Nadrágméreteket farag le rólad: indítsd be a zsírpárnák olvadását ezzel az edzéssel

A legjobb, ha így kombinálod az edzést.

lapos izmos has

Nyereményjáték

Nyerd meg Sákovics Diana Hol rontom el? című pszichológiai könyvének dedikált példányát!

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Egy hotel, ahol kárpótolnak ha esik az eső a nyaralásod ideje alatt. - Csak eddig tart az akció (x)

Külföldre készülsz nyáron? Ennél egyszerűbben nem utazol Budapestről - Olvasd el, melyik úti célokra érvényes (x)

Lakást hónapokig, hitelt csak napokig keresnek, pedig életre szóló döntés (x)

Mi mulasztja el hatékonyan a hasmenést? - Ezek a leggyakoribb módszerek (x)

Így jutott munkanélküliségtől a menő vállalkozásig két fiatal: csak 3 dolog kellett hozzá - Így csinálták (x)

beauty and style

Mi lesz az esküvői ruha alatt? 8 szexi fehérnemű a nagy napra - Nemcsak hófehérben »

Hordható, nőiesen modern ruhák a magyar márkától - Tavaszra és nyárra »

Krémes szemhéjfesték házilag: csak 2 dolog kell hozzá »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a diétádat szeretnéd még hatékonyabbá tenni, akkor ahelyett, hogy az egészségesnél alacsonyabbra csökkentenéd a bevitt kalóriák számát, sokkal inkább érdemes egy kicsit mozognod. Ezzel ugyanis nemcsak az energiafelhasználásod növekszik, de felpörög az anyagcseréd, és egészségesebb is leszel.

Noha a legfontosabb, hogy mozogj, az sem mindegy, hogy milyen sportolási formát választasz, ugyanis nem minden edzés egyformán hatékony a zsírpárnák ellen. Mutatunk egy jó alapot, amivel érdemes lehet elkezdened.

Otthoni edzés kardióval és erősítéssel

Ahhoz, hogy a zsír tényleg nadrágméretenként olvadjon le rólad, a leghatékonyabb módszerekre van szükség. Ezek egyike azoknak az edzéseknek a csoportja, melyek a napi a kardiózást heti kettő-három alkalommal erősítő edzéssel is kiegészítik.

Ha kezdő vagy, vagy nagyon nagy túlsúllyal küzdesz, akkor kezdj eleinte csak kettő erősítő edzéssel, ám, ha átlagos a kondíciód, akkor három alkalomba is belevághatsz. Ezek között a hét folyamán mindig legyen egy-egy nap pihenő. Az erősítést érdemes úgy végezni, hogy az összes izomcsoport sorra kerüljön. Jó példa lehet egy a has izmait edző napot, majd egy a fenékre és combra fókuszáló edzést, utána pedig egy komoly mélyizomtornát beiktatni a hétre, így minden területet lefedsz. Egy másik lehetőség egyik nap a felsőtestet dolgoztatni, míg másnap az alsó régiókat.

A kezdő erősítő edzések során minden gyakorlatból egy sorozatot csinálj, majd egy-egy hét elteltével növeld kettőre, majd háromra a sorozatszámot. Ha súlyzót használsz, akkor olyan nehezet válassz, amivel 8-12 ismétlést követően már fáradtnak érzed az izmaidat, de még nem okoz a súly nagy fájdalmat. A pihenőidő 60-90 másodperc legyen a sorozatok közt.

A kardió edzés napi ajánlott mennyisége 30 perc. Ezt akkor is javasolt elvégezned, ha aznap erősítesz is. Ilyenkor kezdj a kardióval, mely bemelegítésként is működik az erősítés számára. Kardiónak számít a közepesnél gyorsabb tempójú gyaloglás vagy a nordic walking is, ám kocoghatsz vagy biciklizhetsz is.

Miért nem csak az egyik vagy a másik?

Noha a kardió edzések általában jóval több kalóriát égetnek, mint az erősítő programok, mégsem ideális csak ezt végezni a fogyókúra kiegészítéseként. Az erősítő edzés ugyanis felpörgeti az anyagcserédet azáltal, hogy izomképzésre kényszeríti a szervezetedet.

Körülbelül fél kiló izom passzív állapotban való fenntartásához a testednek napi 50 kalória kell. A zsírszövet életben tartásához sokkal kevesebbre, mindössze 3-ra van szüksége. Ráadásul az izom jelentősen kisebb helyet is foglal, így ha a zsírpárnákat izmokra cseréled, akkor is karcsúbb leszel, ha ugyanannyi kiló maradsz.

Mivel a kardió sok kalóriát éget, de nem terheli megfelelő mértékben az izomzatot, arra biztathatja a szervezetet, hogy az az izomtömegből is fogyjon, hiszen így nem kell fenntartania sok kalóriát kívánó szövetet a hiányállapot során. A két edzéstípus kombinálásával azonban ez elkerülhető.

Extra erős, zsírégető jóga

A jóga a legjobb erősítő gyakorlatok közé tartozik, melyet otthon, egyszerűen, saját súllyal elvégezhetsz. Mutatunk néhány ászanát, melyeket érdemes kipróbálnod!