megszabadulni fölös kilóidtól, de sehogy sem sikerül? Próbálkozol a legkülönfélébb diétákkal, de nincs szemmel látható eredménye? Akkor lehet, hogy te is azok közé az emberek közé tartozol, akik nem tudják függetleníteni étkezési szokásaikat az érzelmi állapotuktól.

Nem kell megijedni, a legtöbb ember így van ezzel, de ha felismered a tényt, az már fél siker, hogy felülkerekedj a jelenségen.

Érzelemvezérelt étkezés

Mit is jelent abba a csoportba tartozni, akik az érzelmeikkel összhangban esznek, illetve nem esznek? Ha észreveszed magadon, hogy finomságokkal jutalmazod magad, amikor elérsz egy eredményt, vagy nassolással vigasztalódsz, ha valami bánat ért, vagy stresszesebb időszakokban nem tudsz nemet mondani a diétád által tiltott ételeknek, akkor tudhatod, hogy érzelmi evő vagy.

Persze vannak emberek, akiknél ez pont fordított, és ha valami bánat éri őket, vagy nagyobb rajtuk a nyomás, akkor képtelenek enni. Ez ugyanúgy érzelmi evés, pontosabban nem evés. Ők azok, akik ilyenkor fogynak.

De mielőtt irigyelni kezdenéd őket, gyorsan szögezzük le, hogy ez éppúgy rossz hatással lehet a szervezetre, ugyanis kóros soványság is kialakulhat, ha túl sokáig tart egy-egy ilyen kimerítő időszak.

Kerekedj felül az érzelmi evésen!

Az első és legfontosabb ahhoz, hogy átvedd az uralmat a tényleges étkezési szokásaidon, az, hogy felismerd az okot, amiért evéssel kompenzálsz. Légy teljesen őszinte magaddal, ez sokszor nem is olyan könnyű, de hidd el, megéri. Lehet, hogy önmagadat okolod egy tragédia miatt, lehet, hogy magányos vagy, lehet, hogy túl nagy az elvárásod magaddal szemben. Bármi legyen is ez az ok, először ezzel kell foglalkoznod, és ezt kell helyretenned. Ha egyedül nem tudsz zöldágra vergődni a háttérben megbújó érzelmi gáttal, akkor nyugodtan kérj segítséget - akár barátnőidtől, anyukádtól, akár egy szakembertől.

Ha az érzelmi részt el tudod kezdeni egyensúlyba hozni, az életed többi területét is a helyes vágányra tudod majd terelni. Könnyebben tartod majd a diétádat, nem érzel ellenállhatatlan kísértést egy nagy adag csoki, sütemény vagy egy nagy tál tészta, chips iránt. És a rendszeres testmozgást is be tudod majd iktatni a hétköznapokba.

Segítségképpen itt van három egyszerű módszer, amellyel követni tudod az érzelmeid és az étkezéseid közti összefüggéseket, hogy tisztán lásd, mivel kell foglalkoznod.

Figyeld meg, mi az, amit megkívánsz!

Ne menj el csak úgy amellett, hogy mi is az, amit megkívánsz. Ha például azt érzed, hogy mindenképpen enned kell egy tejszínhabos gesztenyepürét, akkor kicsit időzz el azon, hogy vajon miért is kívánod annyira. Unatkozol, vagy jólesne egy kis melegség? Esetleg minden kiborít, és szeretnéd, ha végre valami jó is történjen veled? Figyeld magad, hidd el, meg fogsz lepődni, hogy mennyi érzelem kapcsolódhat egy nassoláshoz.

Írj le minden étkezéshez kapcsolódó történést!

Vezess egy kis naplót arról, hogy miket eszel, illetve mit érzel az adott ételek kiválasztásakor. Ha legalább egy hónapon át tudod vezetni, már észrevehetsz olyan mintázatokat a viselkedésedben, melyek segítenek felismerni a probléma egyes gócpontjait.

Kezdd kis lépésekben a változtatást!

Ne akard egyből drasztikusan megváltoztatni az életmódodat, mert az valószínűleg csak rövid ideig lenne fenntartható. Azonban ha csak kis változtatásokat eszközölsz minden héten vagy minden második héten, az egy év alatt már jelentős előrelépést eredményez. Gondolj olyasmire, hogy mondjuk hetente egyszer salátát eszel a hús mellé, a krumpli vagy a tészta helyett. Vagy péntekenként egy megállóval előbb leszállsz a villamosról, és ennyivel többet sétálsz.

A lényeg, hogy könnyen realizálható tettekre koncentrálj, és légy türelmes magaddal. Egyszerre egy lépés, de azt biztosan lépd meg.

Blog.hu ajánló